Max van een voeding

De Hyperion Duo II bestaat uit twee laders in één behuizing. Elke lader heeft een vermogen van 180 Watt. Dat is samen 360 Watt, maar dit vermogen kan je niet gebruiken om één accu mee te laden. Dan moet je het doen met maximaal 180 Watt.

Je geeft dus een beetje verkeerde voorstelling van zaken.

Nee hoor. Je kunt met een Hyperion Duo II een 10s pakket met 360 Watt laden, waarbij over het gehele pakket gebalanceerd wordt.

Ik geef dus geen verkeerde voorstelling van zaken.

Dan laadt je met één fysieke lader, waarin twee laders zijn verstopt, twee pakketten van elk 5 cellen.
Dat noem ik niet het laden van een 10 cellen pakket.

Een 10s pakket uit 1 blok kan je daarmee niet laden. Vaak worden 2x 5s die altijd als 10s gezien en ook zo genoemd. De lader heeft ook een optie om beide packs te balanceren OP ELKAAR. Die betekend dat het voor de lader 1 pakket van 10s is en ook zo wordt gebalanceerd.

Je kunt tot 12s aansluiten. De laadaansluiting doe je (bij 12s) inderdaad per 6 cellen, het balanceren gebeurd over de volle 12 cellen. Sowieso zijn er amper tot geen 10~12 cellen pakketen leverbaar, de hele wereld gebruikt daar voor 2x 5 of 6 cellen pakketten in serie.

Effectief laadt je dan dus een 12 cellen pakket met 360 Watt met 1 lader.

Heb ondertussen al 1 icharger 208B die 350W levert.
Komt in de toekomst nog een 2e bij.

Maar bij die hyperion lader kun je wel laden zoals jij zei maar wil je dan een keer 1x een 6 cell 5000Mah dan is het toch echt maar met 180Watt.

Daarom kun je bij die lader niet spreken van een 360W lader vind ik.

Zijn gewoon 2 180W laders in een behuizing.

Back