mc-20 mixen

• Topicstarter Topicstarter dogan
  • Startdatum Startdatum
D

dogan

Guest
hallo ik stel hier maar ook eens mijn vraag omdat ik niet goed weet in welk forum het thuis hoort :-)
hallo ik heb een graupner mc-20 met een aantal schakelaars en twee regelaars EN ik heb het handboek nu wil ik met een simpele zwever waarbij de rolroeren beide een eigen servo hebben via een van de schuiven bij het landen laten zakken als landehulp maar wel zo dat als ze naar onder gaan alsnog als rolroer blijven funtioneren.
ooit in een lang verleden heb ik gezien dat dit moet kunnen maar ik kom er niet uit ik heb de rolroeren al op de wolfkleppen servopositie gehad maar kan dan rollen , ik probeer te mixen maar ik snap het principe niet wel snap ik hoe het werkt om een timer te activeren met een schakelaar en ik heb alle modeltypes al gehad en heb nu model 2 gekozen
mocht iemand willen helpen graag

Als je de rolroeren wilt gebruiken bij het landen kan je ze beter beide omhoog zetten. Hierdoor gaat je vliegtuig ook beter zakken. Als je ze beide omlaag zet is de kans groot dat hij een keer wegvalt over één vleugel als je net te langzaam gaat.

Ik heb zelf geen MC-20, wel ervaring met MX-16/MX-22, waarschijnlijk lijkt het op elkaar. Je moet opgeven bij de modelinstellingen dat je model geen motor heeft, dan wordt de gasknuppel de 'bremse'=rem. Normaal is: knuppel bovenin = normaal vliegen, knuppel naar beneden = remmen. Dan mixer bremse -> QR (rem -> rolroeren) maken. Even proberen of je een positieve waarde of een negatieve waarde moet geven om de rolroeren omhoog te laten bewegen. De rolroeren gaan waarschijnlijk op kanalen 2 en 5. Je zult ook een beetje hoogteroer mee moeten mixen, als je dat niet doet wil de neus omlaag zakken als je de rolroeren omhoog beweegt, beetje 'up' meemixen dus. Dit regel je met de mixer bremse -> HR. Begin met ca 8%, dan tunen tijdens het vliegen (proberen op hoogte, na de landing indien nodig mixerwaarde bijstellen, weer proberen).

mix

uhh nou er zit dus wel een motor in :-)
ik zou dus graag het laten zakken van de rolroelen op een schuif zetten maar geen idee hoe dat gaat ik heb jou tip geprobeerd maar toen ik de motor aanzetten gingen dus de rolroeren naar beneden dus gauw weer geland, moet dus kunnen denk ik dan

opgelost

het is opgelost met hulp van mede clubleden bedant voor de racties

Back