Mcs Maasstad

is die van jou nu in 2 delen?? want een schip van 220 krijg ik niet in één stuk vervoerd.

als ik een puntje van kritiek mag geven... die navigatie verlichting met die schijnwerper staat echt verkeerd! ik zou de navigatie verlichting inbouwen en het schijnwerpertje ergens anders zetten (bij mij van voor)

maar wat een mooie ankerliertje!!! uit kurk???

nee deze is uit 1 stuk ik kan hem net kwijt in de auto en het vaarwater is hier niet zover vandaan.

de navigatieverlichting en schijnwerpers zitten bij de meeste nieuwe schepen op van die vleugels zoals bij mij en op mijn huidige schip waar ik op werk zitten ze op deze plek.

en bedankt voor het compliment maar de anker lier is gewoon gemaakt van hout en de trommels uit een balkje die ik met veel geduld rond gevijld heb
de remmen zijn gemaakt van sate prikkers

mvg matroos 1992

Brecht,

Om je nog een voorbeeld te geven, bij mij zitten ze ook op van die vleugels ;)
Ik ken vrijwel geen nieuwe schepen die dit nog ingebouwd in de brug hebben.

Goed bezig!

Stephan

Ik zag op de stelsa mooie containers staan en in je piccasa album zag ik dat dit van die vouwdingen zijn,
Waar heb jij deze vandaan?
Want ben al opzoek geweest maar ik kan ze alleen 1:75 of kleiner krijgen maar ik moet ze 1:50 hebben

Mvg matroos 1992

@Matroos,

heb je ook een echte naam, dat is net wat persoonlijker.

Ik had hetzelfde probleem en heb ze zelf gemaakt. Want ik vond die schaal nergens

Wouter,

ik heb die toen zelf ontworpen en gemaakt. Ik heb ze daarna laten drukken.
Ik zal eens zoeken, maar ik ga je geen valse hoop geven in ieder geval

Stephan

Ok ja heb al sites gevonden die ze op h0 schaal hebben voor modelspoor
Ik ga dat nog maar is proberen die uit te vergroten.
Ik hoop dat je ze nog ergens heb liggen

Mvg wouter

Casco in de G4 en zwarte lak

Hallo medebouwers

het was vandaag een mooie dag met veel zon
full
en geen regen,
perfect weer dus om mijn Casco in de G4 en de zwarte lak te zetten:)
full

er zitten nu 3 lagen G4 op en 3 lage zwarte lak maar er komt nog een 4de laag zwarte lak over

en morgen ga ik het casco te water laten:D

mvg wouter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet trouwens zeggen dat het bouwen me is mee gevallen ik heb er veel van geleerd en vooral ook veel plezier aan beleefd, heb er ong 5 maanden over gedaan en alles behalve de electronica is met de hand gemaakt.
aan het begin leek het mee zeer moeilijk met die spantjes en die strookjes balsahout
maar gaande weg pas je toch weer wat dingen aan en krijg je er handigheid mee
nu ga ik opzoek naar een project voor de winter ik zat zelf aan een veerhaven te denken of een Rotterdamse watertaxi

mvg wouter

update

hallo medebouwers,
  • full
    spannend momentje om te kijken of me casco waterdicht zou zijn
  • gelukkig was hij dat
    full
  • gisteren avond nog ff wat dingen nog erbij gebouwt zoals een boeiing en bolders in de gangboorden
  • full
  • full
  • en dan hier een totaal foto van het achterschip
  • full
  • full
  • mvg Wouter:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wouter.
Het is een leuk schip geworden, en dat in zo'n korte tijd.
Veel vaar plezier ermee.
Groeten: Patrick

Back