MBV Poseidon - Nieuwe Club België

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vat het niet verkeerd op, wist zelf niet dat er een 'club' was.

Maar, ik ga niet meer verder met 'onze' club.
Partner heeft ook al ruime tijd last van gezonheidsproblemen, waardoor we niet verder zijn gekomen.

Hierbij gedaan. ik wil geen problemen. Ik zal wel eens m'n hoofd bij jullie binnensteken.

hallo

ha belgië het beloofde land
waar alles mag en alles kan
maar dan niet echt

door de nieuwe wetgeving zijn er een heel deel clubs in de problemen geraakt
en dan niet alleen modelbouw clubs maar ook andere
het probleem licht eigenlijk bij de voetbal clubs (of is er bij begonnen)
de onduidelijkheden van transfers van spelers geshoemel met wedstrijd omkoperij en dergelijke

door deze toestanden liep de regering veel belasting geld mis en ja die kijken tegenwoodig ook naar de centjes
dan hebben ze beslist om heel de wetgeving inzake verenigingen omte gooien met dit als resultaat
over twee jaar hebben ze dan de zaak nog eens her bekeken en er nog een schepje bovenopgedaan door ons nu inplaats van bij de rechtbank van eerste aan leg onze formulieren binnen te laten doen
deze nu bij de rechtbank van koophandel te laten deponeren
met weer alle gevolgen vandien
er kwamen een heel deel extra kosten voor de clubs bij en sommige overleefden de slag niet

wat alleen de verzekering voor het bestuur reeds aan gaat kost ons dat op jaar basis 140 euro
dit houd in dat het bestuur verzekert is maar nog eens appart de voorzitter ook nog eens

de leden hebben hun burgerlijkaan sprakelijkheids verzekering om hun zelf veilig te stellen

dan komt daar nog eens bij dat je over al waar een vijver licht toelating moet vragen om te mogen varen aan de eigenaars (prive,stad,provincie)en nog eens een millieu toelating moet zien te krijgen van de staat.
en dit moet officieel op papier staan
bij ons is het zo dat elk lid een speciaal formulier krijgt met de toelating om te mogen varen
indien er door de politie een overtreding wordt vast gesteld (beschadiging aan park materiaal ,opjagen van het water wild,rommel achter laten in het park)dan wordt dat formulier ingetrokken en mag de betroffen persoon niet meer varen

een clubje oprichten in belgen land
vraagt veel werk en organisatie en vooral kennis van de wetgeving

ik ken john reeds een hele tijd (moet wel hahahaha)en het is een toffe pee
en de leden zijn ook allemaal toffe kerels/vrouwen
loop eens binnen bij hun en maak eens een praatje
en dan zien we elkaar dit jaar zeker nog aan de vijver

groetjes raf

beetje zwak daar inderdaad ja!!!

ik en 4 gasten hier uit te buurt
hebben ook een eigen club hoor
ook op eigen vaarwater van een club die daar aan de overkant zit
never nooit geen gezeik gehad van dat we niet mochten varen
maar daar in belgie gata het dus heel anders
ze varen toch gewoon apart...

1 vraag aan chevylara

"hebben jullie ooit last van hun gehad toen ze aan het varen waren????"

zo te merken nog niet echt'
en het is nu opeens dat je het gezien heb of gehoord van... iemand
anders had je hier helemaal nooit op gereageert??

graag ene reactie van uw kant ?

armandop

Even reactie op armando:

Nooit niemand gezien van de club en volgens luc was er zelf geen club meer in Gent... Niemand te zien, niemand te horen. Nergens bordjes, nergens boeien, niets gewoon... Natuur en water..

Maarja... :wink:

@ Christophe;

Ik was bij U en Luk op Uw eerste vaardag tesamen met pennemen!
Marc uit Roeselare?Ik heb je dan reeds gezegd dat er een club RCCG zat rechtover Uw vaarwater(500m in vogelvlucht?)
Ze zitten er al jaren hoor!
Ten tijde dat Luc daar zat met zijn club,waren ze er ook al hoor!
Ook heb ik gezegd er niet in te geloven dat het kon lukken,een club opstarten is echt niet zo simpel hoor!
Hoe kun je een club beginnen zonder dat je kan varen in de zomer(of het moest na 22 u zijn ivm de badgasten)???
In Gent ken ik minimum 2 grote clubs waar je alles kan vinden wat er maar is,waarom dan nog een nieuwe erbij opstarten?
Je hebt er RCCG aan de watersportbaan en NAUTIC in Beervelde

Vriendelijke groeten

Marc

Als ik mij niet vergis mag je daar niet zwemmen... En erbij: het water daar is +- 50 cm diep, veel zwemmen valt er niet aan.

Maar het maakt niet uit, K'heb gedaan.

Moet eens in de zomer gaan kijken,of vraag het eens aan Luc!
Het zit daar gewoon stampvol!!!
We zijn niet zo nieuw meer hoor Christophe!
Een nieuwe club vraagd veel werk en goed de juiste weg vinden en volgen!!!

Jammer dat het zo moest lopen!
Groeten:

Marc

Jammer, heel jammer!
Ik heb echter een vraagje, hoe zit het met individueel varen? Kan je op je eentje zomaar in openbaar water je bootje droppen en wat rondvaren (zonder anderen daarbij te storen natuurlijk!) of is er daar ook al een reglementering voor?
Deze vraag is vooral voor de Vlaamse forumleden, hoewel mss wel interessant voor iedereen.

Groetjes, Johan

Johan...die vraag stel ik mij dus ook...

Ik woon in wachtebeke en hebben twee mooie wateren waar er kan gevaren worden..natuurlijk heb ik geen reddingsbootje bij voor als het mis gaat...

of je er zomaar mag varen..dat ga ik morgens eens bevragen aan ons gemeentebestuur, ik denk dat ze er weinig kunnen op tegen hebben (zeker als het electro is), maar met je reddingsboot erop zal dat een ander verhaal zijn.

Voor de anderen die dit lezen...ik hou niet zo van clubs...'t is te zeggen....ben lid van een rc car clubje maar puur omdat het een goed parcours heeft....maar het idee waarmee deze topic begonnen is, vind ik persoonlijk veel aantrekkelijker "iedereen die zich wil amuseren of gewoon samen bootje varen".... hoe je het ook bekijkt, clubs hebben altijd beperkingen..... zo was ik een tijdje geleden gaan zien naar NAUTIC in Beervelde, niks verkeerd aan te merken, ware het niet dat je je moet houden aan wedstrijdtijden en dergelijke afspraken...dan is er voor mij de fun een beetje af.

Zo ben ik drie jar lid geweest van een offroad buggy club met maandelijkse wedstrijden...maar op den duur wordt het vervelend en gaan ze enkel voor hun wedstrijd en is de fun eraf...dus voor mij geen clubs....lekker gezellig (ongebonden) samen komen, bootje te water laten en varen maar!

greetz
Nico

marc zei:

Ook heb ik gezegd er niet in te geloven dat het kon lukken,een club opstarten is echt niet zo simpel hoor!
Hoe kun je een club beginnen zonder dat je kan varen in de zomer(of het moest na 22 u zijn ivm de badgasten)???
In Gent ken ik minimum 2 grote clubs waar je alles kan vinden wat er maar is,waarom dan nog een nieuwe erbij opstarten?
Je hebt er RCCG aan de watersportbaan en NAUTIC in Beervelde

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

waarom niet ??

je moet toch ergens een begin kunnen maken ofniet ??
en dat van de zomer niet kunnen varen vink een beetje zwak hoor..
je zeg zelf de RCCG zit 500meter vogelvlucht aan de overkant
dan lijkt het mij een behoorlijk groot meer!!!
en wie zegt dat je persee aan de kant moet blijven ik neem aan dat mensen niet ff 500 meter gaan zwemme
dus der zaltoch echt wel een plek vrij zijn omte varen
desnoods koop je een rubberen boot en ga je in het middel drijve
en 2 minimum grootte clubs ??
waarom zou der geen 3de bij kunnen komen je begint van zelf wel met contrubutie
dan ga je bij iemand in de schuur afspreken en dan is der weer een belangstellende en zo gaat het als maar door toch ??
zo is iederen begonnen gewoon een vrienden ploegie dat uitgroeit tot een echte club
en vaarwater als alles via de ferquentie gaat geen problleem toch ???

en robert ofzo.. 1 van de moderators ik hoop niet dat hier een slotje op kom aangezien een discussie moet kunnen

mvgr

armando

Nico,
Ik heb een beetje dezelfde ingesteldheid als jij, gewoon als je zin hebt, bootje 't water in en varen maar, alleen of (liever) met een paar gelijkgestelde zielen.
Ik zit in een club in het Antwerpse, omdat ik er werk/studeer, maar die hebben hun samenkomsten in de weekends, wanneer ik meestal thuis ben. En ik vaar graag op het moment dat ik er echt zin in heb, zonder wedstrijd, zonder verplichte parkoers.
Aan de andere kant, via een club leer je enorm veel bij, want er zit vaak heel wat jaren ervaring samen!
Ben alleszins benieuwd wat ze te zeggen hebben op het gemeentebestuur, ik zou het eens moeten vragen in Gent.

Groetjes, Johan

hallo

ik weet niet of ik dit hier reeds gepost heb maar

onze leden hoeven niet aan een wedstrijd deel te nemen
de leden van mycl krijgen een door de stad genk afgestempeld papier dat hun toelating geeft om op dat door de stad toegewezen gedeelte van de vijver te mogen varen waneer hun het uit komt

indien er inbreuken worden vastgesteld door de parkwachter /politie wordt dat formulier ingetrokken en het bestuur daarvan op de hoogte gesteld
wat dus resulteerd in het verbod om te varen

iemand die op de vijver vaart zonder papier wordt vriendelijk verzocht om zijn model uit het water te halen en te stoppen en je krijgt een waarschuwing
als zich dit herhaalt dan is er het politie reglement
en dat houd in dat de politie je wagen je model en je besturing in beslag kan nemen (dit is belgië)

met je formulier heb je deze problemen niet als je de afspraken na komt
wij zitten op het gedeelte waar niet mag gevist worden en een parkoer licht het hele sezoen in het water en men kan daar in het toegestane gedeelte varen waar en hoe men wil (electro, stoom en zeilen)
olie vervuiling wordt zowiezo niet getolereerd.

wat antwerpen aangaat
indien het bij de kmyca is dan kan je op het water elke dag van de week varen als het je uitkomt
ik ben er jaren lid bij geweest
een eens grote club met enorm veel leden en heeeeel veel kennis wat materiaal en maschinerie betreft
nu is er een trugval in leden aantal maar dat vind je nu haast wel in elke modelbouw club

waarom in gent nog een nieuwe club oprichten
rccg is een fijne club met een groot aantal leden
zeilen is de hoofd activiteit maar ze hebben ook motor aangedreven modellen
en ik denk niet dat je alleen maar op de wedstrijd dagen mag varen maar er buiten ook
als je maar op het toegestane gedeelte van de vijver blijft
maar daar kan john beter op antwoorden

groeten raf

Ik sluit mij bij het antwoord van Raf aan!Je kan beter bij een bestaande club gaan,tesamen ben je sterker!
En alles is reeds in orde!

Inderdaad wanneer er wedstrijden zijn gaan die voor,maar dat gebeurd maar een paar ker per jaar dan he,meestal zijn het dan clubwedstrijden.

@Armando;

Het is inderdaad een redelijke grote vaarvijver,maar mag ik U erop wijzen dat een vijver meestal rond is,
en dat er rondom oevers zijn waar er dingen gebeuren!
Aan de zijkanten is het water inderdaad ondiep,maar dat is juist de reden voor de badende mensen he,de kindjes kunnen er rondploeteren!
Bv er zitten vissers(die zijn zeer sterk beschermd in Belgie),er is aan de overkant een surfclub,er zijn cafetarias met hun strandjes enz....!Dan kom je aan enkele rijbanen,en dan direkt de watersportbaan waar RCCG zit!
De watersportbaan is echt niet klein hoor,er zitten daar zeer veel sterke watersportclubs.
Het signaal van een zender gaat veel verder dan die afstand hoor!
Persoonlijk ken ik de club een beetje,ze zijn daar toch vriendelijk hoor, in Beervelde zijn ze ook vriendelijk,dus waarom weer het warm water uitvinden?

Groetjes

Marc

hallo

het wild varen is net zoals wild rijden en vleigen gevaarlijk

zoals uit dit topic blijkt weten sommige niet eens dat er een club in de buurt zit

stel dat je op een mooie zomerse dag een beetje gaat varen /rijden
een zender draagt in de lucht al snel een paar KM
jij met je boot /auto
die zich van geen kwaad bewust is want er komen toch geen klachten dus lekker bezig
is er wel toevallig een vliegclub in de buurt waar op sommige dagen de vliegtuigen zomaar uit de lucht donderen terwijl de frequentie op het bord niet in gebruik is

het is erg dat dit gebeurt maar veel erger als er ook nog eens menselijke schade wordt veroorzaakt

gewoon een telfoontje naar de gemeente/stad en ze kunnen je zeggen of er reeds een vereniging actief is in de buurt

een vijver is van iemand ze liggen niet zomaar in het land te liggen maar meestal op een stukje grond wat aan iemand toebehoort
al eens aan gedacht dat het uit beleeftheid alleen al eens goed was om kontact op te nemen met de de eigenaar en te vragen of je op de vijver mag varen ???
en afkomen van ik ken de eigenaar niet is larrie
want weer een telefoontje naar de gemeente/stad en je weet zo van wie die vijver is

wat een vereniging betreft zowel rccg als beervelde zijn degelijke verenigingen met een serieus bestuur
als je na een jaar iets in de vereniging wil te zeggen hebben kan je op een statutaire vergadering je altijd opgeven om een funktie binnen de club op te nemen
daar is een wettelijke regeling voor en kunnen clubs niet te buiten
als jij natuurlijk voldoet aan het reglement dat is opgesteld geworden
en vooral als je bijdrage een meer waarde betekent voor de club en het bestuur

groetjes raf
zoek anders eens op het net naar vzw en wetgeving dan gaat er een wereld voor je open
maar daar moet je wel eventjes moeite voor doen

Hallo aan allen
Hier noch eens de secretaris van RCCG
Amaaaiii , ik wist niet dat er zo veel reacties en vragen waaren bijgekomen
Ik zal proberen zoveel mogelijk antwoorden te geven
1ste ; neen we hadden nog nooit iemand van de club poseidon gezien
laat staan dat we er last van hadden
2de ; Het gebeurt wel vaker dat mensen die ons bezig zien , vragen of ze hun bootje eens mogen meebrengen , om ook eens bij ons te mogen meevaaren
Geen enkel probleem, het water is inderdaad groot genoeg
Natuurlijk op wedstrijddagen , is het vanzelfsprekend dat deze zich dan niet in het parkoer begeven.
3de ; We vaarden Vroeger inderdaad op de watersportbaan, en die is 2,5 km lang
Ik hoor het jullie al zeggen , ooh zo groot : dus zoveel plaats
Was het niet dat we ons hier in belgie bevinden
En er dus een reglement is dat zegt , dat op de geheele watersport baan , enkel op het einde (in de zwaaikom dus)met telegeleide boten mag worden gevaren, en dan vertel ik u dat daar verschillende roeiclubs gevestigt zijn die niet en om kijken naar ons kleine bootjes.
En als verrassing kwam er dan in het bescheiden hoekje waar wij vaarden, een nieuwe waterpolo kayak club
met meer finacieele middelen en enz waar we dan nog eens extra wat geld mochten aan betalen wilden we daar blijven (hun steiger) gebruiken enz
Vandaar ik zij , dat het niet gemakkelijk is een geschikt vaarwater te vinden
4de Zo zijn we dus op de blaarmeersen terecht gekomen
ook hier weer een zeer groot water, met vissers met zwemmers met surfers duikers enz....
En dus ook hier weer ieder zijn eigen stukje
Pas op u hoort mij niet klagen, we zijn heel blij met wat we hebben
5de Komen ook hier weer veel problemen
Normaal mag er in dit gedeelte niet gezwommen worden Maar ja
Vandaar ook u andtwoordt op ( we hebben er nog nooit boeien gezien )
Ik verzeker u we kunnen ze er zo snel niet in leggen of ze zijn al weer verdwenen Heel leuk !
zeker op het ondiepe gedeelte, onder water bevindt zich een plateau op een diepte van 70 cm
Ooh wat leuk als ge s nachts een voorbijwandeld en dan ziet dat groepjes mensen zich maar al te graag ontfermen over onze boeikes

Dus doen we nu nog een laatste poging
met boeien uit een harde materie ( kunnen al niet meer worden lekgestoken) en een gewicht eraan van 25 kg
en dit dan bevestigd met staalkabel
PAS OP uiteraard alles met de bijpassende aanvragen

Zo ik hoop iedereen een beetje geholpen te hebben
mochten er nog vragen zijn , ik zal ze trachten te beantwoorden
En wil je toch een clubje opstarten , ga je gang.... ik heb toch niet gezegd dat dit niet mag !!!!
alleen dat er veel komt bij kijken
mvg John

hallo

john dat zijn inderdaad de problemen die wij ook kenen

komt nog bij dat onze vroegere vijver achter het stadshuis/ politieburau lag
en we meerdere keren lek geschoten boeien boven konden halen
we hebben ze dan gaan vullen met isimo bolletjes zodat ze niet meer konden zinken
maken de vissers er een sport van om ze allemaal met hun lijnen op een hoop bijelkaar te trekken

zijn we over geschakelt op beton blokken als gewicht en specilae nylon koort met inox kabel er in
als daar een vis lijn achter haakt dan snijd die inox kabel de lijn door
en vanaf dan zijn de boeien mooi blijven liggen

nu zitten we op molevijvers en in hengelhoef (zoals door jullie bekent)en hebben we geen last meer van wanpraktijken

voor de rest plezant forum hier hoor en heel toffe mensen kom af en toe eens kijken hahahahahah

groetjes raf

Nog veel reactie op dit topic. had even niet meer gekeken.

Het idee was nooit een echte 'club' oprichten, maar meer zonder voorwaarden en of verplichtingen te komen varen.

Dus inderdaad gewoon samenkomen en fun hebben met een aantal mensen.

Natuurlijk is dat idee nu al verwaterd, maar we zien wel...

En Ik ga daar varen wanneer ik wil. Of nu iemand van jullie het goed vindt of niet. Ik heb toch ook recht om eens m'n boot te laten dobberen? Want inderdaad, als ik vaar en 1 km verder vliegt iemand met dezelfde frequentie dan kan zijn vliegtuig uit de lucht vallen.
En 1 km verder rijdt iemand in zijn straat met een RC auto en daardoor gaat mijn boot plots tegen de kant varen, en 1.5 km van die persoon zit er iemand met een helikopter op dezelfde frequentie die eens zijn toestel test en plots gaa't die andere persoon zijn auto dolrijden...

Dit kan je nooit voorkomen!
Wie gaat tegen de andere persoon met z'n auto in ZIJN straat zeggen dat HIJ niet mag rijden omdat 'jij' aan het varen bent.

Ik ga wanneer ik wil dus, vallen er vliegtuigjes uit de lucht, dikke pech. Mijn boot kan evengoed tegen de kant varen. Risico van het vak.

Wel een beetje beu al die opmerkingen. Een totaal onschuldige hobby en dan nog afgekraakt worden!

ik ga mee met 'Mdesade316'. tenminste, hij is 1 van de personen die het het hele 'idee' gezien heeft. En armando ook natuurlijk...

Geen club meer dus... Iedereen die wilt komen varen op de blaarmeersen, Laat maar weten... Zal zien of ik vrij ben! Zijn zonnige dagen nu! :wink:

hallo

sommige leren het langs de harde weg andere luisteren naar wijze woorden

plaats jezelf maar in een van de twee categorieën

voor de wet is het wit of zwart grijs bestaat niet

groeten raf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back