md500e 600size

Een raketwerper maken die met luchthuilers o.i.d. werkt zal niet zo moeilijk zijn. Buisje, stukje gloeidraad uit een oude föhn of zo.... heb je al snel iets wat een "raket" afvuurt als je spanning op de gloeidraad zet.

probleem 1 is om die luchthuilers (of welk vuurwerk dan ook) een beetje rechtuit te laten vliegen, want je wilt niet dat je bij iedere Demo een stukje heide, een ander model, je eigen model of de auto van een van je clubkameraden in de fik vliegt:p.

Probleem 2 is om de boel zo te beveiligen dat het niet op ongewenste momenten afgaat, anders kost het je nog een hobbykamer ook....

Dus weet waar je aan begint.

Of zoiets te koop is? geen flauw idee. Vario heeft zoiets voor de Airwolf, maar dat is een plat 3-schots apparaat wat met slagpennen en knalpatronen werkt, waarschijnlijk niet geschikt voor de pods aan een MD 500.

Groet, Bert
Ja daar was ik ook aan het denken gewoon een gloei draad aan de lont van een klein pijltje :) morgen is iets zoeken

ja op mijn hobby kamer test ik niets :)

een kleine ontvanger en een batterij die alleen gebruiken voor de rockets

Is die neus niet los te bestellen? Zonde! De post gaat nu eenmaal niet met pakketjes om alsof het eieren zijn. Die klacht zal dan ook weinig uithalen denk ik. Kan me je frustratie goed voorstellen :(

Laatst bewerkt:
Is die neus niet los te bestellen? Zonde! De post gaat nu eenmaal niet met pakketjes om alsof het eieren zijn. Die klacht zal dan ook weinig uithalen denk ik. Kan me je frustratie goed voorstellen :(

Bij ons zit de TNT in de Plus, en ik verstuur er regelmatig net voor 6u savonds, net de tijd dat TNT de verstuurde pakketjes komt ophalen in zon kar. Laatst zag ik er eentje bij zijn busje, met die kar die pakketjes een meter afstand van ze laadruimte die pakketjes erin donderen, tegenwoordig zeg ik er niets meer van ( ik-steek-je-neer-maatschappij ), maar ik keek wel me ogen uit!

Zonde man! Maar is inderdaad redelijk te herstellen...

ja er is niets aantedoen :( maar ja we gaan ons best doen voor het temaken :)
greetz kevin

Bij ons zit de TNT in de Plus, en ik verstuur er regelmatig net voor 6u savonds, net de tijd dat TNT de verstuurde pakketjes komt ophalen in zon kar. Laatst zag ik er eentje bij zijn busje, met die kar die pakketjes een meter afstand van ze laadruimte die pakketjes erin donderen, tegenwoordig zeg ik er niets meer van ( ik-steek-je-neer-maatschappij ), maar ik keek wel me ogen uit!

Zonde man! Maar is inderdaad redelijk te herstellen...

ja spijtig dat zo dingen gebeuren :(
greetz kevin

Dat ziet er in elk geval al een stuk strakker uit dan toen hij uit de doos kwam.... :D

Succes!

Groet, Bert

Tof dat je project in elk geval niet verloren gaat.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groet, Bert

bedankt man :) ja morgen de rest doen , ik heb er al een vlucht bij gedaan :) maar er zit nog een trilling op de staart en de poten .

nu is kijken zo laten in police kleuren en een zoek licht en zo maken of toch in het leger groen spuiten :confused:

Hey Kevin,

Ik vind dat je echt mooi geleverd hebt om hem terug goed te krijgen, ik had het al lang opgegeven, thumbs up!! Misschien voor die trillingen even het bladspoor nog is controleren, heb dat ook ooit voorgehad, heli als trainer was perfect, na het inbouwen in een romp, trillingen, en uiteindelijk was het bladspoor. het is maar een gok. gr

Hoi Kevin,

Lees in een van je berichtjes dat je nog een trilling in de staart hebt en zag op de foto dat je met de nitro versie van de Trex vliegt.
Ik heb met dezelfde combinatie gevlogen (Trex600 met Breitling Hughes romp) en heb vanaf de eerste dag veel last gehad van trillingen.
Bij het optoeren moest hij bij een bepaald toerental door een resonantie heen waarbij de heli ongeloofelijk fel begon te schudden. Dit probleem heb ik nooit helemaal onder controle gekregen en heb op een bepaald moment beslist de romp van de T-rex af te halen in rond mijn Raptor50 te plaatsen en moet zeggen ..... wat een verschil. Met de raptor heb ik totaal geen last van trillingen !!!!!! Ik hoop dus dat je de trillingen onder controle krijgt.

Suc6 ermee,
Ronny

Heb ook al eens een 600 eps mechaniek als een malle zien schudden in een Breitling romp... trex kwaaltje? Misschien de romp aan de bovenkant van het mechaniek extra steunen?

Heb in mijn 19 jaar oude schluter MD500 ook een kleine trilling in de staart. Afgelopen zomer was ie nog trillingvrij maar heb em ondertussen een aantal keer uit elkaar gehaald voor vervangen van onderdelen. Naja krijg em wel weer 100% :)

Heb ook al eens een 600 eps mechaniek als een malle zien schudden in een Breitling romp... trex kwaaltje? Misschien de romp aan de bovenkant van het mechaniek extra steunen?:)

Ik weet niet of je het over mijn md500 hebt als je spreekt over het schudden als een malle, maar aan het mechaniek lag het niet.

Ook het mechaniek aan de bovenzijde beter verbinden met de romp was niet de oplossing.

Ik had het in eerste instantie niet, alleen het werd langzaam maar zeker erger.

Uiteindelijk bleek het veroorzaakt te worden doordat de poten niet verlijmd waren met de romp. Dit moet je zowel doen bij de romp als het houten frame. Eerst leken de poten strak genoeg in het frame te zitten, maar langzaam maar zeker zijn ze losgetrild. Met redelijk wat schade aan het houten frame.

Na de schade hersteld te hebben, en de poten verlijmt met epoxielijm, vloog ie weer as een zonnetje.

Ik weet zo niet eens meer of het wel in de handleiding stond, maar dat maakt ook niet meer uit.

Werner

Back