McpX ombouwen

Ja deze heb ik aangesloten op het boord op een van die kleine zwarte blokjes (fet geloof ik)
En nog niet op de aansluiting geprobeerd .
Maar zal het gaan proberen.thans.

Gr ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja deze heb ik aangesloten op het boord op een van die kleine zwarte blokjes (fet geloof ik)
En nog niet op de aansluiting geprobeerd .
Maar zal het gaan proberen.thans.

Gr ronald

Heb je je throttle range al gecalibreerd? En gaat je ESC niet in programming mode?

Throttle moet volledig uit staan, en nadat je hebt opgestart (de eerste keer) eens throttle 0-100-0. Een biep confirmeert de throttle calibratie

en let op je throttle hold, dat die niet aanstaat uiteraard.

Succes

Oké top bedankt voor de tips ik ga der vanavond nog even mee aan de slag.nog meer tips zijn van harte welkom.

Gr ronald

529c1032-f7da-9531.jpg

Ik heb gister nog een mcpx overgenomen van iemand. Ook volledig getuned
529c1032-f7f6-3792.jpg

Ze zijn ook zo leuk.

Is het met de jouwe gelukt Ronald ?

Hoi kawa

Ja het was gelukt met de mcpx maar na 2 vluchten bleek het stortte wat los te zitten dit nagekeken en bleek dat het schoefdraad van erg slechte kwaliteit was en dit dus weg was.
Dus heb ik de mcpx maar weer nood gedwongen terug gebouwd naar standaard.wel jammer dus nu zoeken naar andere motor.

Hoi kawa

Ja het was gelukt met de mcpx maar na 2 vluchten bleek het stortte wat los te zitten dit nagekeken en bleek dat het schoefdraad van erg slechte kwaliteit was en dit dus weg was.
Dus heb ik de mcpx maar weer nood gedwongen terug gebouwd naar standaard.wel jammer dus nu zoeken naar andere motor.

Das ff balen dan.
Meestal breken de schroefjes af.
Dus het is niet zo'n mooi kwaliteit.
Ik zou dan een motor bij fast lad bestellen.
http://www.fast-lad.co.uk/store/brushless_main_motor_11000kv_c05m_mm101-m-p-19059.html
Deze is iets duurder. Maar ik heb geen probleem met deze motor.

Altijd eraan moeten sleutelen is ook niet leuk.
Het moet zijn oppakken vliegen en plezier hebben.
Succes.

Ja maar hk toch...
Net een andere kwaliteit denk ik.
Maar dan nog zou zoiets wel goed moeten zijn.
En anders gewoon terug sturen.
Volgens mij is hk niet de moeilijkste.
Ik zou ff mailen met hun.

Hallo,

de M5-motor die van HK komt is een AOE motor.

Ik gebruik de schroefjes met loctite, anders zitten se inderdaad te los.
De schroefjes bij de motor zijn ook iets te lang waardoor ze de wikkelingen kunnen raken, dan valt hij na een tijdje uit de lucht.

De schroefjes heb ik ondertussen vervangen door de schroefjes van de originele main moter, met loctite uiteraard.

ondertussen al 20-25 vluchten achter de rug, zonder problemen.

Ik vlieg in governor mode aan 55% (= 80% throttle in stock), zo pits ik 5 minuten uit een 300mah lipo.

Hallo,

de M5-motor die van HK komt is een AOE motor.

Ik gebruik de schroefjes met loctite, anders zitten se inderdaad te los.
De schroefjes bij de motor zijn ook iets te lang waardoor ze de wikkelingen kunnen raken, dan valt hij na een tijdje uit de lucht.

De schroefjes heb ik ondertussen vervangen door de schroefjes van de originele main moter, met loctite uiteraard.

ondertussen al 20-25 vluchten achter de rug, zonder problemen.

Ik vlieg in governor mode aan 55% (= 80% throttle in stock), zo pits ik 5 minuten uit een 300mah lipo.

Beetje off-topic, maar hoe bepaal je die 80% throttle stock vs 55% in governor? Gewoon gemeten of heb je dit berekend?

Beetje off-topic, maar hoe bepaal je die 80% throttle stock vs 55% in governor? Gewoon gemeten of heb je dit berekend?

Je berekent dit met de software BLhelisetup.
Je vind ook in de blheli thread op helifreak ( ergens op de eerste pagina's) spreadsheets die je helpen met het berekenen van de theoretische headspeed (zonder wrijvingsverlies)

Back