Ik zelf zou geen balsa nemen maar PVC Sandwich.
Ik gebruik geen gelcoat als eerste laag in de mal.
Ik spuit na dat ik PVA loslak heb gebruikt en laten drogen er vul grondverf in de mal.
Dit goed laten drogen en uitdampen.
Daar de koolstof sandwich en weer koolstof op.
Gebruik een plamuur rubber om je koolstof te inpregneren, met kwas of roller breng je veel te aan is on nodig gewicht en wordt er zeker niet sterker door.
Voordeel ook van plamuur rubber is dat je ook heel veel lucht uit/onder de koolstof mat drukt.
Groet Jan.
Balsa is veel beter dan Airex of Herex.
Ik heb beide gebruikt, het kunststof werkt lekkerder maar word zwaarder, zelfs de 1,2mm variant, dan 1mm balsa.
En het delamineert veel makkelijker dan balsa, balsa hecht zoveel beter aan de huid.
De grotere fabrikanten zijn er ook op teruggekomen, ze gebruiken allemaal weer balsa.
En PVA gebruiken in een mal is een no go, je kan dan helemaal niks meer met kleurtjes.
Je moet lossingwas gebruiken, dan kan je daarop verf spuiten, 1K, 2K of een polyester.
Eventueel kan je dan ook dingen afplakken zodat je meerdere kleuren kan gebruiken.
Met PVA krijg je strepen en geen 100% glad resultaat.
Ja, PVA werkt makkelijk maar ziet er gewoon niet profi uit, de fabrikanten gebruiken allemaal lossingwas met een 2K lak.
En impregneren doe ik op een stuk plastic, dat gaat dan als geheel de mal in.
Daarna druk ik het aan in de mal, plastic eraf halen en nog aandrukken met een bankpasje of iets dergelijks.
Eventueel daarna nog afdeppen met een keukenrol.
Daarna de peelply erop, keukenpapier erop, in het plastic en vacumeren maar.
GJ