MB77 stuntmoter

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Loet Wakkerman, 16 feb 2007.

  1. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
  2. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    Kwijl, Kwijl zeer strak.

    wordt dit niet nat gefreest?
     
  3. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Deze is kurkdroog gefreesd.
     
  4. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    wat is de inhoud van deze motor :?:
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    .77
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wat een plaatje! :schrik:
    Dit is het begin van het einde voor PA en RoJett :lol: Dit wordt de beste stunt (verbrandings) motor tot nog toe....
    Zo te zien zijn de inbouwmaten niet compatibel met wat we tot nog toe gebruikten, ST 60, G51 ....... :?
    Voorlopig houd ik het bij electro.....
     
  7. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Je gaat toch wel het nederlandse product promoten ? :lol:
     
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik weet dat Rob hem zo in zijn stuntmodellen kan zetten.
    De moter heeft nog geen koelribben, die komen er nog wel in natuurlijk. Het wordt een achterinlaat.
    Voor vragen moet je eigenlijk bij Rob zijn. Ik heb hem geholpen het tot dit gefreesde resultaat te komen
    De moter heeft deze strak gedetaileerde vorm omdat de wanddikte overal 1.5 mm is.

    Dit is het eerste carter dat we gefreesd hebben en het ging in een keer goed, vrij opmerkelijk. Ik ga er van uit dat de volgende carters er nog mooier uitzien.

    Misschien ga ik ooit ook nog wel eens F2B vliegen :evil:
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zolang mijn electro-experimenten me opleveren wat ik nodig heb, zal ik voor F2B nooit meer teruggrijpen op vette walm en herrie-dingen. Hoe mooi ze ook gemaakt zijn....
     
  10. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Klinkt een beetje als de klaagzang van een ouder wordende man :oops:
     
  11. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Ha hahahahhaha
    heb het altijd al gezegd
    Stunten is voor de oude garde kunnen niet meer meekomen 8) :oops:
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Daggutniet... 8O :? Ik zit midden in de vernieuwing. :yes:
    Zij die in dit geval vasthouden aan verbrandingsmotoren staan stil. Bij wijze van spreken dan..... :D
     
  13. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Sinds wanneer schrijf je motor met een E ipv O???

    Zeer mooi begin van wat waarschijnlijk weer een super project gaat worden zoals we altijd van Rob kunnen verwachten :p
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Uiteraard. :yes:
     
  15. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    komt het inlaat gedeelte op de achterkant van de motor,met een roterende schijf?
     
  16. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Hoi Loet

    Ziet er goed uit. Grappig om hem nu in het echt te zien.
    Nogmaals bedankt voor de vliegtuigjes ik heb er nog niks mee gedaan.
    Man wat kan zo'n keuken boer klooien.
    Als ze de helft minder fouten zouden maken zou de winst verviervoudigen.
    En er zijn bij ons heel erg veel fouten gemaakt.
    Je moet ook alles zelf doen.

    Bij de weg het is toch stuntmotor geen stuntmoter

    groet Robert-Jan
     
  17. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Je hebt gelijk en van Dale zegt het volgende:

    mo·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
    1 machine waarin energie wordt omgezet in beweegkracht
    2 motorfiets
    3 inspirator, stuwende kracht

    Maar, en nu komt het. Om het ook voor de niet taalpuristen leesbaar te maken heb ik er 'moter' van gemaakt. :oops:
    Dit is hedendaagse toegestane schrijf- en spreektaal net zoals het tegenwoordig toegestaan is om te zeggen: Ik ben slimmer als jou. Het moet natuurlijk zijn : Ik ben slimmer dan jij. Maar omdat het merendeel het eerste zegt is dit inmiddels ook toegestaan. Ik ben er op tegen en ben ook blij dat je mij even corrigeert. :D

    Niet om te zeuren maar "keukenboer' is 1 woord.
     
  18. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Bedankt
    Maar ik weet dan ook niks van de Nederlandse taal.
    Ik ben een techneut geen taal purist.
    Als er geen spellingcontrole was was ik hopeloos verloren.
    En die kent moter niet vandaar.

    Groet Robert
     
  19. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik ben wel een behoorlijke taalpurist, maar ik zal er anderen niet om aanvallen en ik wordt er niet boos om .... wel verdrietig. Ik wijs anderen niet graag op fouten omdat ik niet wil dat ze het als kwetsend ervaren, maar kijk eens op marktplaats bij modelbouw, er zijn meer (elector)motoren die 'moter' worden genoemd dan dat ze op de juiste manier worden geschreven. Als ik zoek (naar dieseltjes natuurlijk) gebruik ik niet alleen motor als zoekterm, maar ook moter. Je vindt meer dan twee keer zoveel ...

    Zo zie ik op internet ook de teloorgang van het bezittelijk voornaamwoord 'mijn'. De jongere generatie kent dit niet meer, maar kent alleen 'me'. Net als 'iets bij hebben', vreselijk. Maar een taal leeft, en als het grootste deel van de bevolking deze fout gaat maken wordt dat de heersende norm en zal dat dus regel worden. Ik denk dat over 20 jaar alleen nog bejaarden motor met twee o's schrijven.

    "Hep jij ook benzine bij? Me moter van me vliegtuig doet niet meer. Nou, dan koop je tog wat?" Ze hebben het ook niet over een brandstof of methanol 'moter', maar vrijwel altijd over een 'nitro moter', maar als ze het over brandstof hebben spreken ze altijd van 'benzine'. Zal wel de invloed van de RC autootjes zijn.

    Ik maak ook wel eens fouten, maar als ze me opvallen corrigeer ik ze wel. Ik ben ook vaak te ongeduldig om mijn berichten eerst helemaal door te lezen, maar het verbaast me echt wat voor een taalverkrachtingen je vaak aantreft op fora en in advertenties.

    Geen kritiek op jullie, maar mijn waarnemingen op het net.
     
  20. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Het schaamrood steeg mij naar de kaken toen ik er door een attente lezer op gewezen werd dat ik in mijn reactie hierboven 'ik wordt' geschreven had, met een t dus die daar niet hoort!!!! Stom stom stom. Ik moet ook niet op de zeepkist klimmen.
     

Deel Deze Pagina