Mario Rossi weg bij NovaRossi!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 26 dec 2005.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Het is weer aan het rommelen in motorenland, ik las net dat Mario Rossi weg is bij NovaRossi, en nu voor www.recab.fr een 'eigen' motor heeft ontwikkeld, en geïntroduceerd: de FALCON motoren! De motoren worden door GRP gefabriceerd.

    Kijk maar eens hiero:
    http://www.recab.fr/news.htm

    "Mario Rossi, has left NovaRossi and will made his own engine :
    The FALCON engines where made by GRP and sold by Radiosistemi."
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Interessante ontwikkelingen....
     
  3. Truster

    Truster Guest

    Zolang er voor ons maar betere motoren worden uitgevonden vindt ik t best. En een beetje concurentie zal ook de prijzen laten zakken :D
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Prijsontwikkelingen ???

    Hou er rekening mee dat Novarossi ook groot aandeelhouder is in AXE motors (voormalig Rossi) en voor vele andere merken produceert. Het zal mij niets verbazen als er een kartelvorming achter zit.

    Ik kan mij voorstellen dat hier een stukkie ontevredenheid een rol speelt. Sirio is in de laatste paar jaar op de WK's flinke klappen aan het uitdelen en heeft ook een flinke voorsprong op de AAC set wat bij Novarossi geprobeerd is en na een korte tijd alweer in de prullenbak ligt.

    Voor Mario zal het wel frustrerend zijn dat er voor hem niet veel ruimte is in ontwikkeling gezien Novarossi al volgens een eeuwen oud concept (ABC) motoren maakt. Hij zal denk ik nu wat meer ruimte krijgen voor ontwikkeling.
     
  5. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hmmmm....

    Serpent heeft een goede relatie met GRP :lol:
     
  6. Aaalie

    Aaalie Guest

    Boeiend deze ontwikkelingen (leuk om te volgen, al ben ik beslist geen rcautoman :wink: ). Maar kan iemand iets toelichten (voor deze leek).
    ABC... Aluminium Brass(messing) Chroom. Klempassing bovenin, tot zover duidelijk. Maar... AAC... Aluminium Aluminium??? Chroom . Klopt dit? of staat de tweede A ergens anders voor?


    Alvast bedankt, groetjes A.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    ABC: Aluminium zuiger, Brons/Messing cylinder, Chroom cylinderwand.
    AAC: Aluminium zuiger, Aluminium cylinder, chroom cylinderwand.

    AAC is lichter en heeft een betere koeling tot ver in de motor. Novarossi heeft het ook geprobeerd, de cylinderbussenn scheurden vrij snel en het chroom bladerde los van de cylinder.

    In vele takken van motorsport is de Aluminium cylinder veel gebruikt en veelal met een Nicacyl cylinderwand (AAN) en toch lijkt het bij de modelmotor niet gebruikt te worden....
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik vind de theorie die Roelof heeft over dit vertrek wel aannemelijk, vooral omdat ik begrepen had dat NovaRossi ook met SH wil gaan concureren en 'goedkope' motoren op de markt wil gaan zetten voor de vele RTR sets.... Ik neem aan dat die motoren niet de allernieuwste ontwikkelingen zullen volgen, met als gevolg dat top-techneuten als Mario minder invloed zullen hebben op de fabriek en het beleid....
    Ik ben heel benieuwd naar de prestaties van de nieuwe FALCON motoren, naar de gebruikte technieken en naar de prijs. Ik weet dat er grote ontwikkelingen gaande zijn in het coaten van de zuigers en het impegneren van de cilinderwand, en misschien dat Mario Rossi verder zal gaan in die materie....
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou... HPI heeft immers nu ook een brute 3.5cc van Novarossi in het assortiment zitten, het zou mij niets verbazen als inderdaad Novarossi oa. voor HPI gaat produceren wat op zich een flinke handel is......
    De kwaliteit van een Novarossi voor de prijs van een Force... of zal het betekenen dat de kwaliteit naar die van een Force gaan gezien ze dan echt grote massa's moeten produceren ?
     
  10. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    en met massimo fantini van Max Power ;)
    serpent importeerd zijn motoren voor de benelux...zou mij niets verbazen als ze daar wat mee doen
     
  11. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    En ehhhh... waar wordt de Max Power ook al weer gemaakt? ;)
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Volgend jaar bij Picco........

    Kijk even goed naar de DVD van het WK in messina, daar waar Salven een set-up sheet aan het invullen is, leuke info... :wink:

    maar, ik heb iets gelezen op het RC-tech forum over MAX power motoren van Picco......
     
  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik vernam vanavond dat Mario al zeker 1 1/2 jaar weg is :lol:

    Oud nieuws dus ...
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Betwijfel ik omdat die op de WK namens Novarossi aanwezig was.

    Fantini naar Picco.... Hij heeft natuurlijk een jaar lang ellende kunnen aanzien bij Serpent, iedere gezonde ondernemer zou met zo'n beeld niet zo'n stap durven te maken.

    En Salven tevreden over de motorpower ?
    Misschien de 1e dag en ik ken er 1 die zeker niet tevreden was.
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hij kan altijd namens een bedrijf aanwezig zijn, dit wil alleen nog niet zeggen dat hij er ook actief mee is.

    De ellende bij Serpent vind ik nogal wat zwaar uitgedrukt, we moeten niet vergeten dat binnen het topsegment (NK, Ek, Wk etc) het meeste gaat via trial & error. Kwaliteit komt met de tijd, er zijn hier meerdere voorbeelden te noemen en niet alleen bij Serpent.

    Ik denk dat Serpent een goed initiatief heeft neergezet, je ziet nu al dat anderen volgen. Daarnaast zijn de 3,5cc motoren maar één segment van de markt. Ik verwacht voor de start van het nieuwe seizoen dat ze de zaken ook in het topsegment goed voor elkaar zullen hebben.
    En laten we niet vergeten, voor de grootste markt (recreatieve rijders) is het gewoon een goede motor.
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nee, dat zei ik niet, maar de MAX power motoren zouden door Picco gemaakt gaan worden, niet meer door NR.....
    en het prijs plaatje zal daar dan ook naar zijn lijkt me.......
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat denk ik ook, en het is Serpent die als enige i.i.g. het lef toont om iets te proberen....
    Vergeet niet, dat het hun enige bestaansrecht is, de modelautowereld, maar dan alleen in het Top segment.
    Mugen maar vooral Kyosho maakt ook behoorlijk wat speelgoed, en kan dus misschien daarmee wel hun top segment financieren.......

    Serpent zou ook wel eens met RTR setjes kunnen gaan komen, alleen al om te overleven.......
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Kom op zeg, er zijn te veel verhalen dat de 3.5cc Mega's niet doen wat ze moeten doen, niet alleen in het topsegment maar ook in de consumentenmarkt. Te snel versleten, kapotte krukassen en te snel gebroken drijfstangen kan ik nu niet aan een kwalitatief goed product hangen.
    Serpent heeft hierdoor heel wat aftersale support moeten afhandelen om de klanten tevreden te houden.

    Dat dit geen garantie voor de toekomst biedt is duidelijk maar de schade is gemaakt want zie hoeveel mensen er daadwerkelijk nog met deze "goedkope" motoren rijden, zelfs bij de MACH is oa. om deze reden de clubcompetitie geflopt.

    Ik denk ook dat er veel vertrouwen gewonnen moet worden om weer klanten te krijgen, dat zal voor Mario Rossi ook wel het geval zijn. Belangrijk is dus om toprijders binnen te halen die de motor vanuit niets tot iets (top-3) brengen.
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Het blijkt dat juist de 3.5 cc Mega motoren niet zoveel problemen kende als de 2.1 cc kleinere broertjes ervan.....

    Over de kapotte krukassen heb ik nooit iets gehoord.
    Te snelle slijtage, tja... Freek H. rijdt al 15 liter zonder problemen en pas met zijn 2e drijfstang...
    Tuurlijk, kan mazzel zijn, maar die ene motor die dus te snel versleten is, DAAR hoor je wel herhaaldelijke klachten over natuurlijk....
    Jou R&B, ging ook niet lang mee, en ook je eerste JP had na 5 liter zijn beste tijd wel gehad......
    Deze 2 motoren bij elkaar daar heb je 4 misschien wel 5 Mega motoren voor!!!.....
    Dat de drijfstangen een korte levensduur hebben klopt, maar de Mega motoren hebben ook een langere slag nog dan de NovaMega dus Novarossi varianten.....
    Vandaar ook dat de lagers meer op hun donder krijgen.....

    Dat het bij de MACH flopte komt niet door de Mega motor, maar simpelweg omdat de clubleden zich niet aan de afspraken hebben gehouden......

    Het is maar goed dat Serpent een goede aftersale support er op nahoudt, kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.......
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    De slag van een Mega is net als een Nova 16.8, daar is niets anders. De hele Mega motor is kwaliteit naar de prijs, hadden ze de verkoopprijs een fractie duurder gemaakt hadden ze betere kwaliteit materialen kunnen gebruiken.

    Wat ik al eerder aangegeven hebt lijken alleen de motoren waar het uiterste uit gehaald wordt snel kapot te gaan, kan ik nu van Freek niet zeggen....
    Ik had begrepen dat ook de ZX21 Sport bij de MACH geen lang en gezond leven kende en er nogal wat terug zijn gestuurt.

    Mijn JP had ik ook al aangegeven dat de wintersessies hoogstwaarschijnlijk niet goed gedaan heeft en de R&B was ik ook zeer ontevreden over en ook hoe dit door Rody verder is afgehandeld terwijl het probleem bekend was, in tegenstelling van mijn C5 die 27 liter heeft gehaald. Voor mij voorlopig geen R&B meer al weet ik dat het probleem zich alleen voor deed bij de C5-Rody waar de 8-poorter set in zit. Ook JP kende het probleem bij zijn 8-poorter R03 en die heeft nu al een tijdje weer 7-poorter setjes in zitten.

    Maar geen enkele motormerk kan zich zo'n begin veroorloven als Mega sinds begin dit jaar heeft doorgemaakt. Die aftersale support was nodig anders had niemand meer met die motoren gereden. Als de kwaliteit op niveau is zal de support ook weer inslinken.
     

Deel Deze Pagina