Magnum R

Vlieg nu sinds enkele weken met een Magnum R van Weston uk. Motor is een Weston (getunede Webra) .50 met een Genesis tuned pipe. Prop APC 9"x8". Dit gaat als de brandweer. Wie heeft ervaringen met een 8"x10" APC prop. Schijnt nog harder te gaan maar de start is dan kritischer!?!? Laatst geklopt met lasergun op 263 km/h! Andre

he andre lijkt mij zeer snel en mooie kist moet zeggen dat ik je met je vraag niet kan helpen maar ben benieuwd naar hoe de kist vliegt en hoe en waar je het hebt aangeschaft.

gr rene

De kist is al vrij oud en was te koop bij Braeckman

Een 8x10 heeft meer voorwaartse snelheid maar heeft statisch minder druk, dus minder kracht bij de handstart.
Gewoon proberen, moet wel gaan denk ik, als de motor het trekt.
Maar geklokt met een lasergun????
Hoe doen ze dat?
Een motorfiets is al bijna niet te pakken met een lasergun.
Je moet een redelijk frontaal oppervlak hebben om een lasergun te kunnen laten meten.
En dat heeft de Magnum R niet.

GJ

Ik geloof dat de hoogste snelheden zijn verkregen met een 8x8 propeller. (ik meen geklokt op 295kmh) Dan maakt de motor meer toeren met dezelfde spoed. Ik geloof dat deze motor zo'n 22000 toeren mag draaien dus gewoon even kijken hoeveel toeren ie met welke prop haalt. Ik denk wel dat een 9x8 het fijnste zal vliegen, gewoon ietsjes meer trekkracht.

Lasergun gaat prima, met F3D doen we het ook.
meestal meten we het als het model door een bocht even recht op je af komt.
We klokken dan snelheden van 320 tot 340 km/u

Model is gekocht bij braeckmann in duitsland inclusief de west motor. Was niet echt goedkoop maar je hebt wel waar voor je geld! Model is als langere tijd te koop maar vliegt als een raket. Heb nu verschillende props aangeschaft en ga deze binnenkort proberen.

geluid

mooi model
hoeveel decibel produceert hij met de weston

ik heb zelfs gevloegn voor alan greenfields magnum demo team in engeland op sandown park

mijn vleigt met een 8x8 apc plus alans eigen brandstof met 12% olie

en 10 nitro op de grond draait het 22,000

vliegt ongeveer 200 mph

Vlieg nu sinds enkele weken met een Magnum R van Weston uk. Motor is een Weston (getunede Webra) .50 met een Genesis tuned pipe. Prop APC 9"x8". Dit gaat als de brandweer. Wie heeft ervaringen met een 8"x10" APC prop. Schijnt nog harder te gaan maar de start is dan kritischer!?!? Laatst geklopt met lasergun op 263 km/h! Andre

Hi as an ex member of alan greenfields magnum display team
i would reccomend an 9x6 prop

having flown these models from test fase onwards this is the best setup we found for the team

even we never reached 163 kph :yes:

Lasergun gaat prima, met F3D doen we het ook.
meestal meten we het als het model door een bocht even recht op je af komt.
We klokken dan snelheden van 320 tot 340 km/u

Dat is geen lasergun maar een radargun.
Er is nu een borstzak formaat radar op de markt en die werkt perfect.

Back