Mcpx V2 binden aan DX6i

Problem solved. Ik gebruikte de manier van binden met de mcpx V1. Bij V2 is er iets veranderd. Je moet na het loslaten van de bind switch de rudder naar links drukken. Beetje zoals je ook de DX4e bind. Pffff. Goed, we zijn 3 uur verder en nu vliegt hij..

Dus je had wat aan de link:)
Mooi dat die het doet!!

Zelf heb ik ook de V2 maar ik heb nu 3 keer gebind maar ik heb nooit die rudder weggedrukt...

Nu vraag ik me af, heb ik wel echt de V2? Zal wel maar wat zijn zienbare verschillen?

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden op een Duits forum. Maar goed dat ik Duits heb gehad op school. Ik gebruikte dus niet mijn mcpx boekje maar de manual van de eflite website. ben niet zo van papieren boekjes. En die manual was dus niet geupdate. Procedure is dus vrijwel gelijk aan de mcpx V1 alleen moet je de knuppel roeren na het loslaten van de trainer switch.. Tís toch wat :mrgreen:

Zichtbare verschillen zijn er wel. Er zitten rubberen ringetjes op de balletjes van je swashplate. De tailfin zit niet direct tegen de tailrotor aan maar is kleine afstand tussen. De tailrotor is iets groter. En op de doos zit een rode sticker met V2 erop.

Ik heb de doos erbij gepakt. In de mcpx manual zit een groter sticker met VOID op de bindprocedure. Er zit een apart velletje papier in de plastic zak met de nieuwe procedure..

**Edit**

Ik heb de topictitel aangepast (V2 toegevoegd) zodat anderen deze info makkelijk kunnen vinden. Wil het hier dan ook verder bij laten om het topic niet verder te vervuilen ;)

Wat bedoel je precies met 'dat de motor niet wilt draaien'? Begint de tailmotor wel te draaien bij gas?

En heb je hem volledig ingesteld volgens de instellingen die bijgeleverd waren?

Let wel op dat je eerst alle instellingen erin zet en dan pas bind.

Voor de duidelijkheid, voor een dx6i moet je bij binden geen rudder links geven maar rechts. Ook dit is een computer zender.

Back