Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
2comp. Waterbestendig... Breng het wel goed aan zodat er geen mogelijkheid is dat het water onder/tussen het plamuur ken komen. Autoplamuur is in dat geval wel goed ja, polyesterplamuur bij de halfords ofzo gebruik ik altijd
Zo door gewerkt alle spanten geplaatst behalve de spiegel.
Ik ga tussen alle spanten balsa doen. Dit schuur ik in vorm en dan komt er een laagje balsa over heen 1 mm of net ik hoe dik er bij moet vullen om op de juiste maten te komen. Dan weer schuren en dan gaat er epoxy hars over heen. Daarna plaats ik me roer koker en me schroef as. En alle dingen die bij de romp horen.
epoxy plamuur op epoxy gebruiken geen poly op epoxy. epoxy op poly kan weer wel.
interfill van de ijssel is erg glad af te weren, zet goed op, en is erg schuurbaar
waarom werk je niet op een plaat hout waar je spanten op af teken en zo
dan laatjes er op en dan je spanten tegen de latjes aan zetten vast zetten met klein spijker zo blijf je boot recht. nu heb je een golf baan.
Ik heb eigenlijk geen idee.
Met me vorige bootje heb ik dat wel gedaan.
Werkte in principe wel prettig.
Ik wilde het ook wel doen maar ik had een spanten plan van 1 op 10 en 1 op 20 en dat waren alle maal losse spanten.
Maar ik heb eigenlijk geen idee.
Het was gewoon een ingeving en ik wilde het proberen.
De romp is nu in de ruwbouw. En ik was gister naar de modelbouw boer geweest en heb daar 3 planken balsa van 15 mm dik gehaald.
Had er achter af maar 1 nodig.
De kont maakt ik ook wel maar dat moet ik kijken want er zit een ronding in.
En dat is nog wel lastig.
This toch wel aardig goed gekomen niet helemaal maar goed.
Er komt als zij in vorm geschuurd is een laag balsa over heen van 1 of 2 mm daar ben ik nog niet over uit. Ook hoop ik volgende week nog wat meer detail tekeningen van de romp te krijgen want op de tekening staat niks over wat er op de romp zit.
En van de schroef as en schroef etc...
Ik ben op vakantie van 19 tot en met 25 juli dus dan zullen jullie niks van mij horen.
en nu heel veel schuren met een blokje met daarop je schuurpapier want met de schuurmachine kreeg je hem nooit zo strak hoor. Ik zou persoonlijk een mal en dan een romp uit de mal halen zo heb je een romp die sterk,licht en veel meer ruimte om je spullen in te bouwen.
Ik schuur hem ook eerst grof met me schuurmachientje.
Dan ga ik met met een fijn schuurblokje aan de gang.
Een mal is wel een goed idee maar dit ga ik niet doen omdat, ik het niet van plan was en dan hoef je ook niet te klooien met extra lood ballast.
De opbouw is ook niet zo groot dus daar hoef je ook niet echt rekening mee te houden. Het meeste moet je rekening houden met je accu.
Dat is kan het zwaarste zijn van de boot.
Ik ben komende week op vakantie dus jullie zullen niks van mij horen.
Ook daarna weet ik niet of ik terug ben want heel misschien ga ik nog met mijn moeder naar Maleisië. Dus dat is nog eventjes heel spannend.
Aan allen een fijne vakantie
Mijne heren ik heb een trieste mededeling.
Niet zo triest maar goed.
Ik stop er tijdelijk mee met modelbouw.
Want ik wil me graag richten op andere dingen.
Wel blijf ik actief op het forum om dingen te leren.
Ik zal als de tijd rijp is en ik meer vaardig heden heb de draad weer oppakken.
Ook heb ik boten in de kachel gedaan want ik wil hier verlopig niet mee verder.
Dit is niet omdat jullie erg zijn of zo maar meer voor me zelf om rust in me kamer en me gedachten te krijgen.
En live must go on. Zo tot horens en ik zie wel wanneer ik weer begin!