Marketing 'optimism', nonsense and outright C-rating lies, with tests

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door ron van sommeren, 12 jun 2019.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.412
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  2. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.194
    Locatie:
    Zwolle region
    De vraag is of je altijd zo veel stroom wilt trekken als op de verpakking staat :).
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.579
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    JAAA, vaak het 4 voudige...
    Maar het maakt helemaal niks uit wat er op de verpakking staat.
    Het enige dat niet gelogen is is de spanning en het merk.
    De rest moet je allemaal met een korreltje zout nemen.
    Ik heb 100C probleemloos uit een 20C pakket getrokken maar soms uit een 40C pakket met moeite 40C eruit gekregen.
    En het 40C pak was van een bekend merk en dat 20C pak van HK.

    GJ
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.412
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    www.liporatings.com
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2019
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.412
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    ... a lot of the time, C stands for crap ...
    Have you ever wondered how a 100C battery gets away with an XT60 connector that is only rated for 60A? If you use lipo batteries in your RC planes, helis or drones then you need to watch this video and learn why the C rating of your batteries might not be what you think it is. There's also some other lipo info in this video that hopefully everyone will find interesting and of some value.


     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.579
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hij verteld wat ik al jaren zeg.
    Jammer dat ie niet verteld dat voorverwarmen de interne weerstand verlaagd en dus beter is voor je accu's.

    GJ
     

Deel Deze Pagina