MCPX is onbestuurbaar (alleen bij throttle)

Ik heb vandaag vanalles geprobeerd maar het is niet gelukt. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat er iets mis is met de achterste servo? Die staat min of meer vast en gaat niet omhoog of omlaag.

Je woonplaats toevoegen aan je profiel. Wellicht kun je een forumlid in de buurt even laten kijken voor je allerlei dingen gaat doen die achteraf niet nodig blijken te zijn ;)

Of maak eens een filmpje waar je het bind proces en het probleem laat zien..

ja @Chow: heeft gelijk, je kan niet zo ma met een soldeer of zo
losschieten, en het probleem is anders te zoeken,
'n filmpje of een precieze beschrijving van het binden ,
en je vind zeker die professioneel die een oplossing weten,
ik heb dat ding aangeschakeld en vlieg en verder doe ik niks.

Filmpje. Ik blijf er namelijk bij dat ie niet goed gebind is. Dan doet hij namelijk precies wat je beschrijft..

Daar is de manual voor hoor.. Je moet namelijk ook de linker stick een bepaalde kant opgooien..

Bij de v2 en dx4 is als volgt..

1. Disconnect the flight battery from the helicopter.
2.Power off the transmitter and move all switches to the 0 position.
3.Connect the flight battery to the helicopter. The 3-in-1 control unit LED flashes after 5 seconds.
4.Push in on the trainer button or switch while powering on the transmitter.
5. Move the rudder control stick to full left after the transmitter LED lights flash twice.
6. Release the trainer button or switch. Continue to hold the rudder to the full left until the blue LED on the 3-in-1 unit is solid.
7.Release the rudder control stick.
8. Push in on the trainer switch/button. The blue LED on the 3-in-1 control unit flashes to confirm the helicopter is in non- computer mode.
9. Disconnect the flight battery and power off the transmitter.

Als je niet goed bind dan ziet de mcpx eruit als een dooie mus met extreem veel negatieve pitch en komt hij niet van de grond..

Bij de v1 is het andersom.. Dus rechts meen ik. En de bovengenoemde stapjes moet je vrij nauwkeurig volgen anders bind hij in de verkeerde modus. Ik weet dat omdat ik gevecht ook ooit heb gehad..

Zodra hij er na het binden niet uitziet als een geknakt vogeltje is hij goed. Dus blades netjes recht en niet in een rare hoek..

Pff nou het lukt me niet hoor. Ik heb nu een aantal keren allerlei varianten geprobeerd maar het gaat niet. Soms blijft hij na het binden knipperen en kan ik met de linkerstick ook de rotors bewegen, soms bindt hij direct en brandt hij steady en soms blijft hij maar knipperen tot ik de batterij een minuut of zo eruit haal. Ik geef het nu op; morgen om zes uur gaat de wekker, maar ik ga morgenavond verder. In ieder geval enorm bedankt voor het meedenken.

Pff nou het lukt me niet hoor. Ik heb nu een aantal keren allerlei varianten geprobeerd maar het gaat niet. Soms blijft hij na het binden knipperen en kan ik met de linkerstick ook de rotors bewegen, soms bindt hij direct en brandt hij steady en soms blijft hij maar knipperen tot ik de batterij een minuut of zo eruit haal. Ik geef het nu op; morgen om zes uur gaat de wekker, maar ik ga morgenavond verder. In ieder geval enorm bedankt voor het meedenken.

Ik had hetzelfde probleem met Mcpx+Dx7e. Heb in de zender een nieuw "model" aangemaakt. Ge-Bind met trainer knop en linker stick naar rechts. Probleem opgelost. Misschien helpt het.

Back