MAN TGX 18.540 4x2 XLX

Het geluid is wel wat meer gedempt dan normaal. Dus je zal je volume iets harder moeten zetten.

Dit heb ik bij mijn truck ook zo (ford aeromax), Het is zelfs zo dat het doosje/box van de mfc zelf ook niet heel groot is.
Het voordeel van dit is dat het geluid juist voller gaat klinken.
Ik heb aan de binnen zijden van het dak/dakspoiler schuim gemaakt om een beetje het plastic geluid er vanaf te halen.
Maar ik zelf vind dit tot nu toe de mooiste oplossing om de speaker weg te werken.
Let wel op dat je ergens een gaatje of gleuf hebt zitten zodat de speaker zijn druk kwijt kan.
Als je wil kan ik een film maken waar in je het geluidsverschil kan horen.
suc6 verder

In de Aeromax heb je genoeg ruimte in de sleeper.
Ook voor de originele speakerbox.

86.jpg

Sorry ik ben denk ik wat onduidelijk geweest.
Ik heb heb het niet over hoeveel ruimte er wel of niet is in de cabine
MAN zeker niet mijn Ford ook niet heb namelijk de accu er in ipv er onder

full

Maar wat ik bedoelde is dat het een mooie oplossing is omdat je juist zo weinig ruimte hebt in de MAN.
Vervolgens heb ik het over het gaatje of gleuf in de box/klankkast en niet over de speaker.
Kijk maar eens bij de klankkast van de mfc-01 zelf daar zit een buisje in om de druk los te laten.
En om echt mooi geluid te krijgen zou je het wat kunnen dempen daarom zijn de klankkasten van echt goede speakers van hout.
suc6 met je bouw

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie kan mij op weg helpen met een zo klein mogelijk relais welke aangesloten kan worden op mijn accu. Ik wil deze mbv mijn cti switch kunnen schakelen. Hij hoeft dan alleen een verbinding te maken en/of te verbreken.
Ik wil deze gaan gebruiken ipv de vaste schakelaar welke ik nu gebruik om mijn trailer herkenning op afstand uit of aan te kunnen zetten.

of een micro servo en microswitch?? is goedkoper dan een relais en ik weet meerdere mensen die alle verlichting an de truck zo hebbe geschakeld

Nee. Het gaat om de schakelaar in de koppelplaat. Deze heb ik nu onderbroken met nog een schakelaar. Zodat ik de functionaliteit toch nog redelijk eenvoudig kan blijven gebruiken. Maar dan moet ik mijn kap naar voren kantelen om aan of uit te zetten. Ik hb nog een vrije kanaal op mijn switch, dus zat te denken om via die de functie in of uit te schakelen.
Of zou ik de bekabeling van de koppelplaat kunnen aansluiten op de min van mijn cti switch? Wil natuurlijk niet mijn mfu om zeep helpen... :rolleyes:

Ok. Verf is op en staat weer in bestelling. Dus ondertussen het volgende voorbereiden.

Ik wil mijn velgen ook een kleur geven. En wel zoals deze truck:
oostende2010001_zpsc2ecb86b.jpg

Kan ik de standaard Tamiya velgen (op achteras) over spuiten? Hoe prepareer ik deze?
Voor wil ik supersingles hebben, maar als ik deze ook wil spuiten welke kan ik dan het beste halen? Plastic of alu?
Wat is de beste volgorde voor het spuiten ivm de witte rand?

Voor de achteras heb ik al van die kapjes gevonden welke over het boutje kunnen.

Ok. Verf is op en staat weer in bestelling. Dus ondertussen het volgende voorbereiden.

Ik wil mijn velgen ook een kleur geven. En wel zoals deze truck:

Kan ik de standaard Tamiya velgen (op achteras) over spuiten? Hoe prepareer ik deze?
Voor wil ik supersingles hebben, maar als ik deze ook wil spuiten welke kan ik dan het beste halen? Plastic of alu?
Wat is de beste volgorde voor het spuiten ivm de witte rand?

Voor de achteras heb ik al van die kapjes gevonden welke over het boutje kunnen.

Met spuiten moet je eigenlijk altijd met de lichtste kleur beginnen en dan opbouwen naar donker.

GR randy

Remolie dot4.
Staat genoteerd! :) nog een bepaalde winkel/merk welke de aanbeveling dient?

Neem aan dat dit ik voor andere delen te gebruiken is? Moet namelijk ook de spatborden opnieuw spuiten. :(

van rem olie wordt kunstof zacht en bros als je het telang er in laat liggen.

ik heb het ook gedaan met rem olie maar dan op een doek er op smeren laten intreken en dan nog een keer.

en als je velgen schoon zijn van het chroom. dan goed vet vrij maken.

gr willem

heb laatst mijn cabine hele maal uitelkaar in de rem olie gelecht en werkt perfect
al plastic is nog knap en goed

na ongeveer 1 dag veeg je de verf er zo af daarna leg je ze in water met amoniac om
te ontvetten en dan kan je ze gronden

gr jeroen

Heb het in de blue wonder gedaan. De velgen zijn binnen 2 uur compleet kaal!
De eigen geverfde delen duren langer.

Ondertussen toch ook maar de speaker ophanging weer veranderd. Op de voorgaande manier vond ik het geluid niet ten goede komen. Dus nu is het zo n combinatie met een open dakje. (Iemand tips hoe je het dakje degelijk open kan zetten?)

full

En voor de mensen met een scherp oog, de raamrubbers zijn nu ook gespoten.

Ik denk dat je op deze manier helemaal geen geluid over houd want je houd zo geen klankkast meer over.
Misschien kan je nu de originele kast er omheen doen maar dan iets inkorten of een houten kistje er om heen.
En daarbij ligt de keuze nog altijd bij je zelf.
Ja mooie raam rubbers :D

ps ik zal een film voor je maken hoe het bij mij klinkt zonder kap

[media=youtube]HqLvLNoDLx0[/media]

Maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik zelf nog steeds niet heel tevreden ben over mijn geluid
Maar zoals je ziet is wanneer ik de kap op til (niet de dakspoiler) dan valt het geluid helemaal weg en klinkt ook niet vol meer.
Wanneer ik de dakspoiler weg haal merk je ook al dat je geluid wel harder word maar ook niet veel mooier.
Ik zelf zit te denken om en toch een houten doosje om heen te maken.
Dit zou bij jou ook heel goed kunnen hoe je nu de opstelling hebt

suc6 en wanneer komt er een film van jou MAN?
ben namelijk wel benieuwd naar jou geluid

Back