Zo, de MCPX vliegt eindelijk met de DX8 ge2. Ik heb een OrangeRX DSMX/DSM2 Compatible 2.4GHz DIY Transmitter Module gekocht bij HK, ingebouwd in de DX8 ge2 en intern aangesloten op de Trainer poort. Ik heb switch A opgeofferd om de antenne te plaatsen en Switch B opgeofferd om met een schakelaar het PPM signaal van de OrgangRx module te kunnen schakelen naar de trainer poort. Let wel op dat de schakelaars die worden opgeofferd wel in de nulstand worden doorverbonden anders blijft de zender mekkeren dat de schakelaars niet in de nulstand staan bij opstarten van de zender en kun je niks meer. Dit kun je ook in de software doen, maar dan heb je bij elk nieuw aan te maken model een probleem.
Ik heb overigens bij al mijn modellen in de software de F_mode schakelaar verplaatst van schakelaar B naar Schakelaar C. Hierdoor zitten de antenne, de bind knop en de PPM-trainer schakelaar van de OrangeRX module netjes bij elkaar linksbovenop de zender. Let er wel op dat bij normaal gebruik van de zender en bij gebruik van de trainerpoort voor een simulator de voormalige B-schakelaar nooit aangezet wordt.
Ik gebruik een dummy 3,5 mm plug in de trainerpoort om de zender, zonder HF-signaal aan te zetten en de voormalige B-schakelaar om het PPM signaal van de OrangeRX aan de trainer poort van de zender toe te voegen.
Bij inschakelen van de zender voor de OrangeRX mode eerst de plug in de trainer poort doen, dan de voormalige B-schakelaar aanzetten. Voordat je het model aanzet eerst even wachten tot je de pietoon van de OrangeRX module hoort.
Bij uitschakelen van de zender voor de OrangeRX mode eerst de voormalige B-schakelaar uitzetten en dan de trainer plug loshalen.
Overigens heb ik de originele bind-knop ontkoppeld van de zender (dit kan immers via het menu) en deze gebruikt als bindknop voor de OrangeRX module. Mocht ik ooit met het leerling-trainer systeem willen werken dan zal ik nog een aanpassing moeten maken omdat ik nu geen bind/trainer switch meer heb op mijn zender.