Mack Dump Kipper

23.jpg

Dashboard en stuur.

24.jpg

Dashboard matgrijs. Wijzerplaten wit en ingekleurd met fijnschrijvers.

25.jpg

Bumper aangepast.

26.jpg

Witte primer.

27.jpg

Witte glans lak.
 
28.jpg

Dashboard geplaatst en een afdekking voor de accubak.

29.jpg

Doorvoergaten voor de bedrading van de regelaars.

30.jpg


31.jpg

Kipper regelaar.

32.jpg

Rij regelaar.

33.jpg

Doorvoer voor de kipper regelaar stekker en ontvanger montageplaat.
 
34.jpg

Chassisopbouw.

35.jpg

Vooras met ingebouwde stuurservo. Komt uit een gesloopt overgenomen projekt.

36.jpg

De achteras krijgt enkellucht wielen. Dubbelluchtvelg aangepast.

37.jpg

Assen gemonteerd.

38.jpg

Standaard Tamiya banden op de achteras vervangen door Carson profiel
banden.
 
39.jpg

Rijmotor op een 2 mm montageplaat gemonteerd en de cardan bevestiging
uitgeboord tot de dikkere diameter van de motor.

40.jpg

Motor gemonteerd.

41.jpg
 
waarom enkele wielmontage eigenlijk??
en met de aangedreven vooras past dit toch nooit onder de cabine van bruder die smaller is dan tamiya
 
Enkel lucht heeft meer druk op het wiel dan dubbellucht dus betere grip.
Voor het oprijden van de hellingen op de modeltruckbanen naar de
stortbakken om de kipper te legen.

Hij heeft geen aangedreven vooras (TLT). In het diff zit de stuurservo.

De Mack cabine is de enige Bruder die breed genoeg is voor een Tamiya vooras.
 
42.jpg

De spindel aandrijving van TTM.

43.jpg

Aandrijfmotor op een montageplaat gemonteerd.

44.jpg

Spindel in het chassis gemonteerd.
 
45.jpg

Schroefgaten aanbrengen met de 3 mm tapboor.

46.jpg

Platte kant gevijld aan de spindelas.

47.jpg

Alles gemonteerd met de TTM 6 mm cardankoppeling

48.jpg

Alles zwart geschilderd.
 
49.jpg

Draden aan de motoren solderen met behulp van een soldeerhulp.

50.jpg

Accu splitterkabel gemaakt voor de beide regelaars.

51.jpg

Testopstelling om de goede werking te controleren.
 
55.jpg

Motoren aangesloten.

56.jpg

Afdekplaat gemaakt en gemonteerd.

57.jpg

Bedrading onder de motorkap vastgezet.

58.jpg

Motorkap vertikaal afneembaar gemaakt i.p.v. scharnierend.

59.jpg

Bedrading zwart.
 
60.jpg

Steunen voor de as van de bak.

60a.jpg

Bruder kipper bak.

61.jpg

Klep en sponning ruimer geschuurd voor gemakkelijk openen en sluiten.

62.jpg

Geschuurde vlakken matzwart.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk Cor,:thumbsup:
Maar zit de motor voor de vooras aandrijving niet te laag?
zodat er te weinig bodemvrijheid is bij op en afritten?
 
Op de foto lijkt het lager dan in werkelijkheid.
De loshellingen op de modeltruck banen hebben
slechts een lichte hellingshoek.
Dus hij redt het wel :D
 
63.jpg

As voor de bak gemaakt.

64.jpg

Steun voor de bak.

65.jpg

Bevestigingsgat gemaakt in de bodem van de bak.

66.jpg

Achterbumper van het Bruder chassis gezaagd.

67.jpg

Bovenkant er af gezaagd.

68.jpg

Zijkanten er af gezaagd.

69.jpg

Gemonteerd.

70.jpg

Baksteun en achterkant zwart.

71.jpg

Onderkant van de bak ook zilver gespoten.

72.jpg

Bak weer gemonteerd.

73.jpg

Tamiya MAN spatborden.

74.jpg


75.jpg


76.jpg


77.jpg

Gemonteerd.
 
Ziet er weer netjes uit Cor, ik dacht altijd dat Bruder in wedico schaal maakte maar
deze combi met Tamiya onderdelen ziet er uit alsof het voor elkaar gemaakt is.
Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat, suc6
 
De Mack is ook de enige Bruder waar de Tamiya assen
goed onder passen. De andere Bruder cabines zijn te smal.
 
78.jpg

Bevestigingsstrips aan de onderdelen gelijmd en daarna gemonteerd.

79.jpg


80.jpg


81.jpg

Trekhaken van de bouwmarkt.

82.jpg
 
Het Eindresultaat

83.jpg


84.jpg


85.jpg


86.jpg

Aan de bumper kunnen Bruder hulpstukken geplaatst worden.
Rolveger die aangedreven wordt door de wieltjes.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top