mainshaft pinnetje uit de winkel vast???

Nou jullie lezen het al maar zal het even uitleggen.
Van de week een nieuwe mainshaft gekocht. Nu had ik deze gisteren nodig, omdat mijn heli 3maal over de kop op de grond ging.:(
Maar ik dus die nieuwe mainshaft uit de verpakking gehaald en ik een klein tangetje gepakt om dat dikke pinnetje uit die mainshaft te krijgen.
Maar die zat muurvast. Nu heb ik dat pinnetje ervoorzichtig uitgetikt maar nu is mijn nieuwe mainshaft ook krom.

Nu is mijn vraag is het normaal dat het dikke pinnetje zovast zit, als het uit de verpakking komt.

Ik hoor graag jullie mening. Overgens gaat het om een mainshaft van een Honey Bee FP2

Laatst bewerkt:
Een momentje, ik las je bericht verkeerd ik dacht dat het om een Hbk2 ging.. Mijn vehaal gaat dus niet meer op :p

Ik heb inmiddels ook al diverse main shafts "versleten".
Bij de meeste shafts die ik kocht werd het pinnetje los geleverd en ging het er vrij makkelijk in.
Ik heb er ook een gehad waarbij het pinnetje er al in zat en ook die zat muurvast.

Ik heb die ingebouwd door het bovenste lager er uit te halen.
Als je de 2 schroefjes naast het lager loshaalt kan je het fame genoeg open buigen om het lager eruit te halen.
Tandwiel erin, nieuw asje laten zakken(busje ertussen peuteren), main shaft retainer erop en dan het bovenlager weer vast.

Dat is wel wat meer werk maar als je al moeite hebt om het pinnetje uit het asje te krijgen bedenk dan ook dat hij er weer terug in moet.
Ik zag het niet zitten om een pennetje met kracht in een asje te persen terwijl deze in het kunstof heli frame-pje zit.

Oke EricSw bedankt daar kan ik wel wat mee.
Ik zal het onthouden en de volgende keer op jouw manier doen. Van die Shop heb ik nog niks gehoord, maar al wel weer 2nieuwe besteld.

Back