Mcpx V2 binden aan DX6i

Chow

Forum veteraan
Net de DX6i binnen gekregen. Alles volgens het boekje ingesteld en daarna binden. Alleen het binden lijkt niet te lukken. In plaats dat het blauwe lichtje solid wordt gaat hij langzaam knipperen.. Heb de manuals van zowel de DX6i en de mcpx nu tig keer doorgeworsteld maar heb even geen idee wat ik fout doe.. Iemand een tip?

Laatst bewerkt:
-Is je aandrijfaccu van de MCPX voldoende geladen wanneer je de DX6i gaat binden?
-indien het niet onmiddelijk lukt, een beetje afstand houden (1à2m.) tussen zender en model tijdens het binden.
-eventueel binding knop op zender langer ingedrukt houden tijdens het binden.
-Heb je al geprobeerd om de DX6i met een andere ontvanger te binden en, zo ja, lukt dit?
-Controleer voor de zekerheid dat de DX6i (indien een recente) in DSM2 mode staat.

Hij lijkt wel te binden maar de motor wil niet starten. Hoe ik de throttle hold switch ook zet. Collective werkt allemaal wel. Ik zie echt iets heel stoms over het hoofd volgens mij..

Ook niks. Alsof hij in throttle hold blijft staan.. Blauw licht op de mcpx wordt niet "solid" blauw.

Yep, zijn vol en de mcpx laat zich wel binden met de DX4e. Volgens bij bind ie ook wel want anders zou de heli helemaal niet reageren. Alleen wil de motor niet draaien. De rest van de functies werken wel gewoon (cyclic, pitch).

Volgens de manual moet het lampje ook aan blijven staan na het binden. Hier knippert hij langzaam na het binden. TC en PC zitten er in. Heb dat allemaal dubbel nagelopen.

Heb je je throttle hold settings wel goed staan in de DX6.
Als jij zegt dat alles verder werkt lijkt het wel dat je hem gebonden hebt met throttle hold aan.

Als alles werkt behalve je throttle, zoals je voorheen zij, probeer dan het volgende:
-Ga in menu DX6i naar throttle kanaal uitslag
-throttle (gaskanaal) uitslag naar idle procentueel iets meer dan 100% zetten bvb. 105 of 110
- Vervolgens terug opnieuw binden!
Had je voordien ook al opnieuw de binding procedure gedaan, na je throttle trim vermindert te hebben?

Opgelet:
Controleer eerst of je THROTTLE kanaal in de juiste positie staat "NORMAL" of "REVERSE"
kijk dit even na in de handleiding van mcpx hoe dit voor de DX6i moet staan.

Je kunt hem niet binden met throttle hold aan. Dan geeft de zender een alarm signaal.

Hoe lang hou je die trainer knop vast.
Soms duurt het nl. wat langer dan 3 seconden.
Wat ze in een ander form zeggen: vasthouden tot de led constant blijft branden.

Al jullie suggesties geprobeerd. Nada..

In monitor zie ik dat alle sticks goed staan. Throttle werkt hier ook. Alleen het lampje op de heli wordt niet solide blauw en dus kan ik geen gas geven. Alleen de cyclic werkt en swash gaat omhoog enzo..

Zoals eerder gezegd, denk ik aan twee mogelijkheden:
-zwakke aandrijfaccu
-gaskanaal instelling (uitslag) niet juist.

De mcpx wil gewoonlijk niet reageren op je throttle kanaal wanneer je een te zwakke accu aansluit. Het ledje wordt dan ook niet solide blauw.

Ik hang de lipo's nogmaals aan de lader alhoewel ik zeker weet dat ik ze 2 dagen geleden al had geladen. Kanaal staat 100% zeker goed maar zal dat nogmaals nalopen. Mocht ik eruit komen laat ik even weten wat ik over het hoofd heb gezien.. Zal ongetwijfeld iets heel stoms zijn.

**Edit**

Mmmm, laden duurt wel lang. Zou ik ze de laatste keer toch vergeten zijn aan de lader te hangen??

Ik weet ook niet of het uit maakt maar jij hebt niet de mCPx BNF versie maar degene zonder BNF.

Zal wel geen verschil in zitten..
Ik denk dat je je zender gewoon moet resetten en dan helemaal opnieuw en goed binden aangezien je zei dat het binden ook niet helemaal goed ging..

Back