MC 2020 problemen :(

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hoi,

ik heb een probleem emt mijn MC 2020 nl. als ik gas geef geeft hij ook links erbij en me rudder up/down doet het nu ook niet meer.Ik heb wel mijn mixer uit staan en het goeie modem,wat is nu eht probleem?

IJsbrand

Schakel eerst eens om naar een ander modelgeheugen. Hoe ziet het probleem er dan uit?
Staat de zender in de juiste mode?
Welke van de mix-functies 1 t/m 7 staat ingeschakeld?
Zitten de knuppelstekkers wel goed op de print en niet 180 graden gedraaid? Eventueel kun je ze omdraaien om te kijken wat er dan gebeurt. Bij verkeerdom montage gaat er niets stuk, het werkt alleen niet goed meer.

ijsbrand zei:
Hoi,

Ik heb wel mijn mixer uit staan en het goeie modem,wat is nu eht probleem?

IJsbrand

heb ook een ander modelgeheugen geprobeerd.Stekertje van de knupels zaten er ook goed in.

maar ik ben er nu nog steeds neit uit wat het is :(

De MC2020 heeft niet 1 mixer, maar 7 verschillende mix-opties. Een modem zit er niet in.
Uit eigen beweging kan de zender niet mixen, dus:
- welke mixopties 1 t/m7 staan aan? Als 7 aan staat heb je alle heli-functies; staat 7 uit, dan heb je alle functies voor vleugelvliegen.
- op welke mode staat de zender ingesteld? Mode 1 en 3 zijn voor gas rechts.

@Corrien

ik heb al mijn mixers uit staan en het goede mode.
heb 1 en 3 geprobeerd, maar het wil egt niet :(

PLEASEEEEEEE HELP ME!!!!!!!!!!!!!

Als echt alle mix-functies uit staan en er nog steeds vreemde dingen gebeuren wordt dit een gevalletje-reparatiedienst...
Voor de eigenaar :cry: , voor de reparatiedienst :D.

Bij slechte herstelling:

voor de eigenaar :evil: voor de reparatiedienst :murder:

(Niet noodzakelijk van toepassing op jou hoor Jan :wink: )

Stevo

@Stevo,
Dit zijn nu van die ondoordachte opmerkingen, die Nederlanders niet maken. Jouw apparatuur gaat ook nog wel eens stuk, hoor :twisted: .

@IJsbrand,
Controleer ook nog de bedrading van de stuurknuppels. Als hieraan niets mankeert en er onder 'mix' alleen maar een cursor knippert (en dus alle vlaggen uit zijn) zal er toch ouderlijke subsidie aangevraagd moeten worden! De zender zal dan toch echt gerepareerd moeten worden.

Gelijk heb je Jan :worship: (alhoewel sommige draadjes op dit forum je tegenspreken) :mrgreen:

afb4353.gif

En nu terug :ontopic:

Stevo

[qoute]@IJsbrand,
Controleer ook nog de bedrading van de stuurknuppels. Als hieraan niets mankeert en er onder 'mix' alleen maar een cursor knippert (en dus alle vlaggen uit zijn) zal er toch ouderlijke subsidie aangevraagd moeten worden! De zender zal dan toch echt gerepareerd moeten worden.[/quote]

Jep, fout gevonden.Er was een draadje los die naar de pot meter loopt

nou bedankt he
8)

KLO%&$(censuur) als ik een mixxer wil inschakelen doet hij dat niet (ik klik hem dan aan en als je dan weer terug kijkt in ''mix'' is het weg?
is nu het geheugen kapot ofzo?

IJsbrand

Waarschijnlijk vergeet je het nieuw-ingeprogrammeerde op te slaan:
- mixer met R in- of uitschakelen.
- vervolgens E indrukken.
- daarna met R terug naar het inschakel-display, waar met balkjes de voedingsspanning wordt getoond. Met dit laatste wordt opgeslagen wat je hebt ingesteld.

@Corrien

Ja,oke dat snap ik maar als ak dan de mixer met r inschakel en heb opgeslagen .....kijk ik weer terug, staat ie weer op 1 te knipperen.weet jij nog iets anders wat het dan zou kunnen zijn?

IJsbrand

De enige mogelijkheid is echt het niet op de juiste manier opslaan. Neem als voorbeeld de V-staart mix. Dit is nr. 3.
-eerst naar mix en met E het menu aktiveren
-cursor naar 3 en R intoetsen
-cursor naar 4 en kijken of 3 zwart blijft (deze stap is alleen om te controleren of je het goed hebt gedaan)
-opslaan door eerst E en dan R in te toetsen, het normale display-beeld verschijnt dan weer
-opnieuw naar mix en met E het menu aktiveren. En wat staat er nu???

Het mankement, dat je aan de knuppelbedrading hebt gehad, heeft totaal niets met de software van de zender te maken en kan dus ook beslist niets verknoeid hebben.

Corrien zei:
-cursor naar 4 en kijken of 3 zwart blijft (deze stap is alleen om te controleren of je het goed hebt gedaan)
-opslaan door eerst E en dan R in te toetsen, het normale display-beeld verschijnt dan weer
-opnieuw naar mix en met E het menu aktiveren. En wat staat er nu???

.

als ik dan bijv delta mix activeer (5) en ik kijk even op 4 dan staan hij nog geselecteerd. Sla ik het op en ga ik terug naar het menu.... kijk ik weer in mix en dan is alles leeg.

Hallo,

Mischien kunnen jullie hier wat mee:
-ailerons kanaal 1
-hoogte roer kanaal 2
-rudder kanaal 3
-gas kanaal 4
nu had ik hem laats geresset stond het zo
-ailerons kanaal 4
-hoogte roer kanaal 2
-rudder kanaal 3
-gas kanaal 1
heb ik hem gister weer geresset en nu zit het:
-ailerons kanaal 3
-hoogte kanaal 4
-rudder kanaal 1
-gas kanaal 2

doe ik nu dan nog steeds iets verkeerds? dat alles steeds anders word?

greetzzzzz IJsbrand

(die erg verdrietig is) :help:

Back