Naw... zijn stik antieke kistjes aan het worden. Behoorlijk schaars. 500 euro? Mag je in je handjes wrijven. Verzamelen waard, uitermate gezocht in perfecte staat. Maar een ieder heeft daar een ander beeld van.
Dozen zijn dikke 30 jaar oud?
Heb bij dat spul een conserverende inslag inmiddels. De Puma 40 kit heb ik nog steeds liggen.
Heb nog een Marklin stoomwalsje staan... 1929... behoorlijk patente staat en het werkt nog. Beter dan de wrakken die ik soms op internet tref.
Bestaat nog omdat het gekoesterd is in de familie, bewust er mee omgegaan is... pa als kind mee gespeeld ik ook, mijn broers. Je leerde er mee omgaan.
Iets van 4 auto’s gerestaureerd... elk onderdeel in handen gehad, gelast en geklopt... leer je hoe moeilijk het is kleinste detail weer op orde te krijgen, te vinden. Terug naar origineel. Dan merk je hoe niet vanzelfsprekend zaken zijn.
Vaak start men met zo een model.. wordt het niet afgebouwd en verjompt het.. beter niet begonnen denk ik dan... was het in takt geweest.
Het stikt van de ‘unvolendete’ projecten...
Ik heb een behoorlijke verzameling oude dozen opgebouwd. Puur leut en ‘spoken’ uit het verleden. Kits bij die ik van verre heb gehaald. Sommige heb ik moeten aandringen. Van echte verzamelaars.
Ook dozen die niet compleet zijn. Toch mooi als je ze ergens treft. Echter verdomd lastig bij een kit uit 72... delen die missen... die in patente staat terug te vinden...die generatie die er mee behept was is overleden... en veel rommel in de prullenbak verdwenen.
Is maar een invalshoek... toch wel mooi dat die Romeinen in Rome hun rotzooi niet opruimden [emoji6]