Als ik hem dus echt niet meer aan de praat krijg zal ik er ook geen 3,5cc motortje in doen, maar minder dan 3cc. Iets vriendelijker voor de aandrijflijn en meer dan zat om mij even weer heel wat plezier te laten hebben met het oude beestje.
Ik kan je dan alleen maar aanraden, om op zoek te gaan naar een motortje wat ongeveer uit dezelfde periode stamt.
Die Enya is bepaald geen hoogtoerige motor, en de Force die je in gedachten hebt, is dat wel: daar haalt hij zijn vermogen uit.
Dat toerental is die Mardave niet op ontworpen, en dus zal die Force niet echt vermogen gaan ontwikkelen. Je eindigt met een auto die niet of slecht van zijn plaats komt. Tenminste, dat is mijn inschatting
Mijn advies: zoek een HB 20 of 25 of een oudere OS, of een Veco, zoiets. Op Ebay en dergelijke zijn er zat te vinden voor vaak een redelijke prijs, maar volgens mij is er kort geleden ook nog een aantal van dit soort motoren hier op het forum aangeboden (niet zeker, ik heb er niet specifiek op gelet).
Daarmee heb je een motor die meer kans geeft op leuk rondrijden.
Alternatief, zet je er gewoon een moderne 3,5 cc op, en die limiteer je op het gas, zodat hij toerentallen draait die in de orde van grootte liggen van waar die Enya voor ontworpen is, en daarmee zal hij dan ook ongeveer hetzelfde vermogen leveren.
Nadeel is alleen dat als je het gas niet voluit kunt benutten, inlopen ook een beetje lastig kan worden....