mag op slot

Even servo stekkertje met draad kopen, (of servo verleng kabeltje, en knip je de verkeerde connector af) en op de print van de servo solderen...

Mits je wat soldeerskills hebt natuurlijk...

Mocht je het niet zien zitten, wil ik het ook wel voor je doen...
Stuur de boel maar op, (servo, nieuwe stekkertje met draadje en met wat retour postzegels)

Losse stekkers zijn ook te koop, die kun je aan de draad krimpen met een speciale tang, en als je die niet hebt dan knijp je hem vast met een puntbektang en soldeer je de draad vast voor de zekerheid. De laatste methode gebruik ik zelf. Nog geen problemen mee gehad. De stekkers zijn verguld.
Ik kan je een setje toesturen als je wil?

Kan hem ook voor je testen, heb servo testen, en puls meter... Dus kan hem per puls meten/testen.

Allemaal geen probleem... Zon nette krimptang moet ik ook nog eens hebben, wel zo prettig... Scheelt weer solderen ;)

Met solderen van stekkers (bij gebrek aan goede krimptang) moet je een beetje oppassen. Je maakt een hard stuk in de draad zelf, waardoor de kans van breken net naast de soldering toeneemt. Met name bij stekkers (waar vaak lokaal extra krachten op de draad komen te staan bij bijvoorbeeld in en uit pluggen) is dat risico groter aanwezig.

Het kan wel, maar is een groter risico.

Solderen op de print of solderen in het snoer is dan een betere (veiligere) optie.

Groet, Bert

ik gebruik DEZE TANG werkt perfect.

Je hebt wel wat oefening nodig, maar de connectors kosten geen drol!!!!

als je ff goed zoekt op ebay kom je hem nog goedkoper tegen.

Ik soldeer 100x liever dan dat ik zo'n tang gebruik..

Dat harde stukje in de draad van ik op met krimpkous, en zorgen dat het niet strak over een hoek heen gebogen wordt

Die krimpdingen zie ik in de werkplaats nog wel eens loskomen..

Ik krimp de aansluitingen altijd en zet een minimale dot soldeertin erop, mijn tin heeft fluw erinzitten dus loopt mooi uit over de draden en neemt goed contact.

Back