Indoorvlieger
Forum veteraan
Bedankt voor je post en de duidelijke uitleg! Daar heb ik echt iets aan.
Buiten vliegen lukt nog steeds niet, misschien komt het omdat er hier honderd meter verderop een enorme zendmast staat? Kan dat storen? Jammer dat mijn heli zich niet aan mijn vluchtplan wil houden. Hij lag bijna in het zwembad!
Binnen heb ik maar weinig ruimte.
Het hoveren lukt wel, omhoog en omlaag is geen probleem. Maar ik denk dat er iets krom is, ik moet hem helemaal naar links trimmen en dan ook de stick naar links houden, dan blijft 'ie wel recht. Bochten maken lukt niet echt want dan gaat 'ie te hard tollen en wordt de piloot duizelig.
Dat van die verf snap ik wel, maar ik ga lekker een beetje testen bij deze heli, bij thuiskomst ga ik me een paar nieuwe en betere heli's aanschaffen. En dan komt zeker de chinook erbij.
Jammer van die zender. Ik wil toch straks in het duurdere segment gaan kijken, maar dat is van latere zorg.
Zo'n vier kanaals lijkt me wel wat.
Tenzij je een antenne op je zender hebt, gebruikt deze heli een infrarood signaal om bestuurd te worden, en dat werkt buiten niet. Het zonlicht, ook op een bewolkte dag, verstoort het signaal, en meestal gaat je heli er dan vol gas vandoor. Wil je buiten vliegen, let er dan op dat je volgende aankoop een echte zender heeft, ipv een infrarood afstandbediening, want die voldoen alleen in de huiskamer, als er niet teveel zonlicht naar binnen schijnt, of in het donker.
Als je heli gaat tollen bij bochten maken is de kans groot dat die geen gyro heeft. Een gyro helpt bij het stabiliseren van de staart. Met een gyro betekent een bocht maken dat de heli stopt met draaien zodra je de stick weer in het midden zet. Zonder is het niet lekker vliegen, zoals je merkt.
Ik zou je aanraden een 3 kanaals heli met gyro te nemen, kost tegenwoordig ook rond de 25 euro, dan kun je tenminste een beetje relaxed rondjes vliegen in de huiskamer, en gevoel krijgen voor het bewegen in 3 dimensies. Aanraders zijn de Syma S107 en Phantom/Phoenix/Eagle 6010. Ook schijnt de Action op dit moment een leuke 3 kanaals te verkopen voor rond de 25 euro, waarmee je verzendkosten en wachttijd uitspaart.
4 kanaals is ook erg leuk, en aangezien die meestal wel een echte radio zender hebben, kun je, als het niet te hard waait, ook naar buiten. Maar gezien je ervaring lijkt het me handig om het rustig aan te doen en eerst een goede 3 kanaals te nemen, en daarmee te oefenen. Kun je daarmee op een bierviltje landen, dan ben je klaar voor de volgende stap.