Magin One,,

Hallo,

Wegens waarschijnlijk aanstaande verkoop van een auto wil ik een boot erbij. Nu is mijn oog op de Robbe Magin one gevallen alleen hier heb ik een vraag over.
Ik heb al 2 accu's en een oplader. Ik heb dus alleen nog een zenderset nodig en een bijhorende motor en regelaar. Nou weet ik al niet waar ze in nederland een magin one verkopen en wat het gaat kosten.

Is deze al RTR of is het een kit? Bouwen is niet erg en is alleen maar leuk. Wat wordt de prijs ervan als ik een redelijke regelaar en bijvoorbeeld een Attack zenderset erbij doe?

Mvg,

Maurits

Beste maurits,

De bouwkit is ongeveer 90 euro. Daarbij komt een aandrijfset van 89 euro en een regelaar van 90A rond de 100 euro voor een leuke. En een attack zender set heeft geen goede servo voor op je roer. Je hebt een sterke servo nodig. Zo vanaf 110 ncm. dus reken maar na.... Je bent even klaar met honderd euro. Meestal valt dat vies tegen! Niet dat ik rijk ben, zeker niet zelfs! Maar je budget beinvloed niet je totaal!

gr,

niels

Ik heb ook nog een servo van de Futaba 2PL, de S3001. Ik neem aan dat de boot een mono is :oops: en daardoor ook af kan met een goedkopere regelaar. Ik ga niet wedstrijden, het is puur voor op het meer naast ons :wink:

Dus dan wordt het ongeveer dit:

boot: 90 euro
aandrijfset: 80 euro
regelaar: +- 80 euro
zender: +-50 euro

Totaal: €300 euro :oops:

Ik kom nu net op 2BrothersRC een MHZ Hot Shot 2K tegen met hardware (weet niet precies wat dit inhoud :?: ). Is dit een kwalitatief gezien goede boot?

een s3001 servo is iets aan de zwakke kant voor een magin one..

een 110ncm servo is weer overdreve
aan 5 a 6 kilo is genoeg dus 50 a 60ncm.

de magin one is een simpele bouwkit die makelijk te bouwen is.
en een 90 amp reg is ook weer erg veel ..
aan een robbe 570navy control heb je genoeg
de boot moet op 2 keer 7 cellen varen.

de boot de mhz hot shot is ook een goeie boot..
hardware houd in : as roer en turnfin.

greetz jaimy

jaimy zei:
een s3001 servo is iets aan de zwakke kant voor een magin one..

een 110ncm servo is weer overdreve
aan 5 a 6 kilo is genoeg dus 50 a 60ncm.

de magin one is een simpele bouwkit die makelijk te bouwen is.
en een 90 amp reg is ook weer erg veel ..
aan een robbe 570navy control heb je genoeg
de boot moet op 2 keer 7 cellen varen.

de boot de mhz hot shot is ook een goeie boot..

hardware houd in : as roer en turnfin.

greetz jaimy

Kan hieruit opmaken dat de Magin One een 2 motor aangedreven boot is? Dus hoef ik bij de hot shot alleen de servo, zender, regelaar, accu en oplader er bij te doen?

Nee, de Magic One is een model met één motor.
Maar wellicht is het handiger om de site van de fabrikant te bezoeken voor meer info, of de zoekfunctie van het forum, voordat je dit soort vragen stelt.
Er is veel info over dit model te vinden; je moet het alleen even opzoeken.

de 2 accu's worden in serie gezet waardoor de voltage hoger word..
bij de hotshot heb je bijna alles nog nodig .. dus van servo tot motor en van ontvanger tot accu's etc etc
boot met hardware hou in alleen de romp met as en roer en eventueel een turnfin.

voeg me anders even toe op msn dan help ik je daar een stuk verder..

greetz jaimy

Ik heb er zelf een

Ik gebruik 2 Sanyo's 3600
Toch een leuke vaartijd van 20 minuten

Als je hem met 2 motoren wilt is het de Magin Two (meteen een stuk duurder)

Met mijn standaard versie..toch algauw 30 km/u :lol:

(Filmpje heb je inmiddels)

Weet er iemand een goede regelaar voor 400/480 race motoren? Het hoeft niet speciaal een goede te zijn het is voor fun gebruik :wink:

Ik heb al een beslissing genomen over welk bootje het zal worden. Namelijk de MHZ gecko. Samen met een 480 race motor en GP1100 accu pack :wink:

Voor deze boot zocht ik dus een regelaar, dus opnieuw, welke regelaar is hier geschikt voor?

een 480 motor gebruikt +- 10A dus een goedkope regelaar is voldoende ik zou ff op www.conrad.nl kijken daar zijn ze niet zo duur ( zit wel 6.95 verzendkosten bij) ik zou de top-40wp nemen is 15turns 30A 4.8 tot 12V 100%waterdicht
is 39.95 (excl verzendkosten)

neem geen auto regellaar..
zoek voor een lichte regellaar met voor en achteruit.
en die ongeveer 25 a 35 amp heeft.

auto regellaars zijn over het algemeen aan de zware kant.

greetz jaimy

vliegtuig regelaar aleen vooruit is bij www.conrad.nl maar 29.95 voedingsspanning 4.8-12v max 20A gwicht 9.8 gram met kabel.

of 24.95 aleen vooruit 7.2-14.4v max 30A gewicht 51gram met kabel.

sven vlam zei:
vliegtuig regelaar aleen vooruit is bij www.conrad.nl maar 29.95 voedingsspanning 4.8-12v max 20A gwicht 9.8 gram met kabel.

of 24.95 aleen vooruit 7.2-14.4v max 30A gewicht 51gram met kabel.

in dat geval kies ik toch voor de 30Amp reg..
hij is wel iets zwaarder maar je weet zeker dat je hem niet snel doorbrand.

beter save then sorry
met andere woorden liefer te zwaar als net op het randje

greetz jaimy

laten we het maar gewoon bij 30A houden :wink: anders sta je langer zekeringen te wisselen dan je vaart :lol:

Mzzls............Daniel..............

hallo ja dat is waar ik heb een 90 A in mijn boot met een 600 motor en 30A zekering :)

sven vlam zei:
hallo ja dat is waar ik heb een 90 A in mijn boot met een 600 motor en 30A zekering :)

volgens mij is dat een beetje onzin...
mag ik ook vragen waavoor dan een 90Amp regelaar en een 30 amp zekering er tussen...
kan je dan niet beter een 35Amp reg nemen met een 30 amp zekering...

kan aan mij liggen maar 90A regg en dan een 30A zekering er tussen slaat volkomen nergens op

greetz jaimy

weet ik maar ik had geen andere zekering liggen en hij blijft heel dus ik laat hem er lekker inzitten :D ik heb deze regelaar gekocht zodat ik niet later weer een ander moet kopen omdat hij te slap is. (ik heb al een keer een gesmolten 30A regelaar gehad op deze 600)

Back