Kleine update: het hoofdlandingsgestel is ook een flinke uitdaging. Gelukkig heb ik een clubgenoot met gouden handjes (en een draaibank) waardoor het landingsgestel zelf in principe klaar is. Wat nu nog de uitdaging is, zijn de 'deuren' die het wielruim afsluiten. Ik heb ze op maat gereed, maar ze worden door een servo bediend waar erg weinig ruimte voor is. De 3,7 grams servo's die ik heb gekocht passen nét, maar de servo-armpjes die de deuren moeten openen en sluiten zijn te kort om de volledig benodigde beweging te maken. Voldoende open = bij sluiten niet helemaal dicht en helemaal dicht = bij openen niet voldoende open. Er zijn een paar opties, zoals een langere servo-arm op het te korte exemplaar lijmen, maar of de servo daarvoor krachtig genoeg is, valt te betwijfelen. Ik kan ook het bevestigingspunt van het servostangetje dichter bij het scharnierpunt zetten, maar dat heeft hetzelfde gevolg: verlies van kracht door minder hefboomeffect. Een oplossing van een Zweedse bouwer is om de deur gewoon te sluiten en er openingen voor de wielen en poot in te maken. Maar dat zou mijn laatste keus zijn. Enfin, nog maar eens goed over nadenken.