marder vragen

• Topicstarter Topicstarter nismo46
  • Startdatum Startdatum
Daar rij ik ook ongeveer mee. Ik heb 4000 achter en 2000 voor. Maar achter heb ik 5 gaatjes in zuiger en voor 2. En dat met behoorlijk zwaar terein. Misschien dat ik achter nog 5000 ga proberen.

ok bedankt iemand nog antwoord op de vragen van de lagers en of het uitmaakt hoe groot je filter is?

Ah, blijkbaar zit dat dan toch anders bij de 1:6 dempers, voor wat betreft de zuigertjes dan... Voor wat betreft de hoogte/hardheid kwestie blijf ik uiteraard bij mijn standpunt.

nismo46 zei:
ok bedankt iemand nog antwoord op de vragen van de lagers en of het uitmaakt hoe groot je filter is?

De lagers ? Zelf onderhoud ik ze niet. Maar dan ook totaal niet. Wel als ik merk dat ze minder lopen vervang ik ze gewoon daar nieuwe. En dat zijn dat wel diegene met een rubberen/plastic randje ervoor. Dat wordt naar mijn idee toch wat minder snel vies.

Je filter: Het schuim niet inspuiten. Gewoon droog laten. Wanneer je het schuim gaat inspuiten gaat het heel snel dichtkoeken. Ik zou tzt een keer gaan kijken voor een TwinAir filter.

maakt het nog verschil als je zo'n grote conische koopt? heb nu een "normale" maat

Heb er zelf een groot conische op zitten, maar denk dat er weinig verschil in zal zitten. De kleine is volgens de winkel eigenlijk voor de onroad jongens en de grote voor off road. Maar verschil zal het toch niet maken.
Zeker niet als je zomaar wat rond rijd.

Wees verstandig en doe er zowieso een schuim filter bij omheen want die k&n houden niet alles tegen vooral het fijne zand niet.

persoonlijk zou ik toch voor de twin air gaan.

is misschien wel duurder maar is ook een stuk beter.

en als er iemand achterop je knalt heb je geen verbogen k&n filter.

8)

Ik heb nu een K&N filter die special is gemaakt voor Offroad gebruik. Er zit zelfs garantie op het filter mits goed is onderhouden en aan de regels is gehouden.

Maar voor de zekerheid wil ik ook zo'n schuimpie om me K&N maar weet iemand die te vinden in omgeving R'Dam/Den Haag? Heb al wel wat adresjes maar die zijn niet echt in de buurt. Om nou een uur te reizen voor zo'n schuimpie vind ik ook niet echt nodig.

Quartel => Pijnacker (ofzo)
Mijer & Blessing => Rotterdam

ik heb ook zo'n schuimpie om me filter is echt veel beter je doet hem ff onder de warme kraan en hij is weer schoon en je kan weer opnieuw gebruiken. maar NIET inspuiten met olie.

groet,
Frank

RCdriverFrank zei:
maar NIET inspuiten met olie.

Waarom niet dan? Dan komt er nog steeds fijn zand/stof door heen wat het K&N ook weer doorlaat? Nut van het in olie is juist het niet door laten van het zand/stof toch?

Zoals reeds gezegd, het schuim gaat dan te snel verzadigd raken met rotzooi. Alles blijft eraan vastkleven.

wat je ook kunt doen is alleen de binnekant van het foampje inspuiten.
het plakt dan niet aan de buiten kant maar laat nagenoeg geen stof/zand door.

8)

okee bedankt alle, ik ga volgende maand even een grote conische k&n kopen heb nu nog die normale maar die is een beetje krom, en over die twin air, ik heb het weleens op scooters gezien maar nog nooit op marders, foto? plus info?

ow die, ze schijnen even goed te zijn. en vind de k&n er ook veel beter uitzien, opzich maakt dat niet zo uit maar als ze even goed zijn dan ga ik daar maar naar kijken

Nou even goed ......

Die K&N's zitten in personen auto's.

De TwinAir's komen van crossmotoren.

Moet ik nog meer zeggen ?

Back