D
dcb103
Guest
Na eindelijk mijn 450 accus binnen gehad te hebben was het tijd voor zijn maiden flight van mijn nieuwe CX450pro. Alles gechecked, dubbel check, afgesteld, etc alles leek goed. Begin super recht omhoog super stabiel, ik blij als een klein kind helaas van korte duur , na 15 sec hoover dreef hij af naar rechts en corrgeren naar links had geen effect, gevolg hij lande niet recht op de grond en dreigde om te vallen (corrigeren was niet mogelijk). Hij raakte met de bladen dus de grond. Bij nadere bestudering wat er was gebeurd blijkt 1 van de servos op de swash defect. missende tandjes omdat de servo bijft draaien daarom was het corrigeren dus niet meer mogelijk. Helaas zijn mijn nieuwe bladen dus ook beschadigd maar aan het kleine beetje goeie hoover zag ik wel dat hij rete strak was)nou ja 15sec dus
).
Nu ben ik dus aan het kijken voor nieuwe servos 3x (heb een goeie dig. op de tail dus die hoeft niet vervangen te worden). Ik ben wel een beetje budget gebonden maar wil redelijke servos. Weet ook niet of dit vaker voorkomt of dat ik gewoon domme pech heb gehad.
Mijn maiden met de nieuw gebouwde 250 is trouwens wel goed verlopen. (denk dat) hij goed is afgesteld. [media=youtube]aA1LQjiqJkI[/media]
En gelijk ook nog even mijn 120SR [media=youtube]ppA-SdWuHm4[/media]

Nu ben ik dus aan het kijken voor nieuwe servos 3x (heb een goeie dig. op de tail dus die hoeft niet vervangen te worden). Ik ben wel een beetje budget gebonden maar wil redelijke servos. Weet ook niet of dit vaker voorkomt of dat ik gewoon domme pech heb gehad.
Mijn maiden met de nieuw gebouwde 250 is trouwens wel goed verlopen. (denk dat) hij goed is afgesteld. [media=youtube]aA1LQjiqJkI[/media]
En gelijk ook nog even mijn 120SR [media=youtube]ppA-SdWuHm4[/media]
Laatst bewerkt door een moderator: