MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

deh dan hier is er nog een ;)

leek op een flyaway ... maar bleek dat de balance stekker kortsluiting zat te maken onder de vlucht waarschijnlijk met prop geraakt

Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kun je wel zeggen ja , werd helemaal gek
had bijna geen tot geen controle meer...
vloog in Atti mode

Leek daar idd wel op...
Heb het ook eens gehad met een tricopter, was door een defekte fc.
Ging 700 meter omhoog full throttle zonder dat ik nog iets kon doen.
Kak in de broek..fc direkt de klikko in..

Huh...?wats kebeurt,toch stiekum nog een crashfilmpje 8)
Het ziet er eng uit de controle kwijt...failsave mishaps? Lijkt of je toch nog iets van besturing had en haar bewust neer kwakt :confused:...zit er telemetery op je quad? zodat je terug kan zien of ze signaalverlies had..zelf vlieg ik met de DX8 met de TM1000 en kan ik zien of het signaal is onderbroken tijdens vlucht.

Toch maar direct in Carbon maken, het is toch maar een keer kerst per jaar:p.
Was toch aan het frezen in CFK ;).

De 6mm !! carbon voor de armen is binnen.

Misschien helpt het CFK, dat er geen/minder invloed van stromen en ESC's op de GPS is. Wil de schotel er toch boven opplakken

Het begin is gemaakt

full

@nick ik zie het nu weer, en ik ben blij om de goede afloop pfff

@wim waar haal jij de adstandsbusjes? Zoek er nog van 2mm incl schroefjes voor de 600tvl camera

@heyudude, ik bestel ze in duitsland, 3mm diverse lengtes. Worden gebruikt in audio apparatuur.... weet niet of 2mm te krijgen is.
Ik plak mijn camera in schuimrubber en tegen het plaatje.

De laatste twee uur gefreesd....:p:p wat is carbon toch een "lastig spul" ...freesjes slijten als een gek....

maar dan heb je wel wat... Een Flip geheel van carbon. (armen moeten nog)
full

full

full

Zo nu op de kerstman wachten voor de rest..

vandaag de 4de test vlucht gemaakt met de F450
ik heb de gopro nu op demping rubbers gezet , het beeld is vele malen beter :D
je ziet hem nog af en toe schudden , maar dat komt door de harde wind van vandaag , waaide eigenlijk te hard
ik ben tevreden

Nick

Good job nick, das een stuk beter, super man.
Oplossing geslaagd
Had je ook nog wat aan/ in die dempertjes gedaan.;)

Huh...?wats kebeurt,toch stiekum nog een crashfilmpje 8)
Het ziet er eng uit de controle kwijt...failsave mishaps? Lijkt of je toch nog iets van besturing had en haar bewust neer kwakt :confused:...zit er telemetery op je quad? zodat je terug kan zien of ze signaalverlies had..zelf vlieg ik met de DX8 met de TM1000 en kan ik zien of het signaal is onderbroken tijdens vlucht.

hey nee, geen telemetrie:((nog niet)
ja ik moest haar landen hoe dan ook!!! het veld leek mij een geschikt plaatsje :lol:
inderdaad iets van besturing maar echt bijna nauwlijks , de rudder werkte wel nog prima maar elev en ail bijna niet
wat er nou gebeurde weet ik niet , maar ik verwijt het aan de doorgesneden balance kabel (kortsluiting)
maar of dit nu echt de reden was....
ik vloog trouwens in atti mode

ben blij dat er verder niks gebeurd is , stel je voor het het huis zag ik steeds dichterbij komen :schrik: , kon haar met moeite er vanaf sturen

maja links de maas,rechts het meertje wat moet je dan , dan maar noodlanding ;)

Nick

Lijkt idd veel op RTC.. maar hoe kun je een fly away hebben in atti? Of vloog je stiekem toch op gps?

Nope Atti mode , heb met de prop ,de balance kabel doorgsneden :rolleyes:
hoop dat dit de reden was , (heb hem toch terug gezet na 3.14 voor de zekerheid)
met deze nog geen problemen gehad

ook vreemd dat dit na de draai begint :confused:

thanks danny en Hans

Laatst bewerkt:
Moeilijk te zeggen waar het aan ligt, maar het is zonde om versie 4 te testen.
Gewoon Google gebruiken en afwachten of er meer klachten zijn
Na de bocht begint het vreemde gedrag

Mister Metall doet jullie de groeten vanuit Tenerife. Hij is aldaar gecrasht!

Is de oriëntatie verloren in de bergen. Hij zag een open plekje en is daar maar geland. Zonder FPV beeld. Mensen uit Denemarken hadden hem gevonden.

Verders is het daar riskant vliegen zegt hij. Dit door kloven en inhammen van meer dan honderd meter diep. Hij was gisteren op 2500 meter hoogte aan het vliegen, in de bergen. Daar lag sneeuw, en raden wie er in korte broek stond!

De gopro heeft beeldscherm schade opgelopen.. Dus daar moet een nieuwe voor komen ;)

Voor de rest wenst hij jullie de groeten en mooie dagen!

Nope Atti mode , heb met de prop ,de balance kabel doorgsneden :rolleyes:
hoop dat dit de reden was , (heb hem toch terug gezet na 3.14 voor de zekerheid)
met deze nog geen problemen gehad

ook vreemd dat dit na de draai begint :confused:

thanks danny en Hans

Vloog je op 4.02 ? Dacht ergens gelezen te hebben dat deze FW de flyaway probleem zou oplossen.

Yep , en ik heb hem nu terug gezet na 3.14 (daar heb ikzelf nog geen problemen mee gehad)

het vreemde is ook dat ik in ATTI mode vloog

maar als het echt een flyaway was.....?

kan ook dat door de kortsluiting in de balance kabel, de naza van slag raakte

ik heb geen idee :confused:

Nick

Back