je heb ook stuurstangen die gebogen zijn,die over het motorblok passen.
mini-trucks.nl heeft ze
Marcelinets,
Bedankt voor de info maar kopen is 2e keus, zelf maken is de hobby voor mij.
zo ook de "multiswitch" wat eigenlijk geen multi switch is (geen multiplexer systeem maar een slimme potmeter. Hierdoor wordt iedere schakel actie na ca 3 cyclussen van 50ms opgevolgd en kunnen er tot 24 kanalen aangestuurd worden op 1 kanaal. (de vertraging van 3 cyclussen is om verstoringen te voorkomen) en zelf gebruik ik 12 kanalen per unit omdat mijn chip maar 12 ingangen beschikbaar heeft en dit qua ruimte in de zender mooi paste. Ter vergelijk een standaard multiswitch met 8 kanalen heeft 9 klok cyclussen nodig en vertraagd dus tot 9x 50 ms = 450ms
Binnenkort de elektronica voor de knipper, rem en achteruitrijlichten maar eens uitwerken. Ik denk dat ik voor de volgende optie ga.
Knipperlicht aan met de multiswitch (links of rechts)
knipperlicht automatisch uit nadat de bocht gemaakt is (servo heeft uitslag gehad en is terug in de nul stand).
Remlicht,
Als de snelheidsknuppel in de neutraal komt na gereden te hebben dan auto uit laten rijden door de snelheidsregelaar te laten na-ijlen (simulatie van massa traagheid) zonder remlicht
Remmen is versnelt stoppen en gebeurd door de knuppel in tegengestelde richting te bewegen (achteruit als de truck vooruit rijd) vol-gas achteruit is noodstop en dus acuut stoppen de rest van de achteruit wordt een proportionele rem. Uiteraard moet tijdens deze actie het remlicht branden.
Tussen voor en achteruit moet een pauze (knuppel neutraal) van 2 seconde zitten.
Achteruitrijlicht,
Aan indien de auto achteruit rijd.
Zijn er nog functies die ik vergeet?
Voorlopig dus nog wat puzzeltjes maar eerst de auto opbouwen, dit vordert al aardig.