beste,
Ik weet dat het moeilijk is om op de volgende vraag een duidelijk antwoord te geven maar toch waag ik een kans. Hoe merk je dat een 4-takt goed afgesteld is?!
Ik heb al een toerentellertje gekocht om me te helpen bij het afstellen maar wat is de regel hierbij? Als je het hoogste toerental bereikt hebt,wat dan?de naald beetje terug draaien of een beetje verder indraaien?
Ok ik weet dat je dat in de praktijk moet leren,echter heb ik niet echt hulp gekregen bij mijn club(eens ik het al een beetje kan kunne ze me wel helpen bij het perfect afstellen(als ik het vraag),ik wil gewoon al kunnen vliegen zonder dat men motor onmiddelijk uitvalt..) en ik zou het nu echt wel een beetje kunen.Ik wil gewoon kunnen vliegen zonder dat op 1,2,3 de motor uitvalt...
Het is een van de belangrijkste "regels" ook dat op ralenti(gas uit)je een zo laag mogelijk toerental bereikt,en de motor vol gas ook niet uitvalt ??(een beetje met het gas spelen enzom te testen dacht ik...)
Dank op voorhand!
mvg sven
Ik weet dat het moeilijk is om op de volgende vraag een duidelijk antwoord te geven maar toch waag ik een kans. Hoe merk je dat een 4-takt goed afgesteld is?!
Ik heb al een toerentellertje gekocht om me te helpen bij het afstellen maar wat is de regel hierbij? Als je het hoogste toerental bereikt hebt,wat dan?de naald beetje terug draaien of een beetje verder indraaien?
Ok ik weet dat je dat in de praktijk moet leren,echter heb ik niet echt hulp gekregen bij mijn club(eens ik het al een beetje kan kunne ze me wel helpen bij het perfect afstellen(als ik het vraag),ik wil gewoon al kunnen vliegen zonder dat men motor onmiddelijk uitvalt..) en ik zou het nu echt wel een beetje kunen.Ik wil gewoon kunnen vliegen zonder dat op 1,2,3 de motor uitvalt...
Het is een van de belangrijkste "regels" ook dat op ralenti(gas uit)je een zo laag mogelijk toerental bereikt,en de motor vol gas ook niet uitvalt ??(een beetje met het gas spelen enzom te testen dacht ik...)
Dank op voorhand!
mvg sven