MBL Mosquito met Evolution .36 motoren.

Hallo

Ik heb vandaag de ARF modelbouwdoos van de MBL Mosquito binnen gekregen. http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1130_1138&products_id=52355

eerste indruk: Werkelijk heel mooi gebouwt. Status is alleen nog de roeren en de besturen en motoren inbouwen en klaar ben je. Detailering is redelijk hoog.
Nu heb ik alleen een vraag. Aangezien er grote spinners (9 cm diameter) bij zitten en de motoren (Evolution .36 ) een prop van 9-6 hebben is het effectieve propellor oppervlak erg klein. Hierdoor zal het effectieve vermogen ook laag zijn volgens mij. Wat is wijsheid: kun je probleemloos een 12-6 of nog groter erop zetten, omdat de eerste 9 cm toch maar binnen de spinner valt?

alvast bedankt Bob

Hi spoeki,

Ik ben met dezelde kist bezig. Ga 'm alleen in een electrische versie uitvoeren. Heb nogal wat extra werk vanwege wat modificaties en hier en daar zaken die niet erg goed passen.

Ik ben nog op zoek naar goede spinners. De meeste spinners die je kan kopen zijn te spits in vergelijking tot de originele. Heb jij een geschikte spinner gevonden?

groeten,

rccees

spoeky zei:
Hallo

Ik heb vandaag de ARF modelbouwdoos van de MBL Mosquito binnen gekregen. http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1130_1138&products_id=52355

eerste indruk: Werkelijk heel mooi gebouwt. Status is alleen nog de roeren en de besturen en motoren inbouwen en klaar ben je. Detailering is redelijk hoog.
Nu heb ik alleen een vraag. Aangezien er grote spinners (9 cm diameter) bij zitten en de motoren (Evolution .36 ) een prop van 9-6 hebben is het effectieve propellor oppervlak erg klein. Hierdoor zal het effectieve vermogen ook laag zijn volgens mij. Wat is wijsheid: kun je probleemloos een 12-6 of nog groter erop zetten, omdat de eerste 9 cm toch maar binnen de spinner valt?

alvast bedankt Bob

Op mijn trainer (IBIS) had ik een Webra 0.32 zitten en die draaide als een zonnetje op een 10*6 prop. Ik weet het dus niet van die .36 motoren maar het lijkt me dat ze ook makkelijk 10*6 (of 11X5) kunnen hebben. maar de beste manier is het gewoon proberen. Dan zie je wel hoever je komt.

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen en foto`s zijn altijd welkom.

Ook van hyet intrekbaar landingsgestel etc.

Laat maar komen al die info :yes:

Back