main gear vervangen

van mijn E-sky Belt CP V2 zijn een paar tanden kapot van de main gear, ik moet dit dus vervangen. de inbus heb ik eral uit, ik kan het geheel wat omhoog tillen maar niet geboeg om de set eruit te krijgen. wat deoe ik verkeerd of moet ik alles losmaken

oh sorry, dit heb je al gedaan lees ik...
heb je misschien een slag in de mainshaft? zodat deze klemt in de lagers?
heb je alle pushrods wel losgedraaid?

Dat zijn de stangetjes die van de servo's naar de swashplate lopen.
Bij mijn helis (trex 450 kloon) moet ik ze ook loshalen om fatsoenlijk de mainshaft naar boven te schuiven.
Bij mijn heli moet ik trouwens ook de shaft er uit tikken met een hamertje omdat deze klemt in de lagers.

anders maak ff een paar foto`s mischien ook wel makkelijk en als je er echt niet uit komt stuur maar ff een berichtje jij was toch laast ook op vlg. twente?

ja, ik was inderdaad op vlb twente. ik heb nu de maigear besteld. ik kan de stang van de rotor wel optillen, maar kom net 1/2 mm te kort om de tandwielen eruit te schuiven. dus moet ik even weten of ik alle stangen ook los moet halen.

het is gelukt, ik heb de pushrods losgemaakt en kon zo de mainshaft een eind omhoog schuiven waarna ik de tandwielen eruit kon halen, nu de nieuwe er og in en klaar. bedankt voor de info

Had dit probleempje gisteren ook met mijn HB King 3.
stelring los gedraaid en boutjes er uit gehaald. kreeg de maingear ook niet los.
de hoofdas bleek nog middels een asje vast te zitten op de belt pulley. de pulley voorzichtig omlaag gedrukt en de hoofdas los.

Ik had ook een tandje verloren op de maingear na een crash op vlb twente afgelopen zondag.

Laatst bewerkt:
ESky Belt CP V2

Vind dat een erg handige, staat een filmpje bij hoe je de tandwielen moet vervangen alsoof de staart onderdelen en de (hoe heet dat ding nou ook alweer) die staaf waarin de belt naar de staart gaat en waaraan alles vastzit(staart, servomount, linkages voor de staart. enz enz..)

Edit: Gevonden, Tail boom bedoelde ik..

Back