Maken van een website

Graag wil ik een website voor onze vliegclub maken maar ik heb geen idee wat ik hiervoor het beste kan gebruiken. Alles moet natuurlijk tegen minimale kosten. Als ik ga Googeln dan weet ik het helemaal niet meer (help). Daarom stel ik deze vraag maar in het forum.
Mijn vraag is:
- Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken tegen welke kosten?
- Waar kan ik de website het beste onderbrengen?
- Hoeveel ruimte moet ik hiervoor minimaal reserveren?
- En hoeveel als ik ook nog foto’s en filmpjes wil plaatsen?
- Heb ik nog een programma nodig om te uploaden?
- Wat heb ik nog meer nodig?
Alvast bedankt voor de hulp.
Nanni.

Hoi Nanni,

Zoals Burp inderdaad al zegt, ik denk dat het vanuit jouw oogpunt het gemakkelijkst is om een CMS te gebruiken. (Content Management System). Dit is in principe al een complete website, alleen is het aan jou om de opmaak naar jouw smaak aan te passen, en zelf de inhoud erin te zetten. Dit gaat allemaal online via de administratie van de website zelf. Hier heb je dan dus geen verdere programma's voor nodig. Wel zul je jezelf moeten verdiepen in hoe het in elkaar zit.

Voor het hosten van de website zul je dan niet zo veel ruimte nodig hebben (neem pakweg 50mb, dan heb je al meer dan genoeg, met ruimte om evt. uit te breiden). Alleen heb je bij veel webhosts al meer dan 50mb voor nog geen euro per maand.

Ikzelf zit bij pcextreme, dan heb je voor ongeveer 1 euro per maand ruim 500Mb opslag ruimte, met 20 gigabyte dataverkeer.

Hoe het hele systeem geinstalleerd moet worden staat volgensmij allemaal in de handleiding van Joomla beschreven.

Het zal dus wel even duren voor je alles onder de knie hebt, maar als je het eenmaal draaiend hebt en je snapt hoe alles werkt, kun je er een heel leuke website mee maken!
Een ander alternatief voor joomla is ook nog Wordpress. Wordt origineel gebruikt als weblog, maar kan ook dienen voor een hele leuke simpele website.

Succes
Erik

Let wel op. Er zijn webhosters die de domeinnaam op hun bedrijf registreren in plaats van jou naam. Mocht het een succes worden en je wilt van provider wissellen, dan moet je het domein afkopen. Dit kan erg duur zijn. Daarom, hosters die op jou naam registreren.
Antagonist. 30 euro met ideal, en binnen een half uur voor elkaar.

Met antagonist heb ik inderdaad ook erg goede ervaringen!
Daarnaast biedt deze webhost ook de mogelijkheid om via een install tool diverse pakketten te installeren, waaronder joomla.

Bedankt voor jullie suggesties. Het zal nu verder wel lukken.
Ik zal een aankondiging geven als ik klaar ben voor de eerste lancering. Duurt natuurlijk wel even.
Nogmaals bedankt.
Nanni

websitemaken voor de club

Het heeft even geduurd maar het begin van onze website is klaar.
Ik ben begonnen met Joomla! Echt mooi pakket. Na enige gerommel stond er iets op mijn PC. Alleen mooi was anders. Als ik het goed heb moet je daarvoor een template gebruiken en die is niet gratis. Tenminste ik vond niets anders. Dus heb ik verder gezocht. Tenslotte heb ik bij Your Hosting een domein en ruimte gehuurd. Zij hebben een sitebuilder met gratis templates. Met behulp van deze sitebuilder heb ik de website kunnen maken.
Het is nog een begin, vele stukken moet nog worden gevuld.
Bedankt voor jullie adviezen. Het gaf een goede opening. Het resultaat is te zien op MZC-CONDOR - Clubinfo
Nanni.

Ik gebruikte tikiwiki, maar bleek veel te uitgebreid. Na er tientallen te hebben gebruikt en opgezet ben ik blijven hangen bij E107, een gratis CMS dat makkelijk te beheren is.
Kijk eens op www.e107.nl en hoe onze website eruit ziet:
www.mvcwoerden.nl

Back