Makkelijk te landen helling-floater gezocht

Leon, de Easyglider die JH voorstelt is inderdaad een aardige optie. Niet extreem duur, niet te groot maar ook weer niet te klein, redelijk duurzaam, thermiekt goed, hellingt ook leuk tot windkracht 4, makkelijk te landen bij je voeten (zelfs te vangen als je goed mikt). Als je wilt mag je mijn EG wel eens proberen om te kijken of hij voor jou lekker vliegt.

Een videootje van 4 jaar geleden, kistje leeft nog steeds.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ook al aan de Dread gedacht, maar dat is een kit. Leon wil waarschijnlijk voor 2013 nog vliegen.
Ja, ik weet dat de Dread heel snel wegbouwt, anders had ik wel 2015 gezegd ;).

Sorry Leon, plaagstootje moet kunnen toch?

Zeeeer inspirerende film :D:D
Ook maar eens het balkon van mijn zus bezoeken...ze woont 7 hoog, altijd wel opstijgende wind.
Wordt er overigens wel eens voor een groot gebouw gevlogen?

Dus deze thermiekt heel goed? Zou ik niet verwachten. Ziet er onverwoestbaar uit. Interessant.

Deze thermiekt idd heel goed: kijk maar eens hoe deze het doet bij minimale lift:
[URL="
Thor von Küstenflieger - YouTube[/URL]

motortje erop en klaar

Ik had ook al aan de Dread gedacht, maar dat is een kit. Leon wil waarschijnlijk voor 2013 nog vliegen.
Ja, ik weet dat de Dread heel snel wegbouwt, anders had ik wel 2015 gezegd ;).
Heren, het is wel een idee. Door de vleugelsturing heeft de Dread extreme rolroeruitslagen en moet daardoor dus uitstekend kunnen remmen. Na enig lezen zie ik dat de rolroeren (wingerons) door een centrale servo worden aangestuurd. Geen mogelijkheid tot extreem remmen dus (op de spin in het fimpje na). Dat gaat hem dus niet worden.

En... de Dread heeft geen motor. Die kan er misschien wel in gebouwd worden. Ook is het volgens mij geen floater, toch?
Sorry Leon, plaagstootje moet kunnen toch?
Fotor heeft het goed gezien. Mijn bouwtempo is als een slak die achteruit loopt :wink:. Ik heb dan ook geen bouwhok (niet in Nederland dan) maar ik heb ook geen erge haast. Zomer 2012 is mij vroeg genoeg. Een keer moet de eerste kit gebouwd worden. En op vakantie in Frankrijk heb ruimte genoeg (ik zou bijna een 1:1: zwever kunnen bouwen)
Nee Robert, voor meer dan $ 500,- wil ik niet het risico lopen dan de landing een keer niet lukt.
Deze thermiekt idd heel goed: kijk maar eens hoe deze het doet bij minimale lift:
[URL="

motortje erop en klaar
Mijn voorkeur gaat uit naar een kist in de 'gewone' uitvoering, maar de Thor (of iets dergelijk) staat wel op het lijstje.

Door de vleugelsturing heeft de Dread extreme rolroeruitslagen en moet daardoor dus uitstekend kunnen remmen.
Zelfs al zouden beide vleugels apart aangestuurd worden, hoe zou je dat dan voor je zien? Deze kist heeft geen rolroeren, de hele vleugels draaien. Als je beide vleugels omhoog of omlaag draait geeft je eigenlijk heel veel up of down, je verandert in ieder geval het moment van het vliegtuig enorm en hij zal willen duiken of juist hemelwaarts gaan. Met zulke vleugelsturing is er geen mogelijkheid tot remmen.

In z'n achteruit?

Zelfs al zouden beide vleugels apart aangestuurd worden, hoe zou je dat dan voor je zien? Deze kist heeft geen rolroeren, de hele vleugels draaien. Als je beide vleugels omhoog of omlaag draait geeft je eigenlijk heel veel up of down, je verandert in ieder geval het moment van het vliegtuig enorm en hij zal willen duiken of juist hemelwaarts gaan. Met zulke vleugelsturing is er geen mogelijkheid tot remmen.
Ik snap het. Gaat niet werken :hammer:

Misschien een hele stomme vraag: Stel dat ik een 'gewone' electrozwever neem met een klapprop. Ik kom aanvliegen voor de landing en schakel de motor in, maar dan in z'n achteruit. Hij zal dan flink remmen, toch? Vlak voordat hij tot stilstand komt schakel ik de motor uit en ploft hij in het gras. Dan moeten de prop-bladen wel netjes opvouwen maar dat is op te lossen.

Is dat al eerder vertoond :confused:

Bdoets heeft hierover ook al eens een draadje gestart.
Persoonlijk denk ik dat de bladen vol overtrokken zullen zijn als ze de verkeerde kant opdraaien en dat de remkracht beperkt zal zijn. Ik verwacht dat 1 tandje gas vooruit dezelfde remwerking heeft, en dan heb je geen aparte regelaar nodig.

Dat hangt er van af. Honderden euro's ben ik niet van plan uit te geven, tenzij ik verliefd word op de kist :wink:
Wat had je in gedachten dan?

Ik zou graag een duidelijk antwoord geven. Maar ik weet het gewoon niet. Waarom wil je zo'n scherpe grens?

Anders worden er modellen voorgesteld die niet in aanmerking komen omdat ze te duur zijn.
Als jij zegt 200,- is de max voor mij, dan zoekt dat toch wel makkelijker.

Laatst bewerkt:
Wat denk je hiervan. Quadshot — Welcome
full

Vertikaal opstijgen en landen, en toch ook gewoon vliegen.

Niet echt een zwever natuurlijk.

Rick

[URL="

motortje erop en klaar

Leuk ding, maar het filmpje laat geen minimale lift zien. Als je de windzak moet geloven waait het vrij hard op dat moment :).

Anders worden er modellen voorgesteld die niet in aanmerking komen omdat ze te duur zijn.
Als jij zegt 200,- is de max voor mij, dan zoekt dat toch wel makkelijker.
Ah, ok. Ik snap 'um.
Nou, daar komt ie dan: rond de € 200,- is voor mij de max wel bereikt.

Back