Matte verf voor op de buitenkant van de body.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, dus het spijt me als dit eerder is gevraagd.
Ik heb een Traxxas Rustler waarvan ik de stock body aan de buitenkant wil spuiten.
Het leek me wel wat om een mat zwarte body te hebben, dus heb ik matte verf voor rc gezocht. Ik heb TS 6 Matt-schwarz van Tamiya gevonden.

Heeft iemand ervaring met deze spuitbus?

Ik heb ook van krylon gehoord maar dat moet je vanuit het buitenland importeren.

Alvast bedankt!

Je hebt verf nodig voor lexaan aka polycarbonaat, dat zijn spuitbussen uit de PS serie van tamiya. De TS spuitbussen zijn bedoelt voor hard plastic zoals ABS, polystyreen aka polystyrol.

De glans van gespoten lexaan kappen wordt voor het grootste gedeelte veroorzaakt door het lexaan zelf. PS kleuren op de buitenkant gespoten zijn ook mat. Je kan ook de originele kap mat maken door deze aan de buitenkant te spuiten met PS55 flat clear.

Dus als ik het goed begrijp is PS 5 (zwart) of bijvoorbeeld PS 4 (blauw) ook gewoon mat als ik het maar aan de buitenkant spuit van de lexaan.
Dit wordt mijn eerste kap die ik ga spuiten, dus heb ik nog wat snelle vragen.

Heb ik nog een grondlaag nodig?

Hoeveel bussen van ps 5 zou ik nodig moeten hebben om de hele body goed te kunnen spuiten?

Hoeveel (dunne) lagen verf zijn er nodig?

Is de verf flexibel genoeg tegen de trillingen van heuvels en eventueel voor een (zachte) botsing?

Heb ik nog een grondlaag nodig?
nee, wel goed de kap ontvetten en als je de kap aan de buitenkant spuit niet vergeten EERST de overspray film eraf te halen

Hoeveel bussen van ps 5 zou ik nodig moeten hebben om de hele body goed te kunnen spuiten?
in principe moet 1 bus genoeg zijn

Hoeveel (dunne) lagen verf zijn er nodig?
zoveel tot je spuitbus leeg is, dit zal een laag of 4-5 zijn, let wel: de eerste laag moet echt heel dun zijn, je moet een soort mist op de kap krijgen

Is de verf flexibel genoeg tegen de trillingen van heuvels en eventueel voor een (zachte) botsing?
daarom moet je dus speciale lexaan verf gebruiken, dat blijft flexibel.
Maar, bots niet te vaak, vlieg niet te vaak over de kop, want als je de verf aan de buitenkant spuit heb je zo een blanke kap!!!

Ik heb ooit mijn LRP buggy geheel zwart gespoten., Dit had ik gewoon gedaan met matr zwarte verf van de bouwmarkt. Dit kost ongeveer hetzelfde als een Tamiuya busje maar je kunt er wel 3 kappen mee spuiten. Op een gegeven moment beschadigde het wel maar dat was niet zo heel gek met mijn rijstijl..

Back