Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gebalanceerd is wel beter maar meestal doe ik gewoon snel laden tijdens wedstrijden tenzij ik voldoende tijd heb (lees extra volle accu)
Afgelopen zaterdag avond mijn LiPo's geladen voor zondag en ik heb een Corally 6000mAh LiPo welke op 6A stond te laden (balance), dit duurde erg lang want op 119min was hij nog niet klaar (cellen waren wel 4.2v beiden)...
Hoeveel mAh is erin gegaan in die tijd? Klinkt meer als een slecht pack.
Hugo
Zo lang de batterijspanning lager is dan de aan de lader aangesloten voedingsspanning doet die wel de maximale amperage.
een laadzak is volgens mij altijd een moetje (al is het alleen al om je eigen veiligheid)Ik weet niet hoe de reglementen liggen maar sommige clubs hebben het in hun huishoudelijke reglementen opgenomen dat een LiPo ten alle tijden in een laadzak oid en gebalanceerd geladen moet worden.
Nee hoor, dat hoeft niet. Een 50W lader levert nooit meer dan dat. Dus een 2S pack dat vrij leeg is, zeg 6,2V, zal je op maximaal 50/6,2= 8,06A kunnen laden. Zelfs al zou je lader meer ampères kunnen leveren, bijvoorbeeld op een 1S pack. Je loopt bij vliegaccu's van 5 en 6S al gauw tegen dat soort grenzen op, bij 2S minder.
Hugo
een laadzak is volgens mij altijd een moetje (al is het alleen al om je eigen veiligheid)
verplicht gebalanceerd laden heb ik nog niet van gehoord, maar dat zeg niets![]()