makkelijk en goedkoop vliegen

• Topicstarter Topicstarter deff
  • Startdatum Startdatum
Die met v-tail vliegt best leuk, en de propellor is beschermd. Bovendien heeft ie n rubbere neus. Dat is wel een leuk vliegtuigje om mee te vliegen, ik zou dr alleen wel et landings gestel af laten en gewoon op gras landen.

Maarrrrr... ALS je later door wil, zul je waarschijnlijk alles opnieuw moeten kopen, want et spul dat daar in zit, kun je volgens mij niet overnemen naar een ander model.

Als zo`n speelgoedvliegtuigje als de x-twin ofiets dergelijks schade oploopt, verslijt of wegvliegt kun je hem in de vuinisbak gooien inclusief het zendertje.

Een cardinal of easystar is goed te besturen, mocht het model aan flinters gaan kun je altijd nog de inhoud overbouwen naar een nieuw toestel wat je dan kaal koopt. Bovendien zijn de vliegeigenschappen niet te vergelijken met die van de speelgoedafdeling.

Ja die met die v-tail leuk me ook het beste (leukste)
Na dit soort vliegtuigjes ben ik op zoek.
Gewoon leuk eens vliegen.

Als ik het dan toch heel leuk vind en ik er de tijd voor heb misschien koop ik dan nog wel eens een echt vliegtuig een easystar ofzo maar daar heb ik nu geen tijd en geld voor over. Ik zoek gewoon naar zulke leuk betaal bare vliegtuigjes.

@Deff:
Wat jij wilt/zoekt had ik ook.
Voor onder de 100,- wilde ik lekker kunnen vliegen en al dat gepush om die easystar te kopen vond ik maar kull.
Ik ga toch geen 300,- zomaar neer tellen als ik alleen maar wil vliegen voor de "fun"?
Zodoende heb ik een soort gelijk toestel gekocht als wat jij nu hier post.
Alleen was deze iets groter en koste maar liefst 80,- ;)
Achteraf kan ik alleen maar lachen om dat ding :)
Ja...het vliegt...
En ja..het stuurt....
Maar vraag niet hoe..

Aangezien wij met z'n 3en tegelijk zo'n ding kochten en geen van alle dat ding heel hebben weten te houden denk ik dat dit wel wat zegt.
het grootste gemis is nog wel het 3e kanaal namelijk je hoogteroer.
Als hij richting grond suist kan je hem gewoon weg niet optrekken...
Ik heb de brokstukken nog hier in huis liggen...je mag ze zo ophalen om er wat van te maken.
Onderdelen zijn namelijk niet bij te bestellen :(
Dus ja...het is net wat je wilt...

Vliegen doen ze echt wel...
En als ze hoog en veilig in de lucht rondjes vliegen is het nog verdomde gaaf ook...het is namelijk je eerste vlucht.
Maar owee als je landen moet of als er iets beschadigt raakt.
Plus het feit dat je alleen maar rondjes vliegen kan...
Na rondje 10 ken je dat rondje wel..en een looping of een rolvlucht of "what ever" zit er echt niet in..
Saaiheid slaat al snel toe dus.

Ik heb na dat toestel de Easystar gekocht en dat biedt gewoon veel meer kwa vlieggevoel en vliegplezier.
En nu vlieg ik pas ECHT voor de "fun".
Keuze is natuurlijk geheel aan jouw,maar ik zou zeggen...doe wat met de tips die je hier gegeven wordt.

Hier nog een link over mijn relaas met het toestel ;)
Mischien heb je er wat aan..
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=25489&highlight=melly

Melvin

Met V-tail kun je wel degenlijk optrekken, en nog aardig stunten ook, maar dan moet et wel een ECHTE V-tail zijn met 2 aparte servos, en niet gewoon 2 gekoppelde ruddertjes.

Dus een plaatje verteld niet direct alles. :P

Freakazoid zei:
Met V-tail kun je wel degenlijk optrekken, en nog aardig stunten ook, maar dan moet et wel een ECHTE V-tail zijn met 2 aparte servos, en niet gewoon 2 gekoppelde ruddertjes.

Dus een plaatje verteld niet direct alles. :P

Heb je dan niet toevallig een computerzender nodig??

Met de computer digitaal instellen is de beste manier idd, maar dat kan ook prima hardwarematig hoor. :)

Godgloeiende, wat is dat ding duur! Nee, neem dan toch maar zon eazystar, daar zul je geen spijt van krijgen.

HBZ4600-450.jpg

met dit ding kan je zeker loopings maken ! (ik had hem ook hij is nu stuk)
je moet best hoog zitten en dan 1kant op sturen zodat hij in rondjes omlaat komt... en dan tegen de wind in de andere kan op sturen

en dan maakt hij zo een looping

Ik heb ook iets gehad wat er op leek een bleubird, dit is alleen in de lucht te houden als er bijna of geen wind is. Verder is het grappig maar als je 1x verkeerd land kan je het weg gooien. Geen reserve onderdelen te krijgen en het spul wat er in zit kan je niets mee. Alleen het motortje misschien nog.

Beste mensen , allow me ...

Enkele jaren geleden bestond nog geen easystar en was EPP nog gewoon piep ...

Ik wilde ook op mijn eentje leren vliegen ( is perfect gelukt , ben nu wel clublid naturlijk )

Vóór al die copycat-gansters met bluebird-crap op de markt kwamen , was er 1 firma ( Horizonhobby uit Illinois ) die v-staart duwpropjes ontwikkelde met steeds maar stijgend succes ... the original zeg maar ...in de VS is de Aerobird Challenger een begrip en nog veel populairder dan de easystar hier ...talloze mensen hebben hun eerste stappen gezet met dit "speeltje"...
Heb zo'n ding laten overvliegen in 2003 en tot op de dag van vandaag vliegt dat spel nog altijd perfect en gaat nooit vervelen ... MET hoogteroer en MET een hele trits reservestukken beschikbaar...Vlieggedrag vergelijkbaar met de EZstar ...

Dus als je een easystar NET iets te duur vind, is dit een beste tweede keus.... koop NIET de witte 2-kanaal want die vliegt zeer slecht ...ook alle clone-lookalikes zijn meestal bagger ....

Toch blijf ik erbij : had de easystar in 2003 ook beschikbaar geweest, ging de voorkeur waarschijnlijk daar naartoe gaan ... maar voor wie geen eenheidsworst wil, is dit een prachtig alternatief waarmee op ik op de club nog altijd veel bijval oogst over "hoe mooi dat wel vliegt "... na enkele methanol-vluchten is het heerlijk relaxen met deze vlieger ...

Image1g.jpg

IMG_0486.jpg

greetz

Guy

Eigenlijk kan ik niet oordelen, omdat ik deze nooit heb gehad.
Maar het ziet er nou niet echt uit, om over naar huis te schrijven :wink:
Ik kraak zeker niks af, want ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen, maar als je het mij vraagt, dan zou ik dit echt na een vlucht of 10 a 15 aan mijn buurjongen geven, en tegen hem zeggen......alsjeblieft, en laat ik je hier NOOIt meer zien :lol: :lol: :lol:
Niet omdat het niet goed vliegt, maar wel omdat het veel en veel te simpel is, en de lol is er volgens mij heel erg snel vanaf.
Alleen maar rondjes vliegen........nee is niks voor mij, wil toch wel ietsje meer in de lucht :roll:
Misschien heb ik het mis.......maar dan hoor ik het graag :wink:

Je hebt het inderdaad mis, hobby ...

Als je met jou toestel niet de discipline gaat hebben om jezelf eerst de basistechieken op een rustig tempo aan te leren ( de "simpele" dingen jawel ) zou het wel eens kunnen dat er véél cessna's jou kant op gaan mogen komen ...

Je hebt gekozen om met een niet zo evident toestel te beginnen, dus is het IMHO enorm belangrijk om eerst de "saaie rondjes " en de " slaapverwekkende achten " tot een goed einde te brengen ...

Rome is ook niet op één dag gebouwd ... geef je tenminste wat tijd om het (jezelf ) op een deftige manier aan te leren ...

Als je een club echt niet ziet zitten ( dat is WEL het beste ) , kan ik je per pb of mail wat tips geven om toch zelf te leren met een minimum aan repairs ...

@guy5927,

En weer mooi uitgelegd,

Je bent een van de weinige op dit forum, die het op een mooie manier uitlegt, en waar ik graag naar luister. (zonder dat je alles meteen AFKRAAKT op een rot manier.
Ik geloof je.......zonder meer. :wink:
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, maar weet je wat het is :?:
Toen ik destijds in de winkel stond om dus mijn cessna te kopen, zei de verkoper tegen mij precies hetzelfde, als wat jij mij nu uitlegt.
Maar hij zei ook tegen mij, als jij denkt dat je het kan leren met de cessan 182, moet je dat doen.
Hij zei dit omdat hij wel vond, dat de cessna 182, een leuker toestel is, dan die echte beginners toestelletjes met 2 kanaals.
Ook vertelde hij mij dat als ik de Cessan wilde kopen, dat alle losse onderdelen te bestellen waren voor niet al te veel geld.
Dus als dat voor mij geen probleem zou zijn, zei hij dan kan je beter voor de cessna gaan en het zelf proberen dan zo´n simpele set te kopen, en het heel erg snel zat te zijn.
Dit is eigenlijk de rede, dat ik voor de cessna 182 ben gegaan, en ik moet je zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb gehad.
Inmiddels heb ik al 2 keer echt leuk gevlogen met mijn cesnna 182, en loopings gemaakt, wat ik wel heel erg gaaf vond.
Ik viel gewoon op mijn cessna 182, omdat hij er echt uitziet als een echt vliegtuig.
Misschien heb ik het nu wat beter omschreven voor je, en is je ook wat duidelijker waarom ik hier voor gekozen heb.
Inmiddels heb ik al een afspraak staan met een mede forum lid, die ook lid is van een vliegclub.
Hij heeft mij ook aangeboden, om mij de beginselen van het vliegen bij te willen leren, en daar ben ik erg blij mee.

Guy5927, bedankt voor je advies, en voor een echte starter die niet te veel risico´s wilt hebben............luister maar naar :arrow: Guy5927......want hij heeft wel gelijk :wink:

Ps.....tips zijn altijd welkom op mijn pb, alvast bedankt :wink:

Wat gaaf, en model challenger..

Een vlieginstructeur bij het vliegbedrijfje in lelystad waar ik gewerkt heb heeft een echte.. 2persoons ultralight met 2tactmotor (inmiddels injectiemotor!!)

het vliegtuigje heeft geen trimvlak, maar flapperons die als trim werken.
langzamer vliegen = ietsje flaps neer :P

alleen had die geen V-staart.. :)

challenger2.jpg

heel grote foto

cockpit groot

Back