me-163 kraftei voor 6,5cc, wie weet welk merk deze verkoopt?

• Topicstarter Topicstarter barabass
  • Startdatum Startdatum
B

barabass

Guest
Helaas geen bouwdraadje, maar vraag om info.

Ik heb een 6,5 op de plank liggen en zoek daarvoor een leuk toestelletje.
Het gaat hier om de iets snellere toestellen wat mijn interesse trekt.

De meeste snellere toestellen zijn smalle rompjes zonder landingsgestel
Gezien er op de club niet de beste werpers zijn, werd dit dus een probleem. Een beetje het net rondgezocht. Kwam ik bij het model ME-163. Deze heeft een afwerkbaar landingsgestel. Ideaal dacht ik. Zei het niet, dat ik hem nergens in een maat kan vinden voor een 6,5cc.

Die ik vind zijn te klein en geschikt tot 3,5cc
Of te groot, dan zou er een 10cc op moeten.

iemand toevallig een goede site waar de juiste maat te vinden is. Graag ook een beetje schaallijkend. Sunshine heeft een model, maatje 132cm. Maar dit verdient de naam ME-163 niet eens vind ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
niemand die me kan helpen?

met google kom ik ook niet veel verder. Of te klein en geschikt tot 3,5cc. Of te groot en dan geschikt vanaf 10cc. Waar zijn die tussen maten te krijgen?

dat sunshine model is het model, waarvan ik zeg dat die niet de ME163 naam mag krijgen. Het lijkt erop, dat ze een snel model hebben ontworpen als prio 1. En daarna maar gekeken hebben hoe ver ze het uiterlijk van een ME-163 kunnen benaderen.

Foto's voor duidelijkheid:

De sunshine
df641229f7e881e9a5f43d0ff3505426.jpg

Een willekeurig voorbeeld, hoe hij eruit moet zien. Deze is veel molliger.
NEATFair2009_26.JPG

Tja, het heet ook semi-scale hé! Ik denk dat hij er in de lucht best wel veel op lijkt. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Het is wel een model voor electro dus je moet wel ombouwen/verstevigen lijkt mij.

Anders kun je natuurlijk ook zelf van scratch bouwen!

Volkert

Back