Max rpm wijzigen / verhogen

ecu

De ecu heb ik van daag ontvangen.
Ik heb hem gelijk getest.
Wat is dat nu hij doet het .. 1 keer voor zichtig gas geven pw bij 120k 395 . op max 410 gezet.
acceleratie is te snel maar dat kan ik hem snel afleren .
Ik ben er na een liter brand stof er door gejaagt te hebben al dik tevreden over.
Vol tanken en vliegen, geen probleem
Herman Martin bedankt voor het mee denken .
En Gaspar natuurlijk voor de nieuwe software.
Gr Gerrit Jan.

Laatst bewerkt:
Da's toch mooi nieuws :) Wel service van gaspar maar jammer dat het altijd zo moeilijk en geheimzinnig gaat......

ecu

Het gaat prima met mijn motoren.
Nu is mijn bedoeling om er toch nog weer 1 automatische te laten op starten.
Gisteren getest gloeiplug krijgt gas mengsel niet ontstoken. fadec ecu
2000 toeren minder kan ik niet ingeven.
Ik denk dat de plug koud geblazen word.
weet iemand de parameter om het minium toeren tal te verlagen.
Of is er een andere oplossing om het mengsel te ontsteken.
gr Gerrit JAn

Starter ignition power iets verminderen
Minimum RPM to reconnect starter op 1000 zetten (toeren zakt tot 1000 terug tijdens ignition fase)
Maximum RPM before ignition op 4000 oid
Minimum RPM to begin to pump fuel ook op 4000 oid
Starter power at beginning of fuel ramp moet iets hoger zijn dan Starter ignition power, ongeveer 10% meer.

Zorg ook voor niet teveel gas, druk daalt dan en gas koelt teveel. Restrictor in de leiding doet wonderen :) Glow power kan je iets verhogen, maar te hoog en je sloopt pluggen.

ecu

Ik weet dat het toerental niet te hoog moet zijn .Herman het draadje heb ik er ook uit getrokken met de vorige ecu,s ging het prima ik had het toeren tal minimum op 1000 staan
Deze ecu kan ik niet lager in stellen dan 2000 deze waarde staat vast .
ergens moet je dit aan kunnen passen??
gr Gerrit Jan

Via de software zou dat moeten kunnen. Wellicht staat deze op slot zodat je dit niet kan wijzigen. Daarover was een draadje, je moetst een ding in een config file aanpassen. Daarmee kan je de ecu openen en kan je de instellingen wel wijzigen.

Help me nog even herinneren als ik vanavond niet antwoord........

ecu

Via de software zou dat moeten kunnen. Wellicht staat deze op slot zodat je dit niet kan wijzigen. Daarover was een draadje, je moetst een ding in een config file aanpassen. Daarmee kan je de ecu openen en kan je de instellingen wel wijzigen.

Help me nog even herinneren als ik vanavond niet antwoord........

Zo ver ben ik 999 heb ik er in gezet maar verder ben ik niet gekomen
hoe open ik de ecu en welke parameter moet ik dan wijzigen.
gr Gerrit Jan

Er is ergens een optie voor het op slot zetten, ik weet alleen de naam niet meer. Iets met Advanced settings oid.

ecu

Sandor schreef.

2000 is normaal

je moet de start percentage van je starter lager zetten in de autostart configuratie
zet maar eens op 19% of minder (heb ik op 40 nu staan)
je zal zien dat het nu langzaam naar 5000 gaat.(klopt)
draad moet mooi goud/wit zijn
en ver genoeg naar buiten (plug heb ik iets verder in verbrandings kamer laten steken)
weinig mengsel is ook goed
en als het kan de gloeiplug meer rechts zetten vanuit achter gezien (heb ik gedaan)

Sandor.
bedankt hij doet het.

ecu

Vandaag lekker gevlogen op de hei.
Voor het eerst auto start met deze motor geen probleem gas werd gelijk ontstoken.
starter pouwer staat op 26 procent.
Deze motor heeft een lager voor spanning van 20N en lagers van nog geen tientje en loopt uitstekend . gr Gerrit Jan

full

117000 is toeren tal, getal links temperatuur , rechts knuppelstand 996 volgas, laatste getal pw is pomp spanning.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag lekker gevlogen op de hei.
Voor het eerst auto start met deze motor geen probleem gas werd gelijk ontstoken.
starter pouwer staat op 26 procent.
Deze motor heeft een lager voor spanning van 20N en lagers van nog geen tientje en loopt uitstekend . gr Gerrit Jan

full

117000 is toeren tal, getal links temperatuur , rechts knuppelstand 996 volgas, laatste getal pw is pomp spanning.

Hoi Gerritjan mooi dat het zo goed gaat ,het zijn zo te zien niet de vlucht gegevens maar draaid mooi stabiel.ziet er allemaal goed uit.
kon vanmiddag niet komen ,maar duurt niet lang meer dat we gaan ook maiden .
mischien dat we ook de autostart gaan plaatsen dus eerst maar eens kijken waneer we kunnen testdraaien.
groetjes Rene,

autostart

Het is wel een stukje van de vlucht gegevens 09-10-2010 Rene
Herman hij is standaard geknepen zou iets meer kunnen maar voor lopig hou ik het zo .
Eens even denken wat ik deze winter ga bouwen.
Ik heb nog een tekening van een heinkel he-162 salamander. 144 sp romplengte 135.
van KRIZ.
Moet wel van een kort gras veldje kunnen loskomen en niet al te snel overtrokken raken.
gr Gerrit Jan
full

startmotor

Mooi die startmotor, zit op 2 punten vast?

de start motor zit op 3 punten vast, de houder is in lijn gedraaid zo dat het start motortje gecentreerd zit , Ik heb het er op gezet en het was gelijk oke.
behalve dat de huls vast bleeft zitten op de speed 400 het aan raak vlak heb ik iets verkleind en het was oke.[ hij bleeft kleven ]

Back