Hallo aan allen
Hier noch eens de secretaris van RCCG
Amaaaiii , ik wist niet dat er zo veel reacties en vragen waaren bijgekomen
Ik zal proberen zoveel mogelijk antwoorden te geven
1ste ; neen we hadden nog nooit iemand van de club poseidon gezien
laat staan dat we er last van hadden
2de ; Het gebeurt wel vaker dat mensen die ons bezig zien , vragen of ze hun bootje eens mogen meebrengen , om ook eens bij ons te mogen meevaaren
Geen enkel probleem, het water is inderdaad groot genoeg
Natuurlijk op wedstrijddagen , is het vanzelfsprekend dat deze zich dan niet in het parkoer begeven.
3de ; We vaarden Vroeger inderdaad op de watersportbaan, en die is 2,5 km lang
Ik hoor het jullie al zeggen , ooh zo groot : dus zoveel plaats
Was het niet dat we ons hier in belgie bevinden
En er dus een reglement is dat zegt , dat op de geheele watersport baan , enkel op het einde (in de zwaaikom dus)met telegeleide boten mag worden gevaren, en dan vertel ik u dat daar verschillende roeiclubs gevestigt zijn die niet en om kijken naar ons kleine bootjes.
En als verrassing kwam er dan in het bescheiden hoekje waar wij vaarden, een nieuwe waterpolo kayak club
met meer finacieele middelen en enz waar we dan nog eens extra wat geld mochten aan betalen wilden we daar blijven (hun steiger) gebruiken enz
Vandaar ik zij , dat het niet gemakkelijk is een geschikt vaarwater te vinden
4de Zo zijn we dus op de blaarmeersen terecht gekomen
ook hier weer een zeer groot water, met vissers met zwemmers met surfers duikers enz....
En dus ook hier weer ieder zijn eigen stukje
Pas op u hoort mij niet klagen, we zijn heel blij met wat we hebben
5de Komen ook hier weer veel problemen
Normaal mag er in dit gedeelte niet gezwommen worden Maar ja
Vandaar ook u andtwoordt op ( we hebben er nog nooit boeien gezien )
Ik verzeker u we kunnen ze er zo snel niet in leggen of ze zijn al weer verdwenen Heel leuk !
zeker op het ondiepe gedeelte, onder water bevindt zich een plateau op een diepte van 70 cm
Ooh wat leuk als ge s nachts een voorbijwandeld en dan ziet dat groepjes mensen zich maar al te graag ontfermen over onze boeikes
Dus doen we nu nog een laatste poging
met boeien uit een harde materie ( kunnen al niet meer worden lekgestoken) en een gewicht eraan van 25 kg
en dit dan bevestigd met staalkabel
PAS OP uiteraard alles met de bijpassende aanvragen
Zo ik hoop iedereen een beetje geholpen te hebben
mochten er nog vragen zijn , ik zal ze trachten te beantwoorden
En wil je toch een clubje opstarten , ga je gang.... ik heb toch niet gezegd dat dit niet mag !!!!
alleen dat er veel komt bij kijken
mvg John