MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

Nou jongens,

Na paar weken uitgezocht te hebben is hier de tbs discovery kloon klaar voor zijn eerste FPV vlucht, voor zo los te vliegen vliegt deze super strak en nu dan het echte werk :p:p:p

Hier paar foto's, frame komt trouwens van slotracers-nl..

full

full

full

Het gewicht had ik nog vragen bij... Kan dit zo ongeveer kloppen?? En hoe hebben jullie, discovery's eigenaren, de balans goed kunnen vinden?? Ik vlieg nu met een 4S 4000MAH van zippy's compact en balans is redelijk stabiel, misschien nog ietsje aan de voorzijde wat monteren maar stabiel ligt hij in ieder geval.. FPV camera moet nog komen maar nu voor te testen heb ik de gopro gebruikt..

En dit is dan de ground station die ik klaar heb gemaakt, koffer kan gelijk opnemen en ook de gopro, in de koffer zit een 60gb harde schijf in om te kunnen opnemen als er iets fout gaat, en dat zeker wel een keer gebeuren :mad::mad::mad::p:p:p.... Systeem en OSD is van MFD ( my fly dream ) .com, de 12 ch tracker, moet wel redelijk te doen zijn toch???

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Balans zit precies tussen de DJI-armen dat wil zeggen:
als je van de linker voorarm naar de rechter achterarm een streep zou trekken
en van de rechter voorarm naar de linker achterarm en precies waar die strepen zich kruisen
dat is je CG -- als je em daar optilt moet ie mooi blijven hangen ;)

Cool met zo'n tracker :cool:
hoe kom je op dat idee opeens :grin:
ik zou er zelf meteen Graupner - Props op gooien (heb zelf 9-5" erop)
want anders kan je em snel gaan zoeken !!!
hoeveel de mijne weegt .. kan ik straks ff nawegen

ga je met scherm of bril vliegen??
ziet er allemaal goed uit .. op na het goede weer !!!!
kunnen we weer een meeting houden met z'n allen :p:p:p

@ Big lama: bedankt man, het FPV'en kan inderdaad beginnen. Nu veel oefenen eerst voordat ik de skills onder de knie krijg :) :)

@ DannyMetall: ja zo'n tracker...hoe ik daar opeens bij kom, ik zag iemand op de brunssumerheide met zo'n ding vliegen ;););)

CG heb ik inderdaad zo gemeten hoe jij het beschreven hebt, dus dat zit wel redelijk goed. Ik ga ook met een bril vliegen en heb voor nu de merk VUZIX I-WEAR genomen en dan de twee schermen van de koffer en statief voor de mensen te laten meekijken. Voor de props heb ik nu de standaard props 10'inch gebruikt voor de test te doen maar heb al carbon props klaar liggen van RC TIMER in de maat 9X4.7 dus dat moet goed gaan, wat is er mis met die DJI props eigenlijk vroeg ik mij eigen af???

Nu dus veel oefenen en heb me voorgenomen om eerst te vliegen op open veld en bekend terrein, aangezien ik lid ben bij een vliegvereniging, Aero'79, wilde ik eerst daar veel oefenen en later pas obstakels gaan zoeken :):):) ...... Ook kijken of ik niet misselijk wordt en ook inderdaad fpv vliegen KAN haha...

MCOL MultiCopter Outlaws Limburg

Deftig spul RcPinda! Ziet er goed uit

Heb gisteren op de MTB een verkenningstocht gedaan voor een geschikte startplek voor FPV.
Een open plek, lekker afgeschermd in een L vorm, groot genoeg leek me en vlak.
De bomen in het bos staan wel goed uit elkaar maar ook veel struikgewas ertussen, geen "Metall" plek dus ;)

Nog maar eens verder zoeken, maar de open plek is al uitdaging genoeg vermoed ik zo voorlopig.
Postbode en douane werken niet mee nu, ach en het weer ook niet echt

Ow: kunnen we carpoolen samen naar de MBF meeting? Scheelt weer peut

@RC pinda: die props breken bij het minst geringste !!! (bochten/dalen)
zou toch jammer zijn voor je spul …
kijk uit met GoPRO als FPV-cam als je batt op is heb je ook geen beeld meer (best moeilijk doorvliegen dan :lol: )

@Heyudude: zou ook op open plekje beginnen en een Route uitstippelen
dan weet je wat je tegen komt en hoef je niet de pleuris tezoeken als ...

@RC pinda: die props breken bij het minst geringste !!! (bochten/dalen)
zou toch jammer zijn voor je spul …
kijk uit met GoPRO als FPV-cam als je batt op is heb je ook geen beeld meer (best moeilijk doorvliegen dan :lol: )

Owww ok dan zal ik maar snel idd vervangen maar ik snap dan niet dat DJI ze dan blijven verkopen haha...

Van gopro heb ik gehoord maar voor even te proberen lukt het wel met een gopro lijkt me, camera is onderweg dus moet daar even op wachten.

Vette film trouwens man daar in Tenerife:D:D:D

ik vlieg zelf ook met de gopro als FPV camera en ik moet eerlijk zeggen dit bevalt mij vele malen beter dan een FPV cam
je moet wel opletten idd dat de lipo van de gopro niet leeg raakt onder het vliegen

maar deze (voltage gopro) zie je in je bril + je ziet hoelang je bent ant filmen en ook niet onbelangrijk hoelang je al bent ant vliegen

ik vind het prima zo ;) , maar ik heb dan ook wel 2 lipo's voor de Gopro

@Metall wat nou weer!!!! niet hetzelfde als Crash Lama :lol:

Nick

@Metall wat nou weer!!!! niet hetzelfde als Crash Lama :lol:

hahaha :lol:

vandaag de FPV-maiden van Devil31 mogen meemaken :D
hij vliegt echt netjes voor de eerste X FPV :cool:
jammer genoeg ging het na 1 lipo al regenen
dus inpakken en wegwezen :rolleyes:

beetje opjagen mag toch :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
heb alleen 1 probleem nu ---->> heb geen SPOTTER meer :lol:
hij is moeilijker tevolgen als die surf-Dudes op Tenerife hahaha
en inderdaad voor de eerste lipo -->> gaat als een gele kanarie !!!

Back