Mag/ houdt epoxylijm over/op DD-lak

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Baggeraar, 24 jan 2018.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Edwin, EMC-Vega en R&G zijn beide van dezelfde fabrikant, Momentive.
    Het kan zijn dat het bij EMC wat verser is.
    Je kan bij Kees Maas gewoon EMC Vega spul kopen zonder verzendkosten uit Duitsland.

    Heb jij al de infusionhars van HP geprobeerd, die is echt waterdun, je zou dan echt makkelijkop een 50/50 verhouding moeten komen.
    Dus nog iets lichter in gewicht.

    GJ
     
  2. Dickie

    Dickie Guest

    G.J

    Dat dit komt door de harsen van poly service is gewoon onzin epoxy is gewoon gif je geeft wel af op steeds dezelfde leverancier ik ken een groot ontwikkelings bedrijf in de scheepvaart,die het ook gebruiken.

    (correctie liet mijn gevoel even gaan.)


    groeten
    Dick.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2018
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik geef af op dezelfde leverancier omdat dat de enige is die ik ken die deze harsen levert.
    En er zijn nu genoeg alternatieven te krijgen die beter en minder schadelijk zijn tegen een lagere prijs.

    Dat mensen dan nog zo stom zijn om andere troep te kopen is hun goed recht maar ik waarschuw gewoon.

    En hoe verklaar je dan dat ik L285 hars wel gewoon nog een beetje kan gebruiken en zodra ik die Poly 500 gebruikte ik meteen niet lekker werd en de bloedwaarden verstoort waren?
    Dat zit niet tussen de oren hoor, de waarden zijn gemeten en staan op papier.

    Enige voordeel is dat daardoor mijn Meldscore gestegen is en ik eindelijk in het transplantatieproces kwam.


    GJ
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Heren, zullen we het hier bij laten? (winkelbesprekingen worden niet gewaardeerd)
    Epoxy van polyservice mankeert niets aan (is hierboven uiteindelijk toegegeven), het zou alleen giftiger zijn.
    Je moet gewoon blijven nadenken bij alle chemische troep die je gebruikt.
    En nee, ik heb geen aandelen daar.
    Maar ik vind het rot als iemand een scalpel koopt bij een firma en dan gaat klagen dat het scherp is en dus vindt dat er een slechte scalpel is verkocht.:D
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Laat ik nog 1 tip geven.
    Voordat je bovenstaande zegt, probeer ook eens hars uit van R&G, EMC of HP.
    Dan pas mag je oordelen of er niets mis is met de hars die jij noemt.
    En gebruik het dan ook op de manier zoals het hoort, lamineerhars is om te lamineren, dus niet om te lijmen om als verf te gebruiken omdat het zo mooi blijft staan.

    GJ
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het is meer product- dan winkel-bespreking Harm.

    @skiff
     

Deel Deze Pagina