Maxxtrax 680 kapot?

Aha. Dat was nog niet geheel naar voren gekomen, of ik heb er gewoon constant overheen gelezen...
Omdat het probleem bij die ene accu naar voren kwam, en de rest het blijkbaar ook had.
Had ook ff niet gezien dat het om 2 e hands accu's ging

De heli is waarom ik tweedehands kocht, de accu's waren gewoon een bonus. Dat betekent niet dat ik ze daarom niet probeer te redden natuurlijk.

Ik blijf ook herhalen.
Ik heb maar één (1) accu erop gehad. Dit verklaart dus niet de voltages van de anderen. Toen de eerste klaar was deed die lader het al niet meer. Ik denk dat de persoon waarvan ik ze gekocht heb ze zo ver heeft opgeladen, ik was het in ieder geval niet.
Anyway, ik heb inmiddels een andere lader ontvangen, zelfde type, ze zijn alleen het balancer board vergeten... Maar de NiMH's die ik erop heb geprobeerd laadde prima. De lader werd ook totaal niet warm, wat bij de vorige wel gebeurde op een lager amperage. Ik wacht met de LiPo's tot ik een balancer board heb, anders is het zelfmoord voor de accu's.

hij heeft de lipo's van mij gekocht. Elke lipo is met 3.80v per cel de deur uit gegaan. Geladen met een hyperion lader, erg nauwkeurig dus. Die zou een lipo NOOIT boven de 4.20v per cel opladen.

Mijn gok is dus dat de lipo tester ergens kortsluiting veroorzaakt, en dus de lipo's bol zet en het voltage de hoogt in jaagt

Inmiddels is de balancer aangekomen en ik heb toch wat raars gezien. Als ik ze op storage laad geeft de lader 11.4 volt en de multimeter 12.1 :confused:
Nu gaat de multimeter al wat jaartjes mee, dus zal hij niet meer zo precies zijn, maar zo erg? Het is gewoon een voltcraft, echt geen troep.

De vorige lader gaf juist ondervoltage aan. Maar dat gaf ie ook als je m als 1s aangaf, dus dat zegt niet zoveel. Ik heb zelf geen andere multimeter, zal ik even bij iemand anders moeten checken.

Back