MC-20 Hott Zender, met 16kanaals multiswitch

Discussie in 'Model elektronica' gestart door r.driesse, 15 apr 2019.

  1. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Nieuwe Weerdingen
    Hallo Allemaal, ik heb een vraagje omtrend de zender MC-20 Hott zender met een 16 kanaals mutiswitch.

    Als ik in het menu, naar multikanaal gaat kan ik K5 tot K8 selecteren.(deze kanalen die zijn van de ontvanger)
    Ik zelf heb dan K7 en K8 geselecteerd, en allebij op 8 schakel functies gezet. en heb ik de multiswitch op kanaal 7 van mijn ontvanger aan gesloten, Als ik dit zo doe dan kan ik maar de helft gebruiken van mijn 16 kanaals multiswitch.( Kanaal 7 heeft 8 schakel functies en Kanaal 8 heeft ook 8 schakel functies)
    Want als ik een schakelaar functie toewijs op mijn zender, aan/uit dan schakelt bijv. kanaal 1 en werkt dan als een wissel schakelaar. lampje 1 van kanaal 1 gaat branden, maar als ik de schakelaar om zet, dan gaat lampje van kanaal 1 van Kanaal 8 branden, terwijl Kanaal 8 op mijn ontvangen niet is aan gesloten.

    Hoe kan ik dit oplossen, ik wil gewoon alle 16 kanalen apart kunnen bedienen op mijn zender, op deze manier kan ik maar 8 schakel functies gebruiken ipv 16 schakel functies.
    Ik heb ook maar 1 aansluiten op mijn Multiswitch om op de ontvanger aan te sluiten.[​IMG]

    Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, en hoop ik dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

    Mvg Richard
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je verwachtingspatroon is onjuist: alle 16 schakelfuncties werken op kanaal 7 en niet verdeeld over de kanalen 7 en 8. Op kanaal 8 kun je een tweede 16-Kanal Schaltmodul aansluiten met ook weer 16 functies.

    In de zender kun je per multikanaal 8 schakelaars toewijzen. Als je 16 functies wil kunnen schakelen moeten dit 3-positie schakelaars zijn (aan-uit-aan). Per schakelaar kun je dan twee functies schakelen. Als je deze twee functies gelijktijdig wil laten werken zul je de memory functie moeten activeren.

    Als je schakelaar 1 omhoog beweegt wordt functie 1 van de linkerrij ingeschakeld (functie 1a) en als je deze naar beneden beweegt wordt functie 1 van de rechterrij ingeschakeld (functie 1b). In de middenstand staan beide functies uit. Zonder memory kun je op deze manier slechts één van de twee functies ingeschakeld houden. Met memory blijft de desbetreffende functie aan totdat je nogmaals het zelfde schakelcommando geeft. Om 1a in te schakelen zet je de schakelaar naar boven en weer terug in de nulpositie, 1a blijft dan ingeschakeld totdat je deze handeling herhaalt.
     
    Saito vindt dit leuk.
  3. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Nieuwe Weerdingen
    Bedankt voor je reactie Corrien :)
     

Deel Deze Pagina