Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hebben de deskundigen nog een tip voor een kist die lekker thermiekt en makkelijk is te landen?
Ik meen dat PCM een 'gemotoriseerde dlg' heeft, maar die zijn wel prijzig. Klein en full-house is een combinatie die je niet zo veel ziet, dus het zal eerder aankomen op jouw stuurmanskunsten om je kist in de tuin te zetten.
Dus deze thermiekt heel goed? Zou ik niet verwachten. Ziet er onverwoestbaar uit. Interessant.
Heren, het is wel een idee. Door de vleugelsturing heeft de Dread extreme rolroeruitslagen en moet daardoor dus uitstekend kunnen remmen. Na enig lezen zie ik dat de rolroeren (wingerons) door een centrale servo worden aangestuurd. Geen mogelijkheid tot extreem remmen dus (op de spin in het fimpje na). Dat gaat hem dus niet worden.Ik had ook al aan de Dread gedacht, maar dat is een kit. Leon wil waarschijnlijk voor 2013 nog vliegen.
Ja, ik weet dat de Dread heel snel wegbouwt, anders had ik wel 2015 gezegd.
Fotor heeft het goed gezien. Mijn bouwtempo is als een slak die achteruit loopt :wink:. Ik heb dan ook geen bouwhok (niet in Nederland dan) maar ik heb ook geen erge haast. Zomer 2012 is mij vroeg genoeg. Een keer moet de eerste kit gebouwd worden. En op vakantie in Frankrijk heb ruimte genoeg (ik zou bijna een 1:1: zwever kunnen bouwen)Sorry Leon, plaagstootje moet kunnen toch?
Nee Robert, voor meer dan $ 500,- wil ik niet het risico lopen dan de landing een keer niet lukt.
Mijn voorkeur gaat uit naar een kist in de 'gewone' uitvoering, maar de Thor (of iets dergelijk) staat wel op het lijstje.Deze thermiekt idd heel goed: kijk maar eens hoe deze het doet bij minimale lift:
[URL="Thor von Küstenflieger - YouTube[/URL]
motortje erop en klaar
Zelfs al zouden beide vleugels apart aangestuurd worden, hoe zou je dat dan voor je zien? Deze kist heeft geen rolroeren, de hele vleugels draaien. Als je beide vleugels omhoog of omlaag draait geeft je eigenlijk heel veel up of down, je verandert in ieder geval het moment van het vliegtuig enorm en hij zal willen duiken of juist hemelwaarts gaan. Met zulke vleugelsturing is er geen mogelijkheid tot remmen.Door de vleugelsturing heeft de Dread extreme rolroeruitslagen en moet daardoor dus uitstekend kunnen remmen.
Ik snap het. Gaat niet werkenZelfs al zouden beide vleugels apart aangestuurd worden, hoe zou je dat dan voor je zien? Deze kist heeft geen rolroeren, de hele vleugels draaien. Als je beide vleugels omhoog of omlaag draait geeft je eigenlijk heel veel up of down, je verandert in ieder geval het moment van het vliegtuig enorm en hij zal willen duiken of juist hemelwaarts gaan. Met zulke vleugelsturing is er geen mogelijkheid tot remmen.
Deze thermiekt idd heel goed: kijk maar eens hoe deze het doet bij minimale lift:
[URL="Thor von Küstenflieger - YouTube[/URL]
motortje erop en klaar
Ah, ok. Ik snap 'um.Anders worden er modellen voorgesteld die niet in aanmerking komen omdat ze te duur zijn.
Als jij zegt 200,- is de max voor mij, dan zoekt dat toch wel makkelijker.