MD 530 Defender met electro mechaniek :P [FILMPJE] pagina 2

Tadango

Forum veteraan
Hier even wat foto's van mijn MD 530 Defender me Mikado Logo 20 mechaniek.

2105.jpg

2106.jpg

2107.jpg

2108.jpg

2109.jpg

2110.jpg

2111.jpg

2112.jpg

Specs:
TT MD530 romp
Mikado Logo 20 mechaniek
3 x Futaba 9202 op de kop
Futaba GY 401 met 9253 op de staart
Mah staart bladen
MS Composite hoofd bladen
Plettenberg 300/25/A3 Heli motor
Kontronik Jazz 55-10-32 in govenor mode.
Vliegt op 8s HXT D9 4100 mAh of 8s Flichtpower Evo 25 3700 mAh

Totaal 3.9kg. Verbruikt ongeveer 2100 mAh per 10 min dus kan makkelijk 15 min vliegen. Dit op +/- 1600 toeren.

Vliegt heerlijk :) windshield is gescheurd na montage :( nieuwe is besteld. Ben nog met TT aan het mailen ivm garantie......

Ziet er goed uit man!
Gaaf die heli zo met de rocket gevallen aan de zijkant!
Jammer van de windshield idd :(

Heli blijft in de kleur?
Misschien een paar van die stickertjes erop van "danger" met zo'n pijltje enzo.
Zou t helemaal afmaken!

Groet,
Tjerk ;)

jup, decals komen nog. Ik zoek eigenlijk mooie kant en klare afwrijf exemplaren maar moet ze denk ik maar zelf maken. Ik zoek nog goede foto's om mallen van te maken zodat ik ze erop kan spuiten. Kleur blijft wel zo of misschien toch woestijn camouflage, ben ik nog niet uit.

Als eerste komt er schaal verlichting in en gaat minimaal 1 rocket pod werken :)

Hey!

Super ding! Ga je toevallig morgen ook vliegen met deze beauty?

Greetz van Aldert

Light pods ook gevonden :) 1 euro 30 bij okaphone, met fitting enz. Denk niet dat ik die fitting ga gebruiken maar de glaasjes zijn precies goed.

Ook glasvezel buis gehaald voor de rocket pods :) Binnenkort maar eens beginnen........

Ik heb de antenne nog wat verlegd want de eerste vlucht van vandaag eindigde in een noodlanding zonder motor en met weinig besturing. De verlichting beinvloed het ontvangst enorm. Dat krijg je met een antenne in de romp ;) Na wat testen heb ik een goede plek gevonden. Komt erg precies, paar cm andere kant op en storing..... maar nu heb ik wel de antenne mooi in de romp en goed ontvangst :) 2e vlucht ging zonder storing :) alleen de staart riem moet nog iets strakker want dat bromde enorm bij veel kracht op de staart.

Verlichting werkt super. Het onderste flitslicht is bij zonlicht nog goed te zien. De rest zodra het bewolkt is.

Nog wat foto's gemaakt met de decals en de verlichting:

2113.jpg

2114.jpg

2115.jpg

2116.jpg

2117.jpg

2118.jpg

2120.jpg

2121.jpg

2122.jpg

2123.jpg

2124.jpg

2125.jpg

2126.jpg

He leuk om je heli hier te zien.
Sprak je vandaag op de club was er even en een collega van mij had zijn benzine heli bij zich.
Ziet er echt mooi uit deze heli.
Heb eventueel nog wel een paar filmpjes van je heli in vlucht alleen denk dat jij en andere clubleden daar ook wel in beeld komen.
Plaats deze dus niet zomaar maar mocht je het willen dan laat het maar weten.
Heb nog eens ergens gezien een heli met werkende raketpods. Misschien ook iets voor jou?

Hey,

Werkende rocked pods ben ik al mee bezig ;) 1 rocket tube is klaar en als ik binnenkort 1 of 2 baby pijltjes kan krijgen om te testen kan ik de overige tubes maken. Als het een beetje werkt komen er zoiezo een paar op, wellicht 7 werkende of misschien wel 14, dat ligt eraan. Je schiet niet zoveel dus alle 14 werken maken heeft niet veel zin denk ik.

Hoe wil je dat ontsteken dan? Heb nog zo'n estes raket systeem die werkte met electronische ontstekers.
En als het pijltje niet loskomt dan trekt je heli wel scheef denk ik....

Kijk anders hier eens naar. Dit is een speciaal systeem voor het afschieten van raketten.

Rockets

Als gloeidraad gebruik ik 2 koper draadjes op een LiOn accu. Ik heb al getest met een raket lont, die ging af :) Ik wil nog testen met weerstandsdraad om het gloeien wat beter te krijgen. De achterkant is dicht dus er komt geen vuur / rook / rotzooi in de buis of er achter uit. Als de pijl vast zit is het jammer maar er zal nooi iets mis kunnen gaan. Alleen die ontploffende pijltjes misschien maar die gfk buis is aardig sterk...... de pijl word ook alleen vastgehouden door het lontje dus als die ontsteekt is hij los. Kan haast niet mis gaan.....

Zo'n pijltje heeft echt geen invloed op de heli ;) heli weegt 4kg, pijltje enkele grams. Ook de stuwkracht is erg laag, misschien 20gram oid.

Back