Max. Afmetingen LIPO's voor Savage Flux??

Wie kan mij vertellen wat de maximale maat Lipo's is voor de Savage Flux?

Ik ben van plan om 3s parallel te gaan rijden, wil Lipo's gaan bestellen maar weet niet welke afmeting.

Wie heeft het antwoord?

Alvast bedankt,

Edwin

hoi edwin,

als je al een savage flux hebt is het een kwestie van opmeten.

ik zou met een sav flux voor 2x2 cell 5000mah in serie gaan, maar dat hangt ook af van je brushless set die je gebruikt 3s is qua vermogen beetje weinig voor een savage flux.

beste is 1 bakje aan elke kant van het chassis voor de balance.

mvg Hans

Hoi Hans,

Ja ik heb inmiddels de Flux roller binnen, ik had op voorhand al de lipo's, motor en esc besteld, alleen nog niet binnen.
Nu ik de afmetingen van de bestelde 3s lipo's weet, krijg ik het een beetje benauwd betreft de hoogte van de lipo.
Waarom ik niet op 2s serie ga rijden is simpelweg het feit ik dan het maximale voltage van de motor 14,8v is, 2s serie daar lijkt mij dat de motor sneller heter zal worden.
Met 3s parallel heb ik beschikking over 2x 3s/5000Mah=10000Mah, waardoor ik in theorie langer zou moeten kunnen rijden.

Correct me if i'm wrong......

Mvg,

Edwin

welke motor set heb je besteld?

14,8 is 2x2 cell 2x 7,4 is 14,8......

de savage is bedoelt voor 2x2cell qua dikte, en niet voor 2x3cell

tja en op voorhand lipo's bestellen zonder de maat te weten is niet slim he.
je geeft aan dat je ze nog moet bestellen.

mvg Hans

ESC:
[FONT=&quot]Specification:[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]Cont. Current: [FONT=&quot]150A[/FONT]
Burst Current: [FONT=&quot]250A[/FONT]
Car Size: [FONT=&quot]1/8th[/FONT]
Battery: [FONT=&quot]2-6 Cell Lipo[/FONT]
S-BEC: [FONT=&quot]5.7V / 3A Output[/FONT]
Motor Type: [FONT=&quot]Sensorless Brushless[/FONT]

Motor:
[/FONT][FONT=&quot]RPM/V: [FONT=&quot]2370kv[/FONT]
Max Volts:[FONT=&quot] 14.8 (2~4s)[/FONT]
Max Load: [FONT=&quot]95A[/FONT]
Max Power: [FONT=&quot]1600watts[/FONT]

Lipo's:
[/FONT][FONT=&quot]Configuration: [/FONT][FONT=&quot]3S1P / 11.1v / 3Cell[/FONT][FONT=&quot]
Constant Discharge: [/FONT]
[FONT=&quot]25C[/FONT][FONT=&quot]
Peak Discharge (10sec): [/FONT]
[FONT=&quot]30C[/FONT][FONT=&quot]
Pack Weight: [/FONT]
[FONT=&quot]412g[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

regelaar kan het makkelijk aan t/m 6 cellen
motor t/m 4 cellen

met 2370 zou ik met 4 cellen gaan rijden

ale je lipos 5000mah zijn kunnen ze 75 amp aan dat is te weinig.

mvg Hans

Hoi Hans,

Ik ben zo wie zo nog van plan om 2 2s lipo's te bestellen, en in een later stadium een 2200kv en iets van een 3000kv te nemen, om 3s in serie te zetten.
De combo die ik nu bestelt heb, is zover ik weet, eerder een torq combo dan snelheid. Om mee te beginnen lijkt mij dit zwaar genoeg, wetende dat de flux hp standaard met een 2350kv motor is uitgerust. Weliswaar een 21v motor...

Helaas waren deze bij HK niet voorradig.....

Waar het mij voorlopig om gaat is een uurtje te kunnen knallen in het zand, backflips en snelheid komen voor mij op 2e en 3e plaats

Grt,
Edwin

tja het is aan jou natuurlijk, maar 3s is echt te weinig.

maar daar kom je vanzelf achter hihi

mvg Hans

We zien graag fotos van de doorgebrande ESC en gezwollen LiPos, succes!!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nard
We zien graag fotos van de doorgebrande ESC en gezwollen LiPos, succes!!

Aan de ondertoon van jouw opmerking te merken vindt jij dit geen goede keus; onderbouw dit eens met goede argumenten ipv. mensen in het ongewisse te houden of er een goede keus gemaakt is met producten.
Fora als dit zijn gemaakt voor het delen en vergaren van informatie, niet om afgezeken te worden..........Daar zoek ik het Fok! forum wel voor op, als ik dit wil.

Inmiddels diverse antwoorden op berichten tegen gekomen hier op het forum die totaal off topic zijn, zowel bij vragen van mensen ALS bij producten die hier te koop worden aangeboden.

Mvg,

Edwin

Edwin, je hebt al een paar keer advies gekregen maar slaat het vervolgens compleet in de wind. Daarnaast staat er een ton aan info in de topics hier.

In een notendop:

Savage Flux = minimaal 4S!! Ga je 3S parralel dan zien we graag de foto's tegemoet zoals ik eerder aangaf.
Motor ga niet (veel) hoger dan 2350kv max.
Begin op 4S met minimaal 150A LiPo's.

Veel succes van deze hobby en mijn advies: sla het advies van mensen met ervaring niet zomaar in de wind, iedereen probeert je te helpen maar met zo'n dank zijn de mensen (zoals ik dus) er ook snel klaar mee.

@Nard
Ik heb ruim voor ik mijn vraag hier op het forum heb gedropt, de nodige informatie verzameld. Onder andere dit met een Electro rijder die hier voldoende kennis van heeft.
De volgende tekst komt letterlijk op de pagina van HPI vandaan:

full

Hier wordt niet gesproken over parallel of in serie, er wordt gesproken over 2 en 3S.
Uiteraard neem ik bepaalde adviezen in overweging, maar stellig beweren dat lipo's motor en esc doorbranden met mijn keuze, bovenstaande tekst doorgelezen te hebben, is naar mijn mening ongegrond.
Op de opmerking: Motor ga niet (veel) hoger dan 2350kv max. Ik ga het proberen met 2370kv, HPI adviseert zelfs tot 2600kv.
Als een ESC 2-6 lipo aan kan, hoe kan deze dan doorbranden? Er is geen sprake van onder of boven spanning, en de motor kan 2-4s hebben, ik ga er tussen in zitten. Het lijkt mij dus dat ik met alles in totaal nooit teveel eis van Lipo's, esc of motor.

Grt,

Edwin

Zoals ik aangaf; we zien de fotos graag tegemoet.

Edwin, je quote wel mooi dit stukje tekst van HPI maar het probleem is dat je dit verkeerd interpreteert.
Er staat duidelijk TWEE 2s of 3s batterijen, een totaal van 4s of 6s dus.
En ookal was dat niet zo kon je waarschijnlijk alsnog het beste de adviezen hier volgen want volgens mij komen ze van mensen met veel ervaring (ik dus niet)

Voor er nog en misverstand komt je hebt het natuurlijk over paralel en serie, zo is het dus niet bedoeld, minimaal 4s dus!
Succes
Grts

Laatst bewerkt:
edwin....

waarom vraag je hier advies als je toch zelf doet wat je wilt.

ik zou alle adviezen in de wind slaan en lekker gaan proberen, en dan hier de resultaten neerzetten zonder de waarheid te verdraaien.

@Nard

full

Hier wordt niet gesproken over parallel of in serie, er wordt gesproken over 2 en 3S.
Uiteraard neem ik bepaalde adviezen in overweging, maar stellig beweren dat lipo's motor en esc doorbranden met mijn keuze, bovenstaande tekst doorgelezen te hebben, is naar mijn mening ongegrond.
Op de opmerking: Motor ga niet (veel) hoger dan 2350kv max. Ik ga het proberen met 2370kv, HPI adviseert zelfs tot 2600kv.
Als een ESC 2-6 lipo aan kan, hoe kan deze dan doorbranden? Er is geen sprake van onder of boven spanning, en de motor kan 2-4s hebben, ik ga er tussen in zitten. Het lijkt mij dus dat ik met alles in totaal nooit teveel eis van Lipo's, esc of motor.

Grt,

Edwin

plugin 2 matching vertaalt verbind 2 gelijkwaardigge accu's

hier word gesproken over two (2s ore 3s)
dus 2 2cel of 2 3cell.

een lipo pack bestaat uit een aantal cellen. met 2 lipo's 2cel in serie maak je dus een 4s lipo.

2350kv is goed voor 6s
2600kv is goed voor 4s

de motor kan maximaal toerental aan.

en je blaast regelaars en motoren op de er te veel vermogen door te jagen

6s is echt zwaar overkill voor de savage. Met een 4s ligt deze al zo op zijn rug. Een 6s in een Vorza Flux is wel vet! :D

Back