Bart
Ik zal het proberen uit te leggen ik zal als voorbeeld mijn mal nemen die ik gebruikt voor mijn M klasse.
Je heb nodig 2 stukken triplex van 3.6 mm standaard dikte gamma
50cm L 50 cm B
Mdf plaat van 50 cm breed lang 122 cm standaard
Naca profiel uitgeprint op 50 cm deze uitgezaagd op triplex van 9 mm dikte
dit 2 maal op de MDF plaat een streep gezet in de midden 61 cm de ribben vast gezet op de grondplaat
De triplex plaat vast zetten met dunne spijkers je ziet dan al een vleugel profiel komen het profiel moet aflopen voor de bolling in het zeil aan de einde van de plaat moet deze een hoogte krijgen van +/- 25 mm op zijn hoogste punt.dit onder steun je met op vul latjes dit doet je het zelfde met de andere zijde je ziet nu de vleugel komen.
De voor zijde van de vleugel gaat je voor zorgen dat deze mooi naar de uit einde van de vleugel gelijk loopt dus op een aantal plaatsen onder steunen dit doet je ook aan de achter zijde van de vleugel
Je ziet nu in de midden waar je de 2 plaatjes tegen elkaar zet op de ribben een ruimte dit wordt de bolling die je geeft
Je maakt alles mooi glad de ruimte plak je af met tape
Zet op het hoogste punt een herkennings streep daar komt de bollings diepte die je wilt hebben.
Je zal wel zeggen waarom zo'n grootte plaat maar dar werkt gemakkelijk als je banen gebruikt van 45 cm breed het zeil lig dan goed op de mal is dan goed te plakken.
Als je meer moet weten hoe ik de zeilen maakt even kenbaar maken
Tom