mcpx brushless esc/converter blijft rood knipperen en motor draait niet

Heb vandaag mijn aeo brushless setje binnengekregen en alles aangesloten volgens tekening.
Als ik de dx7 verbind met de heli blijft het ledje van de coverter rood knipperen maar de motor krijg ik niet aan het draaien.
hoe kan dit?
Ik heb de rode en zwarte draad rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd en de dunne kabel met een connector op het signaal van de mainmotor ingeplugd.
Als ik de accu verbind dan maakt de ESC/converter twee korte geluidjes en daarna begint het ledje rood te knipperen.

Hier is een link naar het setje:

AEO RC Blade MCP x C05M Brushless Conversion w 9T Pinion | eBay

Laatst bewerkt:
De esc maakt herrie
de convertor niet.

Het kan zijn, dat de convertor in dit geval het signaal voor de esc verziekt.
De enigste reden waarom je er een convertor op zet, is om de throttle lineair te krijgen
oftewel, als je van 0 naar 100 gas gaat, dat hij ook per % evenveel optoert.
Nu is dit bij de mcpx eigenlijk niet zo'n heel groot punt

nu zijn er 2 manieren om signaal naar de esc te krijgen.
- de signaaldraad van de esc recht op de motorstekker van de mcpx.
- signaaldraad op het pootje van een pieletje op de printplaat.

Waarschijnlijk krijgt je esc geen signaal, dus "armt" hij niet, dus gaat de motor niet lopen.
Dus je moet het zoeken tussen de convertor en de mcpx zelf
zet evt de convertor ff buitenspel, zet de signaal eens rechtstreeks op de printplaat.

Ik heb de signaaldraad op het bord gesoldeerd.
Als ik nu de zender op hold zet met de throttle vol gas dan hoor ik de motor een soort bromgeluidjes maken. Als ik hold erafhaal spin hij af en toe op en blijft dan ook draaien totdat ik iets met het gas doe en dan stopt hij weer.
Maar dat is dan ook alles??

Nog iemand tips?

Klinkt alsof je de zender gewoon niet goed hebt ingesteld.
Throttle hold met vol gas kan niet.
Throttle hold is 0 gas. Dus mag de motor niet doen. Kijk in je zender ff in het servo monitor menu, kijk wat de uitslag volgens de zender moet zijn.
Heb je wel eens een zender ingesteld, trouwens?

Verder kan de timing fout zijn in de regelaar

Ik heb zelf wel eens een regelaartje erop gehad, die de motor niet kon starten.
Motor bromde, maar toerde niet op, wat je ook met het gas deed.

Maar, gaf ik de rotor een duw tijdens het optoeren, kwam hij wel op gang en liep het verder als een zonnetje.
Misschien is dit bij jou ook he geval?

Opletten dat je niet te lang probeert, ik heb wel eens een regelaar opgeblazen door domweg te blijven rommelen met de gasstick zonder dat de motor optoerde..

Back