''MDJ Concept 80''

Hallo allemaal,

Tijdens het skieën door in de vakantie heb ik toch nog even tijd gehad om een idee los te laten. Het is een zelfontworpen zwever die eventueel ook goed electro uitgevoerd zou kunnen worden. Hij heeft een T staart en is nog niet helemaal op schaal, dus stabilo e.d zijn nog niet op echte maten afgestemd, maar dit is later goed te bewerken. Het is dus nog een concept. De ''80'' staat voor inches, hij is bedoeld als een 2 meter zwever. Het bouwen van het vliegtuig zit er nog even niet in want ik ben nog bezig met een andere, maar ik was benieuwd wat jullie er van vonden.

Hier een aantal foto's ervan.

Groetjes,
Maurits

Tadango: neus te kort, zo krijg je het zwaartepunt niet goed denk ik.......

Dit is inderdaad een goed punt. De neus kan ik denk ik redelijk eenvoudig verlengen.

Om eerlijk te zijn Jan, ik had er nog niet eens aan gedacht. De vleugel had ik redelijk snel getekend. Ik heb geen idee of deze vleugel goed zal vliegen, maar een wijziging is snel gemaakt. Voor iemand die hem ooit zou willen bouwen, ik zou eventueel een kleine bouwtekening kunnen maken.

Ik heb geen idee of deze vleugel goed zal vliegen
Dat zal die vast wel goed doen, maar je hebt wel forse tipwervels (geïnduceerde weerstand?, hoe zat het maar weer . . . :???:), en optisch vind ik het ook minder fraai . . .

jan.

Ben het met je eens dat het er optisch minder mooi uit ziet. Het mooiste zou een dubbele V-stelling zijn met een ander koorde. Moet het alleen even af kijken bij andere zwevers (ben geen zweef-vlieger). Ben alleen de komende weken druk met school..:nosmile:

Back