Magnum reloaded

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers' gestart door flyingjos, 27 apr 2012.

  1. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    zover ben ik nu,
    foto in de zon:
    [​IMG]

    in de schaduw:
    [​IMG]

    even een dryfit, hoe hij eruit komt te zien..
    [​IMG]

    wat vinden jullie van de kleurstelling?...
    hij is gespoten met action spuitbussen, afstand verder dan 30cm en dunne laagjes...

    servos zijn iets verder naar voren geplaatst dan de tekening die ik erbij geleverd kreeg..
    het begin van de servo's zal ongeveer het zwaarte punt zijn...+- 8cm vanaf de voorkant van de vleugel.
    [​IMG]
     
  2. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    hij zit in elkaar, alleen nog servo's aansluiten aan het hoogteroer en het richtingsroer.
    motor erop en hij zou kunnen vliegen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    ik heb CA-scharnieren met foamsafe CA gebruikt.
     
  3. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    [​IMG]

    motor is geplaatst en kan er pas af als het echt moet (bij onherstelbare schade)...
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.773
    Locatie:
    Gelderland
    Dit toestel heeft dus geen Ailerons als ik het goed zie?
    Vr Gr E
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.200
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat is ook niet nodig.
    Met die grote opstaande vleugel tips is hij goed de hoek om te krijgen met de rudder.
    Ailerons werken niet lekker met deze vleugel maar wel bij de Acro uitvoering met platte vleugel.;)
     
  6. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
    Ik vlieg de Magnum Reloaded regelmatig vanaf juli 2013 met heel veel plezier.
    Motor Pichler Schnurzz 16G, ESC Schnurzz 12A, prop GWS 8x4,3 Zwaartepunt 7 cm vanaf voorkant velugel.
     
  7. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
    Oeps, was nog niet klaar. Lipo 2s 1000mAh vliegtijd 6 min. Gewicht totaal 248 gram. Eerste vluchten waren wat moeizaam. Te snelle landingen en dus pootjes eraf gevlogen. Met UHU Por lijmen en je kunt weer verder vliegen. Magnum gaat altijd mee als we met de kampeerauto op pad zijn en wordt overal gevlogen. Kan ook tegen een stootje bij vervoer. Super kistje, veel vliegplezier !!!
     
  8. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
  9. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
  10. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.200
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat verbaast mij.
    Ik vlieg met een even groot vliegtuig van 300 gram met 1000mAh 2s 15 minuten en 10 minuten op een 2s lipo van 370 mAh.
    De motor is ongeveer 1100kv 60 Gram met een 10X4.7 prop en een regelaar van 25A.
    Hooveren op 1/3 gas en onbeperkt vertikaal zelfs met de kleinste lipo.
    De vleugel heeft een symetrisch profiel die ik zo over zou kunnen zetten in mijn Magnum.
    Ik denk dat het voornamelijk in de grote motor en prop zit die werken namelijk veel efficienter.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2014
  11. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
    Met tamme vliegstijl vlieg ik bijna 10 min tot 80% ontlading van 2s 1000 mAh lipo. Schnurzz 16G weegt 16 gr 2000 rpm/V. Combinatie motor+prop+lipo+ totaal gewicht zal verschil maken.
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.200
    Locatie:
    Uithoorn
    10 min lijkt er al meer op.
    Het draait allemaal om rendement.
    Een 16 gr motor van 2000 rpm/V is wat licht en hoogtoerig.
    Een beetje acrobatisch vliegtuig met een motor van minstens 1/10 van het vliegklare gewicht vliegt een stuk beter en ook langer.
    1400 rpm/V en een 8X4.7 prop zou ik aanraden.
     
  13. RTrider

    RTrider The First Aviators

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Land van Maas en Waal
    Bedankt voor je advies. Ben nog van plan een Magnum Acro te maken en zal je advies dan opvolgen.
     
  14. thefullmooner

    thefullmooner

    Lid geworden:
    10 aug 2006
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Mortsel
    Ik ben aan het kijken om een Magnum reloaded te bouwen met de kit van miniprop.
    Ik kan enkel niet goed vinden wat ik hier allemaal nog bij moet kopen.
    motor, regelaar, LiPo, 2 servo's, propellor,

    Wat moet ik nog bij kopen, bvb lijm? Moet er nog gesneden worden aan zo'n kit van miniprop? zit er een goede handleiding bij?
     
  15. thefullmooner

    thefullmooner

    Lid geworden:
    10 aug 2006
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Mortsel
    Antwoord gekregen van miniprop:

    the Magnum kit contents all foam parts, hinges, pushrods , horns, building instruction also. There are no electronics inside. You have to glue with hot-melting glue, contact-glue and Ca-glue. Glue is not inside.
     
  16. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    75
    Hallo, ik ben ook naar deze kit aan het kijken. Echter ben ik (nog) een leek in de elektronica. Ik weet welke componenten ik nog nodig heb maar echter niet de specificaties:

    -regelaar (hoe zwaar)
    -Lipos (2S/3S, hoeveel Mah)
    -servos (aantal, type,...)
    -ontvanger (spektrum of orange --> heb dx7s)

    Het liefst had ik natuurlijk een complete kit gekocht waar alles op elkaar was afgestemd. Maar deze ben ik nog niet tegen gekomen.

    Moesten jullie goede tips, links, adresjes hebben, dan mogen jullie deze altijd posten (of per PM sturen natuurlijk)
     
  17. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.547
    Locatie:
    Oordegem
    Een 10A regelaar
    Twee 5gr servo's voor rudder en elevator
    Indoormotor (2204 van HK is heel populair) op 1400 kV, 8 x 4 schroef (8x3,8 tot 8x4,7 werkt allemaal)
    2s Lipo's van +- 500 mAh, zwaarder zou ik niet gaan. 350 mAh mag ook maar iets kortere vliegtijd
    Ontvanger, een 4 kanaals parkfly ontvanger. Van HK of Spektrum zelf.
     
  18. thefullmooner

    thefullmooner

    Lid geworden:
    10 aug 2006
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Mortsel
    Ik ga volgende set kopen via HK

    8 x 4.3R Counter
    H-KING 10A Fixed
    AX 1806N 2100kv B
    HXT500 6.2g / 0.6

    deze onderdelen zijn beschikbaar in EU warehouse.

    Ik zoek nog wel ergens uhu por voor alles in elkaar te lijmen.
    Een propsaver
    2 lipo's 2s450mah

    ontvanger heb ik nog...
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.200
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat is de verkeerde motor.
    Geadviseerd word 1400kv en dat is niet voor niets.
    Met deze motor heb je een laag rendement en grote kans dat de motor of regelaar uit fikt en je de lipo sloopt.;)
     
  20. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    674
    Locatie:
    IJsselmuiden

Deel Deze Pagina